Jump to content
Festivalanlæg dk
JoachimH.CFK

Camp Jambo Bar - Anlæg RF 2019

Recommended Posts

Hey alle kloge hoveder! 😎
Jeg fyrer lige den her byggetråd op hvor alle input er velkomne og hvor jeg løbende vil smide opdateringer og billeder op.
Jeg har selv bygget anlæg de sidste par år, med boominator debut i 2016 og har løbende opgraderet. Det ville være super fedt med massere af input, da jeg stadig er lidt grøn på nogle områder ;)

Set-up so far

• Højtalere: Et set JB System Vibe-30 (ved godt det ikke er optimalt til festival men der er super godt smæk på dem)
  • Forstærker: Pioneer GM-D8604
  • Batteri: 1x 225Ah 12V N9 Varta (til lyd), 1x 90Ah 12V EC900 EXIDE (til lys)
  • Strømforsyning: Laderegulator 30A CM3024Z og 110Wp solcellepanel fra amagermanden

Udover dette bruger jeg også et Bluetooth modul (https://www.ebay.com/itm/272409590020) en Volume controller (http://store.sure-electronics.com/product/AA-AB41134) og en Pre-amp EQ da diskanten er for høj med det delefilter der er indbygget i højtalerne (https://www.bossaudio.com/product/car-audio-auto-equalizers-sound-system-signal-processor-boss-audio-ava1210/)

Vedhæftet er der et billede med en oversigt. Denne oversigt kunne jeg super godt tænke mig at få lavet lidt mere optimal så vil super gerne høre hvad i tænker her :D (lavet hurtigt i paint 😅)

setup2019.JPG.eeeff270e37fb18bb32ab457913080d9.JPG

Jeg har overvejet at køre alt strøm til vol. controller, bluetooth modul og EQ på en Potential udligningsskinne og så gennem en sikringsboks. Hva tænker i om dette?

Agående solcelles så bliver en ikke "en del" af anlægget, så dvs at den bliver enten låst inde i anlægget eller ind i et telt om natten. Derfor har jeg overvejet et sæt powercon stik i siden på anlægget sådan at solcelle er lige til at tilslutte. Er powercon stik optimale til solceller?

Har også leget lidt med tanken om en fælles afbryder til EQ, vol. controller og bluetooth modul. Ville jeg bare kunne sætte det på inden skinnen?

Og så lige en sidste ting; tror i der vil opstår mislyd med så mange "led" i signalet og når det hele kører på det samme batteri? 

Jeg vil snart lægge en oversigt over mit lys-show op så i kan følge med og evt. komme med input til det også :D 
Jeg vil efter weekenden også smide lidt billeder op af selve anlæggets build og design osv. da vi går i gang med byggeriet på fredag ;)

På forhånd tak! 

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Eyo
For en sikkerheds skyld havde jeg sat en sikring på dit solcelle system
som det ser ud så har du sat laderegulator direkte på batteriet, sæt evt sikring og en afbryder
Det har hjulpet mig de sidste festivaler:) Better safe than no power

Ja du kan godt have en fælles afbryder og sikring for vol, bluetooth og preamp. Derudover kan du også godt bruge powercon til solcellen.

On 16.5.2019 at 09:09, Kevin K said:

Eyo
For en sikkerheds skyld havde jeg sat en sikring på dit solcelle system
som det ser ud så har du sat laderegulator direkte på batteriet, sæt evt sikring og en afbryder
Det har hjulpet mig de sidste festivaler:) Better safe than no power

Det er noteret :)  Tak!

On 16.5.2019 at 16:12, ESO said:

Ja du kan godt have en fælles afbryder og sikring for vol, bluetooth og preamp. Derudover kan du også godt bruge powercon til solcellen.

Perfekt! Takker :D

Hvordan forbinder du din pioneer til din Eq? 

Jeg tænkte selv at anskaffe mig den Eq, men er ikke helt sikker på måden at gøre det på. Kan se den har udtag til en sub forstærker og så en front og en rear, men du kører jo kun en enkelt forstærker. 

55 minutes ago, Anton Lynggaard said:

Jeg tænkte selv at anskaffe mig den Eq, men er ikke helt sikker på måden at gøre det på. Kan se den har udtag til en sub forstærker og så en front og en rear, men du kører jo kun en enkelt forstærker. 

Hvis det kun er eq og ikke deling du skal bruge, så ville jeg klart vælge en anden løsning. Kig i pa verdenen istedet for bil stereo :) 
Den her er billig og gør jobbet og noget bedre end den joachim har linket til, da du har mere kontrol
https://www.thomann.de/dk/behringer_fbq800.htm

Hvis du også skal bruge deling, så vil en dsp af en art klart være det fedeste, men mindre kan selvfølgelig også gøre det

1 hour ago, Anton Lynggaard said:

Ja den er ikke helt optimal da jeg kun benytter mig af front, men havde den liggende i forvejen og vi kører på et lidt stramt budget. Brugte den også sidste år med en gm d8604 og der kunne den fint dække mit behov. Og så kører den på 12v :) 

Ift. forbindelse til forsærkeren så sidder den bare direkte i med et phonokabel :) (dog lige gennem vol. controlleren som ses på billedet) 

11 hours ago, tc87 said:

Hvis det kun er eq og ikke deling du skal bruge, så ville jeg klart vælge en anden løsning. Kig i pa verdenen istedet for bil stereo :) 
Den her er billig og gør jobbet og noget bedre end den joachim har linket til, da du har mere kontrol
https://www.thomann.de/dk/behringer_fbq800.htm

Hvis du også skal bruge deling, så vil en dsp af en art klart være det fedeste, men mindre kan selvfølgelig også gøre det

Er lidt i tvivl om opsætning af dsp. Er det lige til eller er det krævende? Hvis du forstår🙂

18 hours ago, Anton Lynggaard said:

Er lidt i tvivl om opsætning af dsp. Er det lige til eller er det krævende? Hvis du forstår🙂

Det er super brugervenligt og der er mange gode guides på youtube osv :)

(ihvertfald hvis vi snakker minidsp)

der findes mange forskellige dsp enheder, så find en der passer til dit behov