Jump to content
Festivalanlæg dk

Nybegynder her

TheBille
 Share

Recommended Posts

Hej derude ! :) Jeg er ganske nu i det her, og har ikke meget forstand på det hele, så jeg har lige nogle spørgsmål og ideér som hvis i kan/vil komme med lidt feedback på. Jeg har læst lidt frem og tilbage på diverse sider, og jeg kan se mit behov er ret lille i forhold til nogle af de løsninger der er lavet. Vi er en ret lille camp (8-10 personer) - Vi vil gerne have noget der kan spille, men det behøver ikke være forreste række til Rammstein på lyd niveu. Men lydkvaliteten må gerne være over OK Den må gerne være ret strømbesparende, vi har også bestemt os for at burge solceller i setuppet. Så her kommer spørgsmålende: 1:hvad mener i er klogt af grej at få fat i? 2: Vi må kun bruge husholdningsbattier, hvad gør jeg her? (Skanderborgs regler) Budgettet er omkring 2500,- er det noget der kan lade sig gøre? Med Venlig Hilsen Bille

Re: Nybegynder her Hey Bille. Velkommen til :) 1. Ligemeget hvad i gør så lad vær med at købe biludstyr! Når budgettet er på 2500 kr. vil jeg sige at hvis i skal gå efter udendørsdesigns, der er kendte og vellidte, så er det en Qubinator eller en Halfinator i skal bygge, men de kommer måske til at overskride budgettet. Hvis i ikke selv vil bygge så syntes jeg i skal finde nogle højtalere på DBA med en høj følsomhed. Køb jer en strømbesparende forstærker (TA2020 el. lign.). Hvis i skal have solcelle på skal i nok også have en eller form for laderegulator så det skal der også bruges lidt penge på. 2. Angående batterier er det lidt træls. Reglen lyder helt præcis; "Husk kun at medbringe musikafspillere, som kan drives af almindelige husholdningsbatterier og kun i det omfang, batterierne er beregnet til apparaterne". Så ved ikke helt om de vil godtage et anlæg hvor i har forbundet en masse husholdsningsbatterier ;) Se den her tråd for det med husholdningsbatterier: husholdningsbatterier-t398.html Håber det kan bruges :)

Re: Nybegynder her Mange tak for det hurtige svar! Hvis jeg er en anelse doven, fordi jeg ikke fatter hvad jeg præcist skal have, vil det så kunne betale sig at gøre sådan: http://canopysound.dk/halfinator-pakke ? Men hvis jeg gør det og vælger at tilkøbe batteriet? hvor lang til vil det så holde? Og hvis jeg vælger solceller hvor mange Watt skal det så være på? Og er det andet jeg skal tage højde for på det her punkt?

Re: Nybegynder her Jeg kører Canopysound sammen med Viktor, så kan da klart anbefale halfinatorpakken :D Spørgsmålet er så bare om du ikke kommer til at overskride dit budget en del? Med batteriet vil du komme op på 2000kr. og 500kr. til solcelle, træ, regulator og det løse er ikke meget... Derudover vil det, inden du går igang med at købe ind, være fedt at høre om andres oplevelser med anlæg på Skabderborg. For hvis anlægget skal dedikeres dertil, vil det være surt at have brugt en masse tid og penge for så at få at vide at du ikke må have dit anlæg med ind på pladsen.. Batterilevetid; A=W/V De batterier vi sælger har en afladningsprocent på ca. 80 hvilket giver: 0.8*7,2Ah = 5.76Ah => 5.76Ah/(1W/12V) =69.12 timer

Re: Nybegynder her Mig bekendt er det ikke noget problem med de små 7,2 ah batterier på Skanderborg. Det er mere bilbatterierne de har noget i mod. Mener faktisk der er flere som har boominatorer med på skanderborg (correct me if I'm wrong)

• 3 months later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.