Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
Nicolai Grymer

OT12. Burde jeg opgradere til deltalite 2512?

Recommended Posts

Der sidder beta 12 enheder i.

De krydses ved 240 hz med cubo kick 12 i

Jeg tænker at jeg godt kan bruge deltalite 2512'erne i andre projekter i fremtiden. Og så sælge OT12'erne videre med de beta 12 enheder der sidder i pt, på den anden side af Roskilde.

Men inden jeg begiver mig ud i endnu et højtaler-køb vil jeg gerne høre om det overhovedet er det værd for mig at opgradere til delta'erne. De skal drives af en pioneer 8604, så de kan alligevel ikke få mere effekt

1 hour ago, Nicolai Grymer said:

Men inden jeg begiver mig ud i endnu et højtaler-køb vil jeg gerne høre om det overhovedet er det værd for mig at opgradere til delta'erne. De skal drives af en pioneer 8604, så de kan alligevel ikke få mere effekt

Ærlig talt tror jeg ikke, at der er den store forskel i lyd. Vi har bygget vores med 2512, så du er velkommen til at høre dem på festivalen, hvis du vil 😊 

Skal du bruge enhederne til noget andet også, så er det jo en god undskyldning for at bruge flere penge på nye højttalere 😉 De vejer heller ikke noget, så god til ultra letvægts projekt 

1 hour ago, Alex said:

Ærlig talt tror jeg ikke, at der er den store forskel i lyd. Vi har bygget vores med 2512, så du er velkommen til at høre dem på festivalen, hvis du vil 😊 

Skal du bruge enhederne til noget andet også, så er det jo en god undskyldning for at bruge flere penge på nye højttalere 😉 De vejer heller ikke noget, så god til ultra letvægts projekt 

Er effektiviteten ikke 1,5dB højere? Det er mere det jeg tænker over. Om jeg så kan få mere lyd ud af samme kabinet. Flaskehalsen i mit setup (5x cubo15, 2x cubo kick12 og 2x OT) vil være OT'erne - Det er mit umiddelbare argument for at gøre det.

Omvendt er jeg også bange for at tage en beslutning der er rimelig dyr, hvor jeg får et par enheder jeg alligevel ikke ender med at bruge.

Min umiddelbare ide til ting det kan bruges til efter er nok en stor SB. Med sure-boards og 18650 celler. Jeg har allerede en Tham12 med FH500, og kan lave en til, da jeg har en ekstra enhed. Så kan jeg nemlig lave en lille stack (2x tham12 + SB12) til fester i Aarhus :P

1 hour ago, Nicolai Grymer said:

Er effektiviteten ikke 1,5dB højere? Det er mere det jeg tænker over. Om jeg så kan få mere lyd ud af samme kabinet.

Kig på frekvens grafen, der ligger de mere eller mindre identisk indtil cirka 1000 Hz. Du kommer næppe til at høre nogen forskel. Den har dog vidst lidt mere xmax, så man kan nogle presse lidt mere bas ud af den, men altså.. Når du alligevel skærer ved 240 Hz, så er det ligegyldigt 😊

Der er måske lidt mindre power compression of den kan klare nogle flere tæsk + er generelt bare bedre bygget, meeen.. Er det 2400 kr. værd? Det er lige før, at du kunne bygge et sæt omnitop mere 😉 

Hvis du vil bruge enhederne til noget andet, så er det en anden historie jo 😊

14 minutes ago, Alex said:

Kig på frekvens grafen, der ligger de mere eller mindre identisk indtil cirka 1000 Hz. Du kommer næppe til at høre nogen forskel. Den har dog vidst lidt mere xmax, så man kan nogle presse lidt mere bas ud af den, men altså.. Når du alligevel skærer ved 240 Hz, så er det ligegyldigt 😊

Der er måske lidt mindre power compression of den kan klare nogle flere tæsk + er generelt bare bedre bygget, meeen.. Er det 2400 kr. værd? Det er lige før, at du kunne bygge et sæt omnitop mere 😉 

Hvis du vil bruge enhederne til noget andet, så er det en anden historie jo 😊

Jeg er glad for dit input og jeg lader være med at købe dem.

Man har det jo til tider med at se sig lun på noget der blot er økonomisk selvmord :P

8 minutes ago, Nicolai Grymer said:

Man har det jo til tider med at se sig lun på noget der blot er økonomisk selvmord :P

Det er sku også svært at begrænse sig, når der er så meget lækkert udstyr! 😉