Jump to content
Festivalanlæg dk
carlcrede

Camp Kroket 2019

Recommended Posts

Så skal der bygges til årets Roskilde.

Sidste år var det første hvor vi byggede selv. Det gik meget stærkt, og vi havde ikke de bedste højttalere. Samlet set var vi dog rimelig tilfredse.

Så i år forsøger vi os med større og bedre højttalere samt ny forstærker. Og en ny vogn :)

Årets setup består af følgende:

Lyd

• 2 x Mach m154r  - bundkasser
  • 2 x Mach m127i -  topkasser
  • Pioneer GM-D8604
  • SinusLive SLA 1500 V2
  • TA2024  (til tophøjttalere om dagen) - kobler nok også et Sure Bluetooth modul på den for at få lidt mere gain.
  • Mini-DSP

Strøm

• Indtil videre har vi et par lastbilbatterier samt nogle forbrugsbatterier. Vi mangler dog en plan for hvordan vi håndterer strøm-situationen.
  • Vi overvejer en solcelle.

Lys

• Regner med at bestille noget ws2812b LED strip hjem, og montere på anlægget. Har også et panel af samme type. Der skal leges lidt med arduino, og der skal som minimum være en dedikeret strobe-knap :D
  • Kunne godt bruge nogle idéer til andet lys som kan lyse ud på jorden foran anlægget. Og måske noget der kan bruges som strobe. Noget som kører 12 eller 24v helst, da jeg gerne vil undgå inverter. Er åben for idéer :)

Selve konstruktionen er ikke på plads endnu, det kommer der en opdatering på senere.

Nedenfor er et par billeder af vognen efter det blev testet for en uges tid siden. Også billede af forstærkerkassen; lidt noget klamphuggeri, men den gør arbejdet for nu :)

58375417_689529211462660_8251898808716230656_n.jpg

58384247_2016603245300942_3940558942765056000_n.jpg

58419982_2267969153466972_3727844841980166144_n.jpg

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

57 minutes ago, carlcrede said:

Så skal der bygges til årets Roskilde.

Sidste år var det første hvor vi byggede selv. Det gik meget stærkt, og vi havde ikke de bedste højttalere. Samlet set var vi dog rimelig tilfredse.

Så i år forsøger vi os med større og bedre højttalere samt ny forstærker. Og en ny vogn :)

Årets setup består af følgende:

Lyd

• 2 x Mach m154r  - bundkasser
  • 2 x Mach m127i -  topkasser
  • Pioneer GM-D8604
  • SinusLive SLA 1500 V2
  • TA2024  (til tophøjttalere om dagen) - kobler nok også et Sure Bluetooth modul på den for at få lidt mere gain.
  • Mini-DSP

Strøm

• Indtil videre har vi et par lastbilbatterier samt nogle forbrugsbatterier. Vi mangler dog en plan for hvordan vi håndterer strøm-situationen.
  • Vi overvejer en solcelle.

Lys

• Regner med at bestille noget ws2812b LED strip hjem, og montere på anlægget. Har også et panel af samme type. Der skal leges lidt med arduino, og der skal som minimum være en dedikeret strobe-knap :D
  • Kunne godt bruge nogle idéer til andet lys som kan lyse ud på jorden foran anlægget. Og måske noget der kan bruges som strobe. Noget som kører 12 eller 24v helst, da jeg gerne vil undgå inverter. Er åben for idéer :)

Selve konstruktionen er ikke på plads endnu, det kommer der en opdatering på senere.

Nedenfor er et par billeder af vognen efter det blev testet for en uges tid siden. Også billede af forstærkerkassen; lidt noget klamphuggeri, men den gør arbejdet for nu :)

58375417_689529211462660_8251898808716230656_n.jpg

58384247_2016603245300942_3940558942765056000_n.jpg

58419982_2267969153466972_3727844841980166144_n.jpg

Husker Mach bundene som meget kicky. Se om i ikke kan få en måle mik på for at fikse deres respons en smule.

Skriv endelig angående Arduino. Er det noget i har kastet jer ud i før?

Og køb en solcelle. Det er en gave fra vejrguderne

22 hours ago, Nicolai Grymer said:

Husker Mach bundene som meget kicky. Se om i ikke kan få en måle mik på for at fikse deres respons en smule.

Skriv endelig angående Arduino. Er det noget i har kastet jer ud i før?

Og køb en solcelle. Det er en gave fra vejrguderne

Har overvejet at lave nogle målinger, jeg fik dog ikke købt en mikrofon med sammen med mini-dsp'en..

Har ikke prøvet arduino før, men har dog leget lidt med det de seneste uger. Det kan være jeg skriver hvis jeg løber ind i udfordringer :) 

Kunne egentlig godt tænke mig at høre hvordan du har tænkt dig at sætte det op på dit anlæg. Om det bliver noget der følger musikken, eller nogle faste programmer etc.

19 hours ago, tc87 said:

Fedt! Kig evt efter noget kraftigere strømkabel til jeres pioneer 😅 

Ja.. har overvejet at bruge noget af det samme som jeg bruger til den anden forstærker. Måske det kan hjælpe på mindre voltage-drop. Tænker dog at der ikke løber nær så meget strøm igennem kablerne til pioneer forstærkeren og at det derfor ikke ville være nødvendigt med tykkere kabel. Men jeg tager måske fejl? :) 

Update!

Da BT modul og ta2024 brændte af, har jeg skaffet en ny 50w forstærker med indbygget bluetooth. 

Nu mangler jeg "bare" at montere al elektronikv og lys 🤭

- Og male selvfølgelig

Det bliver tight med tiden, men mon ikke vi når det 😊

IMG_20190623_154946.jpg

On 24.6.2019 at 14:51, Nordic said:

Ser fedt ud. Er i kommet længer med lyset?

Vi fik monteret ws2812 LED på forsiden samt en bar med 3 moonflower-lamper.

Havde store problemer med at montere ledstrip pga. dårlige forbindelser på de hjørnestykker vi brugte. Og grundet tidspres blev det ikke til mere end et stykke kode med en 15-20 programmer af svingende kvalitet, sat sammen på et breadboard med en lille knap til at skifte program - så ingen strobeknap desværre 😔

Under transport beskadigede vi hjørnestykkerne, så vi fik det kun til at fungere den første aften - det var dog ret fedt da det virkede. Se billede nedenfor

IMG_20190701_223256_1.jpg