Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til Byggeri af anlæg

stefan
 Share

Recommended Posts

Nå, det ser ud som om at mit tidlligere indlæg forsvandt... Skriver igen så.. Hej folkens. En kammerat og jeg har tænkt os at bygge et anlæg til årets Roskilde, og vil gerne høre jeres mening om vores planer. Har bestilt denne forstærker på Ebay Så vidt jeg kan vurdere skulle det være en ok forstærker der kan trække en del.. Min kammerat her en del højtalerenheder liggende derhjemme som han har fundet til storskrald o.l. (11 diskanter og 1 bas), og vi har tænkt os at montere et par af dem på. derudover har vi tænkt os at købe disse højtalere og koble på: Har også kigget lidt på disse højtalere, er de noget værd? Vi vil også gerne ha' en ok bas på så har kigget lidt på disse, kan i vurdere om der er nogle af dem der kan bruges? http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=94592 http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=91948 http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=91949 http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=31621 Vil forstærkeren kunne trække et par af min kammerats diskanter, de nævnte t-hansen højtalere og en af de nævnte bas'er? Som batteri har vi tænkt os at købe dette Og parallelkoble det sammen med et lille 12 V min kammerat har (Kender ikke kapaciteten, men omkring 12-15Ah vil jeg tro). Vi vil så montere det her stik for at få det til at passe med stikket i forstærkeren: Til sidst vil jeg lige høre hvordan det fungere med volumenkontrol på den nævnte forstærker. iflg manuelen bør man ikke montere et potentiometer, så justerer man bare volumen direkte fra fx iPoden? Glæder jer til at høre jeres mening om vores planer. Mvh Stefan EDIT: har lige set din mail mail Viktor, om at mit indlæg forsvandt pga. tekniske problemer, men fik skrevet det igen før jeg tjekkede min mail...

Reply To: Hjælp til Byggeri af anlæg Hvis i har et par mellem tone enheder/bass enheder, er en pure bass enhed/woofer ikke nødvendig når i spiller udendørs, da en woofer virker bedst i et lukket rum, og midster meget effekt i et åben område ;) Inden i køber tingene kan det være en god idé at få lavet et design der passer til de forskellige enheder og vise os det herinde, det ville hjælpe en del mht. kritik

Reply To: Hjælp til Byggeri af anlæg Hej Stefan

Ked af du måtte skrive det hele igen :) Jeg må nok lade svaret på dine spørgsmål ligge til Goofy eller Phaedras (eller andre dygtige). De ved langt mere end jeg.

Reply To: Hjælp til Byggeri af anlæg Langt indlæg.. Erm, forstærkeren er fin, men den bruger ret meget strøm i forhold til fx Amp6basic.. Men du nævner ikke noget som helst om hvad planerne egentlig er udover at du vil bygge et anlæg.. Hvad med kabinet osv?

Faktisk er alle de drivers du linker til spild af penge til formålet.. Bilhøjtalerne er håbløse og de 4 woofers har ingen specs, så det er UMULIGT at udregne et passende kabinet.. Iøvrigt er der ingen der ved hvad det er for tweeters du har fat i, så det kan jeg ikke hjælpe dig med.. Lad være med at parallelforbinde 2 så forskellige batterier - det kommer der højest sandsynligt ikke noget godt ud af.. For at få forstærkeren til at yde 4x100w er det nødvendigt at det er i 4ohm og ved 24v.. Det kræver at du serieforbinder 2 12v batterier.. Du skal prøve at finde nogen bass/midrange woofers med en følsomhed på omkring 93-94+, 8 (helst 4)ohm, og så kan du spørge igen.. De fleste bruger HP10w's fordi de har perfekte specs til fx boominatoren.. Prøv og læs lidt mere op på emnet enten inde i Boominator tråden på diyaudio.com eller på Festival anlæg tråden på Roskilde Festival forum.. Så vil du ha' en bedstre forståelse..

• 4 weeks later...

Reply To: Hjælp til Byggeri af anlæg har selv købt de der xzound 6*9 total lort brug i stedet 500 kr på et par af et kvalitets mærke de lød ok da jeg satte dem til men da jeg satte et par gamle jbl til kunne man høre de ligger bare på et højere plan

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.