Jump to content
Festivalanlæg dk

DIY Soundboks

MSvendsen
 Share

Recommended Posts

Mit første rigtige build.

Kabinettet er lukket og måler 40x60x30 og er lavet af 12mm krydsfiner. Set i bakspejlet skulle jeg have brugt noget tyndere for at holde vægten nede. 

Resten består af:   

2x SP-252E 10" basenheder med 75 watt rms 

1x 0,68mh luftspole på den ene basenhed

1x Piezo diskant 

1x Camp amp 1 med 2x50 watt rms og bluetooth 4.0

1x 20Ah deep cycle gel batteri 

1x 12 til 24V stepup converter 

Derudover er der håndtag, der ladestik til batteriet, on/off switch, sikring og et gitter noget gitter købt i Jem & Fix

Har lavet en masse begynderfejl f.eks. at forstærkeren er ikke er den mest optimale til højtalerenhederne fordi den ikke har nok watt og fordi den spiller i stereo og jeg har en spole på den ene basenhed. 

Alt i alt er jeg okay tilfreds med hvordan det lyder. Men investerer nok i en bedre forstærker næste år 

20190621_210942.jpg

20190619_145123.jpg

20190619_145105.jpg

20190619_145109.jpg

• 3 weeks later...

Mange tak. 

Den spiller ret højt vil jeg sige, man kan i hvert fald sagtens spille en camp med 10-15 mennesker op. 

Ved nogle sange lyder det lidt mærkeligt fordi højttalerenhederne spiller forskellige frekvensområder i stereo, men for det meste ligger man ikke mærke til det. 

On 16.7.2019 at 18:21, MSvendsen said:

Mange tak. 

Den spiller ret højt vil jeg sige, man kan i hvert fald sagtens spille en camp med 10-15 mennesker op. 

Ved nogle sange lyder det lidt mærkeligt fordi højttalerenhederne spiller forskellige frekvensområder i stereo, men for det meste ligger man ikke mærke til det. 

I forhold til at den spiller stereo, så skal du bare sørger for at sende et mono signal ind i den.

Nogle telefoner kan sættes til at spille mono, eller skal du have en stereo til mono omformer på 🙂

Ellers så kig på nogle af sure modulerne med indbygget DSP på, så kan du lave deling og eq på den, samt noget bas forøgelse.

@Nicolai Grymer

4 hours ago, Ganon said:

I forhold til at den spiller stereo, så skal du bare sørger for at sende et mono signal ind i den.

Nogle telefoner kan sættes til at spille mono, eller skal du have en stereo til mono omformer på 🙂

Ellers så kig på nogle af sure modulerne med indbygget DSP på, så kan du lave deling og eq på den, samt noget bas forøgelse.

@Nicolai Grymer

Der er en guide i nyttige tråde. Skriv hvis du har spørgsmål. Kan varmt anbefales 😁 Du kan endda købe sure moduler hvor DSP’en er indbygget i forstærkeren

Tak for forslagene. Problemet er at jeg rigtig gerne vil afspille musikken over bluetooth frem for AUX 

Ved i om Sure laver forstærkere med indbygget DSP og bluetooth forbindelse, synes jeg læste noget engang om en forstærker fra Sure hvor man kunne kalibrere vha. en app på telefonen. Har søgt efter det, men kan ikke rigtig finde noget. 

4 hours ago, MSvendsen said:

Tak for forslagene. Problemet er at jeg rigtig gerne vil afspille musikken over bluetooth frem for AUX 

Ved i om Sure laver forstærkere med indbygget DSP og bluetooth forbindelse, synes jeg læste noget engang om en forstærker fra Sure hvor man kunne kalibrere vha. en app på telefonen. Har søgt efter det, men kan ikke rigtig finde noget. 

Jeg har ikke set at de laver forstærkere med indbygget dsp og bluetooth, kun indbygget dsp. 

Ved man kan få en programer til dsp'en, med bluetooth, så man vidst kan programe den fra en app, hvis det var det du havde set? 

Men man kan jo bare købe en ekstern bluetooth receiver som fx https://www.coolpriser.dk/shop/bluetooth-aux-music-70822p.html?gclid=EAIaIQobChMIsLf8gPTL4wIVGeR3Ch26nA--EAQYASABEgLHdvD_BwE som Nordic har skrevet. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.