Jump to content
Festivalanlæg dk

Først til mølle festivals anlæg. Super energi effektivt og godt designet.

Corrie
 Share

Recommended Posts

Jeg sælger mit festivals anlæg da jeg flytter til Norge lige om lidt og derfor ikke kommer på Roskilde festival lige foreløbigt.

Prisen er så lav da jeg skal sælge det hurtigst muligt da jeg som sagt flytter

+ at forstærkeren skal skiftes ud. Men ellers fungere alt perfekt. 

Jeg flytter tirsdag D. 30 april så det i skal være hurtige! 😅😊

Prisen er 3000. 

Det har kostet ca 15.000 at lave. 

Der følger 2 forbrugs batterier 60ah hver i meget god stand. 

Der er ikke længere højtaler i forstærker boksen som ellers er vist på det første billedet. Dem har jeg taget ud da de ikke gav mening. De følger dog med ved siden af! Forstærker kassen er blevet lavet om som det ses på de andre billeder. 

Det første billede er et billede er af det oprindelige setup for at vise tanken med det. Forstærkerkassen er blot blevet ombygget for nemhedens skyld. 

Jeg kan kontaktes på 23923098 

Og anlægget kan afhentes i Slagelse. 

Jeg er en travl mand så man er mere en velkommen til at ringe hvis man har spørgsmål  istedet for at skrive et indlæg. Da jeg ikke kan garantere at jeg lige når at se det. 

Kort beskrivelse

Anlægget består af 2 kabinetter og en forstærkerkasse. Som er forbundet SPEAKON kabler. 

Anlægget vandvittig energieffektivt. De gange vi har haft det med på Roskilde har vi ikke behøver at oplade batteriet (60 AH forbrugs batteri) da det kan spille ca 250-350 timer ved moderat brug. 

det er bygget ved hjælp af en professionel højtaler bygger. Derfor er hele setuppet designet i en simulation før vi byggede det. 

Beskrevet i dybden 

Der er batterivagt så batteriet ikke bliver kørt i bund. Og Justerbar dc-dc step up converter så man kan give forstærkeren 24v med et 12v batteri. 

Div sikringer og målere med blandt andet ampere timer måler. Hvilket har været mega smart så man har et overblik over forbruget

Anlægget er bygget med 2 kabinetter og en forstærker kasse. Kabinetterne er forbundet i hver side af kassen med 5 m SPEAKON kabler så man kan dække en side på 10 meter. Det gør at man kan dække et stort areal, og ligeså ledes dække et mindre efter behov. Idet at anlægget er modulært kan man med fordel bruge det et anlæg i hjemmet når festivalen er forbi.

Højtalerenhederne er har en gennemsnitlig energieffektivitet på 96 dB/W/m

Anlægget samlet kun har været kørt med maks 200W og pga de følsomme højtalere har det kunne spille omkring 124 dB. 

Bunden består af 2 12” bass enheder

https://www.monacor.com/products/components/speaker-technology/pa-midrange-speakers/spa-112pa/

Toppen består af 4 piezo tweetere 

https://www.monacor.com/products/components/speaker-technology/pa-tweeters-and-horn-drivers/mpt-165/

Midten består 2  6,5”  højtalere fra earthquake 

http://www.earthquakesound.eu/car-audio/cloth-surround-speakers/eq-6-8.aspx

Bass enhederne kører i parallel forbindelse så impedansen kommer ned på 2Ω så de kan spille højere.

Midten og toppen i hver kabinet er forbundet i en serieforbindelse. 

Piezo tweeterne har ikke nogen egenfrekvens så de kan tåle hele lydspektret. og der er sat en lille luftspole foran 6,5” højtalerne som lige skær toppen af så de ikke begynder at Distortion lyden. 

Med dette setup har der ikke været et behov for at dele frekvensene ud i forskellige kanaler. Vi har bare brugt en 2.1 class D forstærker som klarer det hele. Dvs at lyden er i stereo 👍🏻

Kabinetterne er delt op i 3 rum, med bass reflekser, luftrum og isolering som skaber de bedste forhold for det bedst mulige lydbilled. 

Det lyder sindsygt sprødt, kan spille ALT for højt 😅 og så det samtidig super energi effektivt. 

Alle kabinetter er silikonet i hjørner og kanter og træet er overflade behandlet så det kan tåle regn. Det samme gælder for kablerne der går ind og ud af kasserne. SPEAKON kablerne er beskyttet af en metal skærm så de kan ikke trædes på og knække.  Det er grundlæggende et super stabilt anlæg. 

Det er mit første Build så jeg har været meget glad for det. 

Ring endelig skulle der være spørgsmål! 

604ADF4B-3C09-4584-99A0-5545A956C5CA.jpeg.f44ac9909e3f510519c4bda0fe21966b.jpeg80EF9624-CD0B-47E5-9BAB-8B6DA7AD5B84.jpeg.ccc026fac652dd67adc703a623598ebd.jpeg47C1E9AA-842E-4A8D-8DB9-FCB6BB0395F7.jpeg.e45644bca321ab774dfffe162f9f0870.jpegD89A364D-8CB1-4481-84BF-0C0D495BF8C3.jpeg.5dfd8bbac116f720139b389633158cb9.jpeg862D6517-BAE1-4A45-9B39-F2B1138C8DA2.jpeg.e1128c58cc80dd0cc403f5affc8e87c9.jpeg

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.