Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
Hvimsen

Pioneer Gmd 8604 - 17 A forbrug??

Recommended Posts

Hej festivalanlæg.

Jeg har lige prøvet at måle min forstærkers forbrug med et multimeter koblet til i en serieforbindelse. Jeg bruger forstærkeren Gmd 8604 som brugte 1,1 A i tomgang, da jeg så skruede helt op inkl. bassboost (dog uden high gain) med en Fiio A3, viste multimeteret til at starte med 5-6 A, men da der kom ekstra bas på røg tallene helt op på 15-17 A. Derefter slukkede det hele og jeg turde ikke forbinde multimeteret igen. (multimeteret kan vidst max måle 10 A). Anlægget spiller heldigvis endnu. Udover forstærker har vi koblet LED-lys og en usb-oplader til batteriet. (det hele er parallelforbundet til batteriet, dog får LED-lysene og usb-opladeren både + og - helt oppe ved forstærkeren. Altså ledningerne til usb-opladeren og LED-lyset er forbundet direkte ind i forstærkeren ved + og -). Batteriet målte jeg til 12,5 V lige inden og efter det her stunt, målte jeg det til 13,35 (og det altså et AGM 150 Ah, købt sidste år). Det hele tog ikke mere end ca. 15 sek.

Vores setup er:

Forstærker : Pioneer Gmd-8604

1 Cubo 15 ext (enhed: kappa LFA 15) - Brokoblet på den ene kanal (med lpf)

2 x Behringer eurolive 212XL som er parallelforbundet og brokoblet på den anden kanal. (med hpf)

Jeg har læst mig til herinde at forstærkeren ikke burde trække mere end ca. 5,5 A, er der nogen der kan se hvad der er galt? Eller forklare mig hvorfor anlægget trækker så meget? 

På forhånd tak.

Mvh. Johannes

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

I gennemsnit trækker forstærkeren 5-6 ampere. Det er helt normalt, at den trækker noget mere i peaks, så du skal ikke være bange for noget :) Den kan nok godt komme op og peake lige omkring 40 ampere, når der rigtigt er gang i den ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Hvem er online?   0 Members, 0 Anonymous, 5 Guests (See full list)

There are no registered users currently online

• Similar Content

• By emilbroge
      Hej FA,
      Dette er min første post herinde, men jeg tænkte at det, efter mange timers informationssøgen på forumet, var tid til selv at skrive noget, da jeg selv har fået utrolig meget nyttig viden med i vores byggeprocess sidste år :).
      Vores camp byggede til ros 19 vores første anlæg fra bunden af. Vores setup består lige pt af:
      1 x Cubo15 med kappa 15lfa (brokoblet)
      2 x behringer 212xl (LEFT og RIGHT)
      1 x earthquake mini d1000.4
      1 x halvpalle med transporthjul
      og så en blanding af batterier (vi skraldede også en masse til slut)

Da vi virkelig synes at det var fedt med et hjemmebyget anlæg i år, har vi fået blod på tanden og besluttet os for at udvide det i løbet af det kommende år. Vi vil derfor opdatere posten løbende og håber at der er nogle der kan få noget ud af det, og at vi kan få nogle gode råd med på vejen ;).
      Lyden
      Vi har først og fremmest tænkt os at købe en trækvogn på 2x1m som vi kan bygge på, da det var lidt bøvlet med halvpallen i år. Er der noget man skal være opmærksom på ift. at opbevare trækvognen over længere tid? (hjulene?).
      Derudover vil vi bygge én til Cubo15 med samme enhed og det hele, da den virkelig sparkede røv i år. For at få maks output på hele molevitten, vil vi så købe en bassface DB 1.2 og køre de to Cuboer på den, og så brokoble behringer på den forstærker som vi allerede har (earthquake mini d1000.4). Er der nogle der ved om man kun kan købe Bassface på Amazon eller om man evt. kan få den i DK?. 
      Lys
      Lyset som vi havde i år var lidt en last-minute-løsning, da vi ikke lige vidste om vi gad og bruge penge på det. Vi endte dog ud med at købe to ultrabillige vandtætte LED-strips og musikcontrollere (fra dkvolt.dk, mega god kundeservice). Dem førte vi så rundt om to rundstokke og det endte faktisk med at se ret fedt ud.

Det var dog ikke så stabilt og pålideligt som vi ønskede, og vi vil derfor næste år køre med to rigtige lyslamper (Cameo Superfly XS) fra Thomann og evt også DMX controller (ADJ RGBW 4C ir - vi har bare ikke rigtig styr på den del endnu, ideer er velkomne). 
      Udover de to RGB lamper, som vi foresten tilslutter 12v til, ville vi også gerne have en slags laser. Så hvis der er nogle der har nogle fede ideer til det, vil vi mere end gerne høre dem!:)
      Vognen
      På vognen vil vi bygge et etui/kabinet til batteriee, højtalere, forstærkere, lys osv. af OSB plader. Til lyset sætter vi en stang op med en måde at sætte de to lamper på, feks nogle bolte igennem et boret hul. 
      Ift. strømstyring og kontrol af batteriet osv har vi tænkt os at lave et panel med en masse kontakter som kan afbryde lyset/forstærker/usb oplader osv. Vi har også en lille dims som kan overvåge spændingen, strømstyrken og timeforbruget, hvilket vi tænker er ret nyttigt.

Derudover har vi også bestilt en form for strømfordelingsrelæ, hvor der både kan fordeles en masse strøm ud nemt og overskueligt og så kan den holde sikringer.

Vi har også tænkt os at tilføje bluetooth til det ovennævnte batteri, da et standard jack stik var lidt besværligt i længden.

Andre ideer
      Til sidst har vi lige nogle ting, som vi ikke rigtig ved om vi vil implementere, men som kunme være fede.
      For det første er der solceller, som vi ville prøve at skaffe, men vi kan ikke rigtig finde ud af hvor. Den ville skulle ligge på toppen af vognen, hvilket så også ville betyde at den skulle have et tag.
      For det andet tænkte vi at det kunne være fedt med nogle horn så vi virkelig kunne spille igennem når der var meget larm, men vi ved dog ikke om det ville være nødvendigt hvis vi brokobler behringerne, hvad tror i?
      Jeg håber ikke at posten var for lang og uoverskuelig. Der kommer forhåbentlig nogle billeder op i takt med at vi begynder og bygge
    • By Emil2112
      Hejsa
      Vi har været på Festival de sidste par år, men føler bare ikke rigtigt for det længere. Så vi sælger vores anlæg. Vi har ingen faste priser men vær endelig ikke bange for at komme med et bud.
      Højtalerne spiller super godt, og vi har været meget glade for dem.

BFM DR250 x2 (Toppe)
      Cubo 15 tommers (bunde)
      GM-D8604 (forstærker vi har brugt den til vores toppe)
      GM-d8601 (forstærker, vi har brugt den til vores bunde)
      Traktor trailer 148x282 fungerede fint til vores anlæg. Vognen er nem at trække og vejer ikke specielt meget.

Kan kontaktes på
      Minihansen1@gmail.com
      24 87 37 65 

• By Hauge
      Hej FA

Vi er så småt i Camp Gitte, ved at finde ud af hvad dette års udvidelse skal bestå af. 
      I øjeblikket består vores anlæg af to cubo 15 til to hjemmebyggede toppe, som består af delene fra en gammel Boominator til en Pioneer Gmd 8064- forstærker. Det spillede perfekt, og vi havde gang i nogle fester på C. 
      Vi vil dog gerne udvide endnu mere, først tænkte vi med nogle Titans, men det bliver for dyrt, idet vi alle er studerende, og det kræver at vi bygger et helt andet design op på vores vogn.

En cubo kick, kan der derimod godt være plads til mellem vores to Cuboer, og jeg tænkte, om det ikke ville kunne passe godt med vores nuværende setup? Samtidig ville de mindske belastningen på vores toppe.

Hvad koster det at bygge en cubo kick, og hvilken forstærker skal vi udvide med? 

Mvh. Hauge! 
    • By tc87
      alt er solgt
    • By Speakerman
      Hej derude!
      Ville høre om det er muligt at køre mine to Cubo 15 (Eminence Kappa Pro-15LF-2) over en PIONEER GM-D8601 ???
      Tak på forhånd!
  • Create New...

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..