Jump to content
Festivalanlæg dk

TK2050 spiller (urimeligt) lavt

KidAntoine
 Share

Recommended Posts

Hej alle! Skrev tidligere herinde om anbefaling af forstærker, og vi bestilte en TK2050 fra Sure: http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1586 Derudover har vi en 12-24V converter. Nu har vi så fået det hele hjem og sluttet til. Det eneste problem er at forstærkeren spiller MEGET lavt (og samtidig er ret svag under ca. 150 Hz Vi har mens vi ventede på TK2050'eren brugt anlægget med en billig 2x120W bilforstærker (ved 12V), som spillede dejligt højt (vi holdte rave i hareskoven for et halvt gymnasie med vores vogn), den clippede dog når vi nåede rigtig høje niveauer, så vi havde glædet os til at få den nye forstærker til med 24V så vi ville få 4x så meget effekt. Det skal nævnes at vi brugte en iPhone 4 som lydkilde - jeg har læst lidt på hvad det kan skyldes, og kan se at der er forskellige muligheder. Blandt andet noget med forstærkerens følsomhed og at man skal have en pre-amp mellem iphone og forstærkeren...kan det virkelig passe? Jeg håber i kan hjælpe!

Re: TK2050 spiller (urimeligt) lavt Lige en rettelese. I vil ikke få 4 gange så meget effekt med TK2050 på 24V. Der ligger en misforståelse i hvad forsyningsspændingen er. Batterispænding er ikke nødvendigvis det samme som forsyningsspænding. I bilforstærkere sidder der en DC-DC konverter der laver batterispændingen om til den forsyningsspænding forstærkeren skal bruge. Anden ting jeg vil sige er at i skal nok bruge en hovedtelefonforforstærker (langt ord) hvis I vil have det optimale ud af en iphone sammen med Sure forstærkeren. Dog mener jeg man kan indstille følsomheden på forstærkeren til at være høj nok til selv skod-iphones. Det giver selvfølgelig også mere støj.

Re: TK2050 spiller (urimeligt) lavt Tak for de hurtige svar! @Saturnus: Det giver mere mening nu så. Jeg havde selvfølgelig ikke kalkuleret med at bilforstærkeren har sin egen indbyggede konverter...Ville man kunne bruge denne som forforstærker? http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1585 @viktor: Med meget lavt mener jeg JVC boomblaster niveau (det føles meget lavt når vi er vant til bilforstærkeren)..jeg har desværre ikke mulighed for at måle det nu, da anlægget ikke står hos mig.

Re: TK2050 spiller (urimeligt) lavt

@Saturnus: Det giver mere mening nu så. Jeg havde selvfølgelig ikke kalkuleret med at bilforstærkeren har sin egen indbyggede konverter...Ville man kunne bruge denne som forforstærker? http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1585
Ja. Men den er for dyr ift kvaliteten. Find hellere en FiiO E3 eller lignende. Den er lidt dyrere, ca. £8 fra England, men den er i eget kabinet, kører på eget batteri, og er meget bedre kvalitet.

Re: TK2050 spiller (urimeligt) lavt Ok tak for hjælpen. Tror du at den vil forstærke lyden nok til at vi får et mere fornuftigt resultat? Der står at FiiO'en er anbefalet til hovedtelefoner i 16-300 ohms området, vores TK2050 har en input impedans på 2000 ohm. Har ikke helt forstand på det, så jeg ved ikke om det er ligegyldigt?

Re: TK2050 spiller (urimeligt) lavt Skulle gerne være 20.000 ohm på Sure. Ellers har de lavet en megadesignfejl. Højere impedanser (mere modstand) betyder at den er lettere at trække. Du kan trække over 1000 forstærkere fra en hovedtelefonforforstærker (uden at de mister niveau vel at mærke).

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.