Jump to content
Festivalanlæg dk

Byggetråd - Signature Boominator!

Phaedras
 Share

Recommended Posts

Bygger en Signature Boominator til en kunde, så jeg tænkte at jeg lige ville dele lidt af processen med jer - måske nogen kunne få lidt inspiration eller gode ideer :) Den er bygget med 4 stk Basslite S2010 woofere, pht407n tweetere, sure tk2050 forstærker, miniDSP, LifePo4 batteri, 20w solpanel og hele svineriet.. Kabinettet er bygget i 9mm b/bb birk krydsfiner som bliver ekstra afstivet for at holde vægten nede. ----------------------------------------------------------------------------------- 2 stk baffles skåret ud og klar. Jeg har fræst dadoes(dansk?) så kabinettet er nemmere at samle samt nemmere at få helt lige. Samlingerne bliver samtidig også stærkere. Her er midterrummet samlet og klar. Samlet uden lim for at se hvordan tingene passer sammen - alt er ret! Kunden skal bruge Boominatoren i meget varmt klima så jeg har fræset lameller ud i den ene side så luft frit kan bevæge sig igennem rummet. Højttalerstof bliver limet på indersiden så der ikke kan komme støv/væske ind. Fræser ud i modsatte side og laver et sænket panel til knapper osv, så de kan skjules væk og sikres imod at gå i stykker. Lameller tættere på. Woofers monteret og kabinettet mere samlet. Et par billeder med top og bund på. Bunden har hul i midten så man kan skifte batteri. Skyd løs hvis i har spørgsmål.. SKal nok sørge for at opdatere med flere billeder henad vejen :) PS. HVORFOR SKÆRER FORUMMET BILLEDERNE OVER? VIKTOR?!? :lol:

Re: Byggetråd - Signature Boominator!

Phaedras' date=' jeg er vild med dit træarbejde! :) Vi bliver nødt til at mødes en dag, så du kan give mig lidt fif, tips og tricks. Jeg har brug for det.[/quote'] Helt sikkert.. Hvis ikke før så mødes vi jo igen til Boominator Meetup - for 3år i træk! Jeg medbringer en Boominator Mini i år ;)

• 2 weeks later...

Re: Byggetråd - Signature Boominator! Så skete der lidt mere.. En gang maling! Her er jeg igang med at forberede elektronikrummet hvor der skal være plads til forstærker, minidsp, usb-lader, step-up converter og en helvedes masse ledninger :) Et shot af den "skuffe" hvor meget af elektronikken skal sidde på. Sort insektnet på bagsiden af lamellerne - giver både en sjov effekt og fungerer fint til at holde, ja insekter ude, og giver en fin ventilation igennem rummet. Elektronik"skuffen" 95% færdig.

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Re: Byggetråd - Signature Boominator! Hold kæft det er flot træarbejde :) Som du måske så i en tidligere tråd - så søger jeg en der kan skære sådan et kabinet ud for mig :) Tror du man kan kontakte en helt almindelig tømrer ? eller hvem kan lave sådan noget der - imod en slat mønt

Hold kæft det er flot træarbejde :) Som du måske så i en tidligere tråd - så søger jeg en der kan skære sådan et kabinet ud for mig :) Tror du man kan kontakte en helt almindelig tømrer ? eller hvem kan lave sådan noget der - imod en slat mønt
Mange tak Skottyboy.. Tror godt du kan få en snedker til at skære det ud for dig hvis du kommer med præcise mål på det.. Jeg ville tilbyde at gøre det for dig, men jeg har simpelthen ikke tid til det op til Roskilde, så det ville jo nok ikke blive tidsnok :) Evt. kan du google CNC eller laserskæring - de kan også gøre det for dig forholdsvist hurtigt :)

Mange tak Skottyboy.. Tror godt du kan få en snedker til at skære det ud for dig hvis du kommer med præcise mål på det.. Jeg ville tilbyde at gøre det for dig, men jeg har simpelthen ikke tid til det op til Roskilde, så det ville jo nok ikke blive tidsnok :) Evt. kan du google CNC eller laserskæring - de kan også gøre det for dig forholdsvist hurtigt :)
Du har heller ikke tid hvis jeg fortæller at alle plader er skåret ud - og det eneste der mangler er huller i afstiver og huller til Bassport og højtaler ? :) Vil meget gerne give lidt mønt og en kasse bajer, hvis det frister ;)

• 10 months later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.