Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvilken forstærker? (:

tantemorfar
 Share

Recommended Posts

Reply To: Hvilken forstærker? (: Hey..

Den forstærker du har fundet frem ser lidt lille ud, så jeg ville være bekymret for at du ikke for nok ud af dine højtalere, specielt da det er en 2-kanals forstærker, så du skal have to højtalere i hver kanal.Jeg ville vælge en forstærker der var en smule større altså en med flere Watt i hver udgang eller bare en med samme specs og 4 kanaler. Forstærkere fra linket her bliver rost mange steder på nettet og får lige Viktor til at smide et link op til den forstærker vi køber i år. http://shop.41hz.com/shop/ Strømmen får du fra et bilbatteri/forbrugsbatteri. Hvis du har et par bilbatterier til rådighed så brug dem (min 3x70Ah), men hvis du alligevel skal ud og investere i nogen så sørg for at det er forbrugsbatterier da de er designet til at levere en jævn spænding.

Reply To: Hvilken forstærker? (: Problemet med de højtalere du har valgt er at du har brug for virkeligt virkeligt meget output fra en forstærker for at få dem til at spille højt.. Det er bilhøjtalere og er generelt slet ikke bygget til at fungere godt i et mobilanlæg.. Du kan godt finde en forstærker der kan få dem til at spille nogenlunde højt - men så sluger den også bare enorme mængder strøm..

Hvis du dog alligevel vil prøve dig med en forholdsvis strømbesparende forstærker og 4 separate højtalere, så prøv med en Amp9 fra 41hz.com.. Den har 4 kanaler, yder omkring 4x50w da de højtalere du har valgt er 4ohm og du så kører 24v strømforsyning.. Ellers ser det lidt håbløst ud, medmindre du selvfølgelig gerne vil slæbe 100kg batterier med ;)

Reply To: Hvilken forstærker? (: Alternativt kan du måske evt købe dig sådan en her: http://cgi.ebay.com/4-100-watt-4ohm-TK2050-D-class-Audio-Amplifier-Board-/110681445352?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c520d3e8

Den bruger en lignende chip som den der sidder i amp9-basic :)

Reply To: Hvilken forstærker? (: Hej! Jeg har selv sådan en forstærker og har med halvstor succes (den døde halvvejs gennem festivalen) brugt den på Roskilde. De er nogle ret fantastiske små sager, de der TA2020-forstærkere, og specielt til den pris (selv om de ser ud til at være steget, da jeg gav 16$ for min for et år siden) Jeg vil nok vælge at bestille den herfra i stedet, da den er 10 $ billigere. Men bestiller du to stk. (en til hver par højttalere) vil du have rigelig forstærkerkraft til at høre musik rimelig højt, men ikke højt nok til at holde en fest, vil jeg tro. Det afhænger af dine højtalere, men af dømme efter dit link er det ikke de bedste. Så skal du bare have fat i et phono-splitter kabel som det her. En ting de færreste mennesker ved er at der skal 8 gange så meget effekt til at spille højt nok til at mennesket opfatter det som en fordobling af lydstyrke. Så med 2x15W (som de her forstærkere reélt har som output på trods af at de skriver 2x20) kan du altså faktisk spille halvt så højt som en forstærker på 2x120W. De her forstærkere er ENORMT strømbesparende. Ved alm. lyttevolumen med 2 forstærkere tilsluttet de fire højttalere vil du nok kunne klare dig med et enkelt 60 Ah bilbatteri til en hel Roskilde festival som du vel at mærke ikke behøver lade op undervejs. Hvis du dog skal spille højest så I kan få noget mere gang i den, kan det godt være I får brug for at lade op Håber du kan bruge det til noget. -Christoffer

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.