Jump to content
Festivalanlæg dk
Mortensen

bassface db 1.2

Recommended Posts

hejsa jeg ville lige høre om der er nogen der kan forklare mig hvor meget watt en bassface den giver to kappa pro lf15-2 hvis jeg køre en boss på hver kanal?

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

1 hour ago, Mortensen said:

hejsa jeg ville lige høre om der er nogen der kan forklare mig hvor meget watt en bassface den giver to kappa pro lf15-2 hvis jeg køre en boss på hver kanal?

Db1.2 er en monoforstærker og har derfor kun 1 kanal 😊

42 minutes ago, Alex said:

Db1.2 er en monoforstærker og har derfor kun 1 kanal 😊

vent what det ligner da at der er 2 kanaler men hvor meget ville den så kunne give til de 2 kanaler?

vent what det ligner da at der er 2 kanaler men hvor meget ville den så kunne give til de 2 kanaler?

De havde lavet 2 udgange, således at det er lettere at parallelforbinde højttalere. 

Kig på deres hjemmeside, der skriver de hvor meget den leverer ved 4 og 8 ohm. 

Hvis de kun opgiver ved 8 ohm, så bare fordobel den effekt, fordi du kører med 4 ohm, når du parallelforbinde dine 2 højttalere.

s

On 26/4/2019 at 14:48, Alex said:

De havde lavet 2 udgange, således at det er lettere at parallelforbinde højttalere. 

Kig på deres hjemmeside, der skriver de hvor meget den leverer ved 4 og 8 ohm. 

Hvis de kun opgiver ved 8 ohm, så bare fordobel den effekt, fordi du kører med 4 ohm, når du parallelforbinde dine 2 højttalere.

jeg ville sætte 4 cubo 15 med kappa pro 15lf-2 og der burde den jo gerne så lang min viden rækker komme ned omkring 2 ohm? 

jeg har bare fået at vide at det kan en bassface ikke klare i længden men siden du siger at det er en monoblock så er der vel ikke så meget andet for at købe en til eller købe en forstærker der kan klare alle 4 basser? (eller er jeg helt forkert på den)

7 hours ago, Mortensen said:

jeg ville sætte 4 cubo 15 med kappa pro 15lf-2 og der burde den jo gerne så lang min viden rækker komme ned omkring 2 ohm?

Jeg mindes nogen har haft problemer med det, og det kommer til presse forstærkeren meget, hvis I skruer helt op. 

I kan evt. prøve jer frem, for jeg ved det faktisk ikke 😊

On 26.4.2019 at 11:07, Mortensen said:

Det kan man ikke rigtige give et præcist svar på. Det går an på hvor stærkt dit signal ind i forstærkeren er.

Vi kan dog sige hvad du maksimalt (med stadig nogenlunde lydkvalitet) kan få ud af forstærkeren. 

Vi ved bare at forstærkeren kan yde 410w ved 4 ohm uden at overstige 1% THD (harmonisk distortion). Man kan altså godt få den til at spille lidt højere, men lyden bliver mere skrald som du prøver at få mere watt ud af den.

En anden ting at tage i betragtning er at en 8 ohm enhed faktisk har en modstand omkring 6-7 ohm over store dele af basspektrummet. Det vil altså sige at du vil kunne yde en smule mere end 410w i alt, da lavere ohm resulterer i mere watt.

Sidste ting er at de offentlige målinger er gjort med en strømforsyning der er på 14v. Så når vi forbinder et batteri der ligger på 12,6v, vil den ikke nødvendigvis kunne yde det samme.

Mit bud er nok 225w peak pr enhed, hvis du presser forstærkeren.

On 2/5/2019 at 23:13, Nicolai Grymer said:

Det kan man ikke rigtige give et præcist svar på. Det går an på hvor stærkt dit signal ind i forstærkeren er.

Vi kan dog sige hvad du maksimalt (med stadig nogenlunde lydkvalitet) kan få ud af forstærkeren. 

Vi ved bare at forstærkeren kan yde 410w ved 4 ohm uden at overstige 1% THD (harmonisk distortion). Man kan altså godt få den til at spille lidt højere, men lyden bliver mere skrald som du prøver at få mere watt ud af den.

En anden ting at tage i betragtning er at en 8 ohm enhed faktisk har en modstand omkring 6-7 ohm over store dele af basspektrummet. Det vil altså sige at du vil kunne yde en smule mere end 410w i alt, da lavere ohm resulterer i mere watt.

Sidste ting er at de offentlige målinger er gjort med en strømforsyning der er på 14v. Så når vi forbinder et batteri der ligger på 12,6v, vil den ikke nødvendigvis kunne yde det samme.

Mit bud er nok 225w peak pr enhed, hvis du presser forstærkeren.

jeg tænkte jeg har en bassface og en pioneer så jeg ville sælge min bassface købe en pioneer gm d8604 til så hver bas kan få en kanal hver ville det kunne fungere

jeg tænkte jeg har en bassface og en pioneer så jeg ville sælge min bassface købe en pioneer gm d8604 til så hver bas kan få en kanal hver ville det kunne fungere

Nej. Behold din bassface. Forstærkeren er designet til optimalt bass-response. Du vil få mere ud af den. Og den kan også yde en smule mere.

22 hours ago, Nicolai Grymer said:

Nej. Behold din bassface. Forstærkeren er designet til optimalt bass-response. Du vil få mere ud af den. Og den kan også yde en smule mere.

ja men det jo bare at når jeg skruer for meget op begynder det at lyde hved de hårde slag som om to brædder bliver slået sammen så vis jeg ska have endnu en bassface begynder det at trække meget strøm syntes jeg

ja men det jo bare at når jeg skruer for meget op begynder det at lyde hved de hårde slag som om to brædder bliver slået

Det kan enten være fordi jeres driver rammer bundpladen, hvilket er rigtig skidt, eller det kan være fordi der ikke kan leveres nok strøm til forstærkeren. 

Vi oplevede nogle meget underlige lyde, da vi brugte en 50 amp. sikring som var lige på kanten til at brænde over. Den festival brugte vi en del sikringer, fordi de simpelthen ikke var store nok 😅

2 hours ago, Alex said:

Det kan enten være fordi jeres driver rammer bundpladen, hvilket er rigtig skidt, eller det kan være fordi der ikke kan leveres nok strøm til forstærkeren. 

Vi oplevede nogle meget underlige lyde, da vi brugte en 50 amp. sikring som var lige på kanten til at brænde over. Den festival brugte vi en del sikringer, fordi de simpelthen ikke var store nok 😅

ok men det er ikke fordi de er gået i stykker endnu? 

man kan vel elimere lyden med en mini-dsp?

2 hours ago, Mortensen said:

ok men det er ikke fordi de er gået i stykker endnu? 

man kan vel elimere lyden med en mini-dsp?

Ikke hvis de lyder normalt. Men I skal være meget opmærksom på det. Hvilke woofers er det I bruger?

Nej, det er jo pga. forstærkeren/batteriet, så det er der problemet skal løses. 

6 hours ago, Alex said:

Ikke hvis de lyder normalt. Men I skal være meget opmærksom på det. Hvilke woofers er det I bruger?

Nej, det er jo pga. forstærkeren/batteriet, så det er der problemet skal løses. 

det lyder helt fint indtil jeg skruer helt op og der så kommer de lidt hårde toner men jeg tror jeg har fundet problemet batteriet bassfacen spillede fra havde 10.5volt på men ville du anbefale at skaffe en til bassface eller kan den ene godt klare 4 cuboer?

On 15.5.2019 at 11:56, Buudahl said:

Vi kører 8 15” på to bassface, vi har ingen problemer med det 😊

Men det afhænger af hvordan de er forbundet til hinanden. Man kan få 8 ohm ud af selv 100 enheder 😉