Jump to content
Festivalanlæg dk
Thøger

Søger Amagermanden solcellepaneler

Recommended Posts

Hey!
Camp Badeanstalten er i strømunderskud til årets festival, og kunne rigtig godt bruge 2 amagermanden solcellepaneler. 

Hvis nogen ligger inde med det, eller kender nogen der sælger, må I meget gerne kontakte mig. Enten her, eller på sms 53383041

Mvh

Thøger

Camp Badeanstalten

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

47 minutes ago, Nordic said:

De sender inden for EU, så der kommer ikke afgift.

Men det er ikke amorfe solceller, hvilket ikke egner sig lige så meget til Roskilde. Dog ikke sagt, at de ikke er fine nok 😊

Jeg var ikke klar over at der havde en betydelig forskel, hvilken type det er. Det må jeg hellere læse lidt op på :))

30 minutes ago, Nordic said:

Jeg var ikke klar over at der havde en betydelig forskel, hvilken type det er. Det må jeg hellere læse lidt op på :))

Der findes mono, poly og amorfe/tyndfilms solceller. Amorfe har den fordel at de fungerer bedre ved overskyet vejr samt ved delvis overskygget panel. Ulempen er at de er langt mindre effektive end de andre typer, hvorfor de ikke rigtigt bruges længere 😊

3 hours ago, Alex said:

Ulempen er at de er langt mindre effektive end de andre typer, hvorfor de ikke rigtigt bruges længere

Håber det fint jeg lige springer ind for at spørge om noget. Har kigget på de to solceller i linket, men kan ikke rigtig finde et sted der fortæller mig  hvor meget de ville lade mit 12v batteri med, når de fungere, lader de med 100watt, og hvor meget er det så ca? Er helt på bar bund, så sorry hvis det ikke giver mening 😅 

Jeg er selv ret ny i forumet, men jeg ville tro at det ville være smart at starte en ny tråd :)

For at lave den begning, skal du vide hvor mange amperetimer (ah) dit batteri kan opbevare, og hvilken slags laderegulator du bruger.

19 minutes ago, Nordic said:

For at lave den begning, skal du vide hvor mange amperetimer (ah) dit batteri kan opbevare, og hvilken slags laderegulator du bruger.

Har ikke købt regulator eller solcelle endnu, da jeg ikke er helt sikker på hvad jeg skal købe. 

Har et forbrugsbatteri på 120ah og et stort et på 230ah, tænkte bare at det ville kræve en del ah før jeg kan få mit store batteri fuldt opladt? synes jeg kan læse noget med 5,92 ampere,  er det hvor meget det kan lade pr time? fordi hvis det er, for jeg jo aldrig opladt mit 230ah batteri på 1 dag, kan også godt være jeg har misforstået noget ahah, kan godt være jeg skulle starte en ny tråd, virker bare til at alex har godt styr på det her med solceller. håber ikke det gør noget :D

22 hours ago, trebleboost said:

5,92 ampere,  er det hvor meget det kan lade pr time? 

Den producerer cirka 6 ampere under optimale forhold. For at beregne, hvor lang tid, det vil tage at lade dit batteri op, så dividerer du batteriets kapacitet med strømstyrken solcellen producerer. 

Altså 

230/6 = 40 timer cirka 

Det bliver så lidt længere tid, pga. effektiviteten ikke er 100 % osv. 😊

Hvis der er mere, så skal du nok starte en ny tråd 😉

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Similar Content

• By KVNielsen
      Hej alle,
      Har kigget lidt rundt uden at finde den helt store hjælp, hvorfor jeg nu laver en tråd.
      Vi har på vores anlæg tidligere haft setuppet:
      Pioneer GM-D8604 
      Bassface DB 1.1
      Toppe: 2 x Behringer B212XL
      Bund:  Behringer VPS1800
      Vi ville også smide nogle LED-strips på, afhængigt af hvad det ville gøre ved strømforbruget
      Nu står vi i den situation at vi gerne ville have sat noget solcelleanlæg til, og derfor har jeg brug for lidt assistance fra jer. Vi har læst lidt om nogle paneler fra "Amagermanden", men er der nogen med lidt mere indsigt i solcellerne der kan hjælpe med hvad vi præcis ville have brug for, i form af batterier og solceller (Vi ved bare vi skal have nogle paneler og en regulator sat til nogle batterier - derfor søger vi hjælp)?
      (Evt. om det ville kunne betale sig at smide cubo15 på i stedet for vores sub, men det er en anden snak)
      På forhånd tak.

• By 0stehapsen
      Hejsa folkens!
      For et par år siden byggede jeg en Boominator i længden 110cm, som jeg siden har brugt med glæde på Roskilde hvert år + diverse sommerhygge. Men de sidste par år grundet de mange soundbokses er jeg blevet klart outplayed, sidste år så voldsomt at jeg knap nok kunne høre min egen musik. Så i år kunne jeg godt tænke mig at have muligheden for at spille højere, hvilket jeg håber nogle af jer kunne hjælpe mig med. Har på nuværende tidspunkt ikke tænkt mig at bygge en Cubo eller anden form for bas, eftersom at altid forsøger at holde mig til solceller så jeg ikke skal ned og lade. 
      Nuværende opsætning:
      Den klassiske boominator pakke som den var solgt hos CanopySound:
      4*HP10W'ere
      4* Piezohorn - MPT-001 - IMG STAGE LINE
      4* Modstande til Piezohornene (Kan ikke huske hvor store de er, hvis nogen ved størrelsen af dem der blev solgt hos CanopySound så skriv det endeligt!)
      1*C-Amp forstærker
      2*10W solceller, mener de er CIS. De virker i hvert fald godt i overskyet vejr
      2*7ah 12V batterier
      Div. af sikringer knapper også vidre.
      Jeg har tidligere haft en TA2020 koblet til sammen med en solcellelader, men da C-Amp'en kom smed jeg den i da det gjorde det simplere (Hvilket på ingen måde er et krav).

Jeg har både overvejet step-up convertere til 24V, ellers har jeg overvejet at sætte 1 system på en seriel sammenkobling af batterierne og en på parallel for på den måde at have en forstærker på 24V og en på 12V. Men er ikke sikker på om dette er den rigtige vej at gå.
      Et problem jeg også har oplevet med C-Amp'en er at den slår fra når man spiller for højt i indgangssignalet, tænker at dette er en sikring, men det gør stadig bare at jeg ikke kan spille højt nok. Drømmen er nok at kunne komme ca. op på en soundboks eller noget i den stil. Vil gerne smide nogle penge i det!
      Håber i har idéer!  
      Har også kigget på en TK2050 og bluetooth modul, men igen er det dét mest optimale setup? 
      Har btw. aldrig haft brug for at lade op på Roskilde, hvilket jeg selvfølgelig godt kunne ofre, men synes det er ret fedt normalt!  
    • By DogCamp
      Hey!

Vi sælger lidt ud, da vi ikke får brug for disse ting til årets set-up

- Bassface db 1.2 - Pris 900kr (brugt 1 uge på roskilde festival)

- 225 AH Volvo lastbilbatteri - Pris 1400kr (Nypris 2300) 
      Helt nyt, og har aldrig set skyggen af en festival! Det er blevet ladet på regelmæssigt og er i super stand.

- 20A Solcelleregulator med 2 usb-udgange til opladning af telefoner - Pris 100kr

- 110watt solcelle fra amagermanden. Indbygget i smart ramme, så det er nemt at transportere og folde ud - Pris 500kr

Har desværre ingen billeder lige pt, men de kan fremskaffes efter ønske
      Smid mig en besked hvis der er noget som har interesse

Lige pt befinder det hele sig i Lyngby, og i den kommende weekend, rykker vi det til Hvidovre og evt Valby

• By Jakob Petersen
      Hej FA!
      De sidste stykke tid har jeg gået og stykket sammen hvilke enheder, forstærkere osv jeg skal have bygget/købt inden RF18. Jeg håber dog at i kan fortælle om det er en god idé eller ej!
      Pt består mit anlæg af:
      1 stk. cuba 15 med kappa 15 lfa (ikke extended) byggede den primært for at øve mig, det var aldrig planen at den skulle med på Roskilde.
      2 stk. PA højtalere fra Thoman. Jeg er godt klar over at de ikke er det bedste valg, men jeg købte dem inden jeg begyndte at sætte mig ind i anlæg.
      https://goo.gl/DmWq76
      1 stk. Pioneer GM-D8604.
      Ingen head unit bare jack stik direkte til forstærkeren.
      2 stk. 110 ah Harald skrald batterier, alle år har jeg arbejdet på Roskilde så jeg har haft mulighed for at tage en oplader med, dette gider jeg dog ikke længere og vælger derfor at gå ind i solceller.
      Mine planer er som følger for RF18
      2 stk. Cubo 15 extenden med kappa 15 lfa
      Skal drives af GM-D9601.
      Kører højtalerne med 8604 forstærkeren.
      Solceller/laderegulator:
      laderegulator:
      https://goo.gl/UqNYRa
      3 stk. 105W tyndfilm solceller
      https://goo.gl/R9VbWg
      Diverse lys med DMX lysmixer, hvad har folk bedst erfaringer med her?
      Derudover kunne jeg godt bruge nogle indput til hvad man normalt gør med head unit. Bruger folk bare deres smartphone og spotify eller slæber alle rundt på en lille DJ pult og et usb stik?
      udbygning af batteribank med flere batterier. Det hele skal så bygges på en 2x1 meter trækvogn.

RF19
      4 stk. cubo 15 kappa 15 lfa
      Drives af 9601 forstærkeren.
      2 stk. ot212/ 4 stk ot12? gør det nogen forskel?
      drives af 8604 forstærkeren.

Er mine planer helt huld i hovedet eller kommer det til at fungere nogenlunde?
      På forhånd tak for hjælpen

• Create New...

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..