Jump to content
Festivalanlæg dk
Ove Ditlevsen

Idiot bygger festivals anlæg!

Recommended Posts

Hej Forum!

Jeg har længe fulgt med på sidelinjen uden at lave en bruger.

Men nu forsøger jeg mig på et build, og har brug for jeres indput, hjælp og tilsvininger.

Jeg overvejer følgende forbindelses setup (se billede)

Jeg har været så heldig at skaffe et brugt kabinet, som skal testes igennem før jeg danner mig et samlet overblik hvad jeg mangler(se billede)

Er mit forbindelsesskema helt i hampen?

Og hvad mener i at jeg kan forbedre?

På forhånd tak!

Skitse 1.jpg

Kabinet skelet.jpg

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Drop bilradioen og smid et phono-aux stik direkte i forstærkeren, så sparer du noget strøm, kan spille lidt længere og du har et led mindre som kan skabe støj. 
Der ud over ser det fint ud. Hvis du insisterer på at have bilradio med for some reason, så skal den også køres på efter sikringen.

5 hours ago, tc87 said:

Drop bilradioen og smid et phono-aux stik direkte i forstærkeren, så sparer du noget strøm, kan spille lidt længere og du har et led mindre som kan skabe støj. 
Der ud over ser det fint ud. Hvis du insisterer på at have bilradio med for some reason, så skal den også køres på efter sikringen.

Sådan her?

Skitse 1.jpg

Så er du sådan set kørende. Jeg ville dog vælge nogle andre højttalere end 6x9'ere da de har en lav følsomhed (hvor mange decibel de spiller pr watt), men har du dem liggende anyway så start med dem og se hvad du synes :)

Update.

Jeg har endelig fået forbundet det hele så det spiller max.

Men jeg er løbet ind i nogle udfordringer.

Jeg vil gerne have en funktion, hvor jeg kan indstille lydstyrken på anlægget. Den eneste mulighed pt. er på forstærkeren, som er gemt godt væk - og på mobilen. Jeg overvejer at skaffe et AUX kabel hvor der er indbygget skrue op og skrue ned funktion. Er det noget?

Endvidere har jeg i en gevaldig koger, overvejet at bruge afbrydere som vedhæftede billede. Altså at man kan slukke for en højtaler, ved at bryde forbindelsen. Men er det noget som vil komme til at virke - eller skal det forbindes anderledes?

skitse.png

Afbryder anlæg.png

Jeg har ingen idé om hvilken effekt en kontakt på højtaler kablet vil have.

Men hvorfor?

Jeg er stødt lidt på en udfordring mht. lydstyrken.

Jeg har på forstærkeren skruet den fuldt op - herfra kører der et AUX kabel til afspilningsenhed.

Hver gang man trækker kablet ud, eller modtager et opkald, brager den så bare 100% igennem.

Hvad gør i andre med denne udfordring?

Jeg har undersøgt lidt om volume knapper, men ingen held.

2 hours ago, Ove Ditlevsen said:

Jeg er stødt lidt på en udfordring mht. lydstyrken.

Jeg har på forstærkeren skruet den fuldt op - herfra kører der et AUX kabel til afspilningsenhed.

Hver gang man trækker kablet ud, eller modtager et opkald, brager den så bare 100% igennem.

Hvad gør i andre med denne udfordring?

Jeg har undersøgt lidt om volume knapper, men ingen held.

Man slukker for forstærkeren inden man tager kablet ud. Du kan ret let smadre en diskant på det :)