Jump to content
Festivalanlæg dk
jape9310

Første festival anlæg

Recommended Posts

Min og en ven har gået lidt med ideen om at prøve og rode os i et et lille projekt. Vi er helt nye indenfor dette område, men har en del erfaring med andet elektronik m.m. Vores grundidé er at bygge noget til omkring 1500-2000kr. Vi har været igang med at læse på en del opslag herinde samt nogle engelske forums.

Pt. ligger vores idé på at lave noget lignende halfinatoren, men evt. med en anden forstærker? Jeg har været med at kigge på nogle forstærkere fra Shure med indbygget dsp og bluetooth. Nu er det så her, vi godt kunne bruge lidt hjælp fra nogle erfarende: Skal vi bare holde os til halfinatoren med maxamp forstærkeren eller skal vi hoppe på en Shure forstærker? 

Derudover har vi også lige et spørgsmål til kabinettet. Vi kunne godt tænke os at lave noget af det man kender fra Soundboksen, hvor begge enheder sidder på samme side. Er det en dum idé/vil det have betydning på lyden? Og hvordan laver vi kabinettet bedst muligt med det rigtige rumfang, hvis vi tager udgangpunkt i 2 HP10W enheder og 2 piezohorn?

Tak på forhånd :D

Hej Jape og velkomme til.

Halfinatoren med en maxamp 20 synes jeg spiller fint og i har ikke behov for en dsp. Kan du smide et link til den forstærker du snakker om? 

Hvis i vil bygge en halfinator, så byg den som den er designet til at være - der lyder den fantastisk. 

Hvis i vil have noget soundboks agtigt, så tag evt et kig på "Hanne" :

... og kig lidt rundt herinde. Der er flere DIY soundboks builds til inspiration:

3 hours ago, Tobi-Wan Canopy said:

Hej Jape og velkomme til.

Halfinatoren med en maxamp 20 synes jeg spiller fint og i har ikke behov for en dsp. Kan du smide et link til den forstærker du snakker om? 

Hvis i vil bygge en halfinator, så byg den som den er designet til at være - der lyder den fantastisk. 

Hvis i vil have noget soundboks agtigt, så tag evt et kig på "Hanne" :

... og kig lidt rundt herinde. Der er flere DIY soundboks builds til inspiration:

Tak for det :)

Siden jeg oprettede dette opslag har jeg læst mig en del frem og tilbage. Det gik også hurtigt op for mig at de forstærkere Sure har med dsp og bluetooth ikke kune levere nok power, så vi er rendt med en Tk2050 også vil vi lige finde ud af om vi serieforbinder 2 batterier eller bruger et step-up modul. Derudover tænker vi at gå med den stående halfinator, som ligger under Downloads for at beholde magnet mod magnet

On 30.12.2019 at 23:45, Tobi-Wan Canopy said:

Jeg har selv aldrig haft mere end en 2x20W forstærker i mine half/boominatorer - eller følt et behov for det. Ved ikke hvor du har læst du har behov for mere?

Det kan godt være, jeg har fået fat i noget forkert så. :) Nu er den bestilt - og det er vel ikke det værste, hvis man finder ud af, man gerne vil lave en opgradering senere ;)