Jump to content
Festivalanlæg dk

Gode råd til gm-d8604 og bassface 1.2

Anton Lynggaard
 Share

Recommended Posts

Hej FA. 

Jeg er i fuld gang med mit anlæg til dette års Roskilde festival og efter jeg har forbundet hele svineriet er der opstået nogle spørgsmål. Jeg synes ikke at lyden er ren og fyldig nok. 

Mit setup består af:

2 x omnitop12 og en pioneer gm-d8604 til at trække dem

2 x cubo15 og en bassface 1.2 DB til at trække dem. 

Først og fremmest: hvad får jeg ud af at brokoble mine omnitops og er der nogen der vil anbefale mig at gøre dette? 

Det samme gælder mine cuboer. Giver det mening at bro koble dem i min bassface? Jeg har måttet skrue en del med for gain på forstærkeren fordi det hurtigt kom til at lyde dårligt når jeg skruede op for lyden. 

Andre gode råd til hvordan jeg opnår god og ren lyd med dette setup modtages gerne! F. Eks ift Eq og filtrer på mine forstærkere. 

Tak på forhånd

34 minutes ago, Anton Lynggaard said:

Først og fremmest: hvad får jeg ud af at brokoble mine omnitops og er der nogen der vil anbefale mig at gøre dette? 

Det samme gælder mine cuboer. Giver det mening at bro koble dem i min bassface? Jeg har måttet skrue en del med for gain på forstærkeren fordi det hurtigt kom til at lyde dårligt når jeg skruede op for lyden. 

Du parallelforbinder højttalere og brokobler kanaler på en forstærker. 

Med dit setup ville jeg brokoble din forstærker og så smide en omnitop på hver af de nu 2 kanaler. 

Med cubo kan du kun parallelforbinde, så det er den eneste og mest rigtige måde at gøre det på. Sikre dig at de rigtige filtre er indstillet korrekt. Dårlig lyd kan være pga. mange ting, og du beskriver det ikke super godt 😊

39 minutes ago, Alex said:

Du parallelforbinder højttalere og brokobler kanaler på en forstærker. 

Med dit setup ville jeg brokoble din forstærker og så smide en omnitop på hver af de nu 2 kanaler. 

Med cubo kan du kun parallelforbinde, så det er den eneste og mest rigtige måde at gøre det på. Sikre dig at de rigtige filtre er indstillet korrekt. Dårlig lyd kan være pga. mange ting, og du beskriver det ikke super godt 😊

Tak for hurtigt svar! 

Ville du smide omnitops i mono eller stereo i de to kanaler? 

Er der et godt udgangspunkt for hvordan filtrene skal sættes? 

5 hours ago, Anton Lynggaard said:

Tak for hurtigt svar! 

Ville du smide omnitops i mono eller stereo i de to kanaler? 

Er der et godt udgangspunkt for hvordan filtrene skal sættes? 

Vi plejer at køre det hele i mono, så hører begge sider af publikum det samme 😊

Cirka 40-45 HPF og en 100-110 LPF på Cubo

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.