Jump to content
Festivalanlæg dk

Nybegynder projekt

Panda
 Share

Recommended Posts

Re: Nybegynder projekt Hej Panda Super fedt i begiver jer ud i selvbyggerverden! Inden vi overhovedet kan begynde at give dig nogle råd om hvilken forstærker du skal bruge skal vi vide nogle grundlæggende ting: 1. Hvad er jeres budget 2. Hvad er jeres ambitioner? - Hvor mange skal anlægget kunne spille for, hvor meget lir skal der være på det, hvor længe skal det kunne spille på et batteri 3. Har i allerede nogle højtalere, batterier el. andet? - I såfald skal vi bruge så mange oplysninger som muligt om de forskellige dele for at kunne god hjælp :)

Re: Nybegynder projekt Jeg siger: Byg en Qubinator. Den kan nemt spille jer alle sammen op. I kan nok ikke holde den vilde fest med det om aftenen - men om dagen hvor man sidder og chiller, er det bare perfekt højt. Den er nem at lave og koster ca. 2000 kr. hvis I skal have mere end 1 batteri. Du kan se et billede af den jeg har bygget her: p7013639018662126012013.jpg Du kan finde hvilke komponenter du skal bruge og se hvordan designet ser ud her: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=1eac013c89689e58d421ffb972735edc

Re: Nybegynder projekt Viktor, jeg skal også høre dine Jack10 en dag. Vi må jo finde ud af noget! Jeg har endnu ikke, som jeg gerne ville, testet Qubinatoren på en åben græsplane hvor den jo er designet til at stå og spille. Jeg synes dog at den lyder udmærket for størrelsen. Den kan ikke konkurrere med Boominatorens lave bas men den klarer jobbet rigtig fint (Boominatoren koster jo også det dobbelte). Lyder lidt hen af en Halfinator. Halfinatoren er bare lidt mere kompliceret at bygge - Forstået på den måde at der skal skæres huller til diskanter. Det er ret lækkert at der kun er én højttaler per kanal at tage højde for i Qubinatoren. Derudover er Halfinatoren også en lidt større kasse rent fysisk. Qubinatoren er kompakt og forholdsvis let (kan faktisk bæres med én hånd)

Re: Nybegynder projekt

Jeg siger: Byg en Qubinator. Den kan nemt spille jer alle sammen op. I kan nok ikke holde den vilde fest med det om aftenen - men om dagen hvor man sidder og chiller, er det bare perfekt højt. Den er nem at lave og koster ca. 2000 kr. hvis I skal have mere end 1 batteri. Du kan se et billede af den jeg har bygget her: p7013639018662126012013.jpg Du kan finde hvilke komponenter du skal bruge og se hvordan designet ser ud her: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=1eac013c89689e58d421ffb972735edc
Meget fint input, men da vi kommer til at være mindre stationærer i forhold til en festival, hvor man holder til i en camp, er det nok ikke så smart. Den er meget mobil i korte distancer (vil jeg formode), men ikke så smart når man skal gå en del. Jeg havde derudover håbet på at vi kunne opbevare nogle ting i vognen, sådan vi slap for at gå med meget i hænderne.
Skal lige være med til det meetup! Hvis du kommer til København Panda kan du komme med og høre hvordan de forskellige ting lyder ;)
Tak for invitationen, men jeg bor desværre helt i Aalborg :-/.

Meget fint input' date=' men da vi kommer til at være mindre stationærer i forhold til en festival, hvor man holder til i en camp, er det nok ikke så smart. Den er meget mobil i korte distancer (vil jeg formode), men ikke så smart når man skal gå en del. Jeg havde derudover håbet på at vi kunne opbevare nogle ting i vognen, sådan vi slap for at gå med meget i hænderne.[/quote'] Qubinatoren er 30x30x30 så vidt jeg lige husker. Den er yderst mobil :D

Jeg har formuleret mig som en retard, sorry :lol: . Den virker træls at skulle gå med i hånden, i en hel dag. Vi skal jo også slæbe rundt på alkohol :D . Så vi vil nok gerne have noget på 4 hjul, med plads til alt.

Re: Nybegynder projekt Altså du kan også lave noget der kan spændes fast på ryggen hvis det er et problem med at have noget i hænderne. Ellers så køb dog en trækvogn i Harald Nyborg til 299,- og stil Qubinatoren og i den sammen med 4 rammer øl. Så kan I da i hvert fald komme rundt en hel del uden at skulle lave pitstop. En sækkevogn kan også være idéel. Den koster ca. 100,- det samme sted. Jeg har prøvet begge dele og det virker fint. Endda med et anlæg der er 3 gange så stort som Qubinatoren. Problemet med højtspillende boomboxes med dyb bas er at der bare er en grænse for hvor småt det kan bygges. Jeg vil klart foretrække at have et anlæg man uden bøvl kan adskille fra den vogn man transporterer den på. Det gør bare opbevaring og andre ting mere fordelagtige.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.