Jump to content
Festivalanlæg dk

Erfaringer søges

JensD
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Sidste år smed jeg hele mit anlæg, VP1800s (42kg), 2xB215XL (17,5kg stk) + batteri osv på en christianiacykel, men den meget gamle cykel var sgu en smule vakkelvorn.

Derfor skal jeg finde en ny løsning i år. Samlet vejer anlægget, inkl træ osv, en 110-120kg, og jeg overvejer meget at smide det på en af de lidt billgere trækvogne på nettet, der eftersigende kan bære 350-550kg. Jeg har simpelthen hverken budget eller tid til at samle en anden (rigtig) trækvogn op, da jeg først er tilbage i Danmark fem dage inden roskilde.

Mit spørgsmål til jer er: hvad er jeres erfaring med de små vogne? Vil de snildt kunne trække de 110-120kg, selv på roskildes frygtede marker? Det skal i den anledning siges, at anlægget ikke skal trækkes fra herodes til pilatus på selve festivallen - der skal det bare stå i campen!

Evt nogen der har erfaringer med en palle+dæk?

Eksempler: https://www.harald-nyborg.dk/p9977/traekvogn-med-traekasse

https://www.harald-nyborg.dk/p1410/traekvogn-med-tipfunktion

https://www.tectake.dk/traekvogn-maks-550kg-med-lad-401418

Jeg er ikke ked af at sige du skal glemme alt om de trækvogne harald nyborg har at byde på.. Faktisk alle dem du har linket til er i bund og grund uegnet til Roskilde terræn. Jeg har selv erfaret efter at have bygget mit første anlæg i 16' at vognen nåede at bukke under inden festivalen overhovedet var startet. Det er tyndt billigt samlesæts aluminium der er brugt og det eneste jeg ser trækvognen faktisk er egnet til er 5 rammer øl ;) 

Jeg har desværre også selv haft fornøjelsen af at løfte en masse øl efter, at Harald's sækkeløfter gav efter for vægten, derfor jeg lige ville forhører mig om erfaringer med deres trækvogne!

Jeg havde dog inderligt håbet, at der fandtes en anden løsning end en Ravendo TW1500 eller lignende 😨

Du kan skaffe en god 18mm plade (eller flere lag 12mm) og så sætte disse under:

https://www.primusdanmark.dk/transporthjul/811-transporthjul-m-luft-2-x-fast-fod-2-x-drejefod.html

Så har du en vogn, og så må du lave en pind eller noget andet du kan trække med. Det tror jeg godt kan tage en lille smule (men har ikke prøvet det selv)

Hvis du er bange for at dækkene går i stykker så lad vær med at give dem mere end 2 bar i dækkene. Evt 1,8 bar

Lige præcis de hjul har jeg faktisk set på.

Ved du om man kan købe den slags beslag for sig selv? Og i så fald hvad de hedder? Synes de er svære at opstøve i DK. 

Reservedæk er heldigvis relativt nemme at opstøve til rimelige priser, sammen med en metalstang som kugleleje, såfremt alt skulle gå galt.

Gør som nicolai skriver og evt sæt nogle stål profiler diagonalt på pladen for at afstive. Det fungere. Ellers er det er ret nemt at lave en vogn selv hvis man kan svejse eller kender nogen som har mulighed for det.

hej @JensD

Jeg har brugt samme løsning som nicolai beskriver til 2 anlæg. Begge med en totalvægt på lidt over 100kg og det har rullet helt perfekt! 

Jeg overvejer i år at få en "rigtig" vogn, da vi udvider anlægget, men den ovennævnte løsning er super nem at lave og rigtig billig.

Jeg skal hjem til de gamle i næste uge så kan jeg lige se hvordan min vogn ser ud, og hvis den er i fin stand kan du jo evt. købe den, så kan du spare lidt penge der, og ellers kan jeg vise lidt billeder så du kan se hvordan det skal gøres. Mener de to jeg har lavet måler noget a la 120*90 og 110*80 hvis det kan bruges til noget. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.