Jump to content
Festivalanlæg dk

Nybegyndere på Roskilde

Bøgel
 Share

Recommended Posts

Hej Alle, vi er et par gutter der går på efterskole, som godt kunne tænke os at give os i kast med at bygge vores eget system til Roskilde-2013, efter jeg sidste år spildte en god sjat penge på en ringe boomblaster fra Fona, synes jeg i år at vi skal have noget ordentligt, men vi har en del mangel på erfaring, derfor henvender jeg mig her til jer. Jeg har kigget på to forstærkere: Pyle Home PCA2 2X40 http://goo.gl/3Yuvv (og efter at have søgt lidt rundt i jeres forumer): TK2050 http://goo.gl/VXQYi Men jeg vil gerne have jeres mening på emnet, vi har et forholdsvist løst budget på et sted mellem 3-4000, men vi er i stand til at trække det Hvad er jeres forslag til en ideel højtaler? hvad skal jeg lede efter? Anlægget skal gerne kunne spille op for vores camp på en 30-50 mennesker, det behøver ikke at være centrum for alle vores fester, men det må gerne kunne overdøve naboens elendige bilstereo. det bliver bygget på en trækvogn, så mobilt bliver det i hvert fald. på forhånd tak.

Re: Nybegyndere på Roskilde Jeg ville anbefale en boominator. Den kommer ikke til at gå over dit budget og fra hvad jeg kan høre du skal bruge, er det et ideelt valg. Her er et billede af min egen boominator: IMAG0117.jpg[/attachment:2e7yn587] I en boominator er det smartest at sætte TA2020-baserede forstærkere i, så dine forslag er ligegyldige - men når nu vi er ved det, ville jeg 100% tage Sure'en. Den anden har 2 ud af 3 negative reviews. Tror det er noget værre lort :P

Re: Nybegyndere på Roskilde Og hvis du virkelig vil lave andet end en boominator (også selvom jeg selv ville forslå det :lol: ) så ville jeg nok gå efter at bruge en Muse forstærker. Den er linket til i en af de andre tråde :) De to forstærker du har linket til er i hvert fald ikke herre optimale - den første kører på 110 volt så vidt jeg kan se :D

Re: Nybegyndere på Roskilde Okay, tak for den super hurtige respons :) Jeg har fundet en Muse (tror jeg) http://goo.gl/l8Dw4 Har jeg så det? Hvis jeg så skulle finde nogen gode færdigbyggede højtalere, hvad ville et godt bud så være? hvor mange db/w/m skal de være på? Jeg vil helst gerne have mulighed for at kunne have hjul på vores anlæg, så jeg ikke skal slæbe det rundt, men ville det ikke være muligt at bygge noget ala. Boominator'en "ind" i en vogn?:)

Re: Nybegyndere på Roskilde I forhold til at have hjul på anlægget synes jeg personligt, at det er federe at kunne flytte rundt på anlægget uden at være nødt til at flytte en hel vogn. Derfor ville jeg helt klart anbefale boominatoren sammen med en vogn fra harald nyborg (det er en klassisker): http://www.harald-nyborg.dk/p9977/traek ... ihjul-en71 Eller bare en sækkevogn, måske - det ved jeg folk også gør :D På den måde er man lidt mere mobil hvis man har lyst.

Re: Nybegyndere på Roskilde Så kan vognen også bruges til at hente øl med, uden at man skal have hele anlægget med - og det er godt :) Den Muse forstærker du linker til at ikke TA2020-baseret. Hvis det skal være muse er det "muse m20 ex2". Sælges hos os på Muse TA2020

Re: Nybegyndere på Roskilde Den er ikke nødvendigvis bedre. Det afhænger af hvad man vil bruge den til. Den er bedre i en Boominator. Blandt andet fordi den har en højere effektivitet og lavere tomgangsforbrug - hvilket giver dig længere batteritid.

Re: Nybegyndere på Roskilde Den lyder nu også sindsygt godt og kan sagtens betegnes som super hi-fi. Jeg vil ikke sige hi-end, men det er mere fordi jeg mener at hi-end er et religiøst pseudomarked hvor man kan finde højtalerkabler til over en million stykket og som ifølge producenten leverer god lyd fordi ledningerne er indkaplede i økologisk hørfrøolie presset af tibetanske munke. Komplet åndsvagt og uden realisme. Jeg tør godt love at en TA2020 forstærker sagtens kan hamle op med den forstærker du har derhjemme i lydkvalitet (og det er uanset pris på din forstærker). Jeg selv solgte mine Denon monoblokke til 7000 kroner stykket dagen efter jeg fik min første amp6b. Amp6b'eren (til 300 kroner for et byggesæt) var simpelthen klasser bedre.

Re: Nybegyndere på Roskilde Okay tak for sales speech'en Saturnus, stoler på at du har styr på dit shit omkring det her :) Det virkede bare så usandsynligt at en forstærker der næsten er mindre end min Iphone skulle være bedre, men er overbevist om at Boominator'en er det jeg må eje :) - Tak :)

Re: Nybegyndere på Roskilde

Almindeligt SLA hvis du har et budget at følge.. Li-ion hvis du synes det passer ind.. Ellers lifepo4 100% hvis du har råd :-)
LiFePO4 er nu langt langt billigere en li-ion batterier nu da de nye meget strammere regler for transport af li-ion batterier er indført efter årsskiftet. Alle de almindelige batteripakker vi før har set på kan slet ikke hjemtages af private hvis afsender og modtager ikke bor i samme land. Det er faktisk også end undtagelse for EU reglerne. Li-ion pakker må ikke længere sender til privatpersoner i andet land, selv indenfor EU. LIFePO4 batterier falder i princippet under de samme regler men de kan til gengæld sagtens få en UN38.3 certificering således at transportkravene er væsenligt mindre stramme. Normale billige li-ion pakker som vi kender dem vil aldrig kunne UN38.3 certificeres.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.