Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
Tobi-Wan Canopy

Erfaring med LiFePO4 batterier fra Viva energi?

Recommended Posts

Jeg har netop bestilt et på 20Ah (også fra Viva) til min nye højttaler, så jeg kan rapportere tilbage når jeg får det 😄

On 9.1.2020 at 20:56, Tobi-Wan Canopy said:

Perfekt! :D

Jeg får den nok i midten af den kommende uge, hvis du ikke allerede selv har bestilt :)

Det blev dog til en 50 Ah størrelse, det kunne prismæssigt bedst betale sig, haha.. 

On 19.1.2020 at 21:24, Tobi-Wan Canopy said:

Jeg ombestemte mig så i sidste øjeblik og købte et lignende batteri fra batteribyen på 9Ah. Passer lidt bedre i det anlæg jeg skal lave :D

Jeg har netop fået det hjem, og jeg er ikke skuffet. Sjældent har 50 Ah (brugbar kapacitet endda) været så kompakt og let at transportere rundt. Appen virker som den skal, så man kan ikke sige noget til det. Prisen er selvfølgelig lidt høj, men ærlig talt. Man burde virkelig smide de ekstra penge og få et batteri, som bogstavlig talt kan holde en hel livstid, i stedet for alle de sløje syrebatterier man ser over det hele :D

Så hvis du mangler et nyt lithium batteri engang, så kan jeg anbefale fra Viva energi :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Hvem er online?   0 Members, 0 Anonymous, 7 Guests (See full list)

There are no registered users currently online

• Similar Content

• By AntonAgersnap
      Hej Alle, 
      Jeg sælger 2 stk spritnye LiFePO4 batterier med capacitet på 80ah. Jeg har selv specificeret batterierne og fået dem speciallavet. (Se vedhæftet billede)
      Det er en dyr teknologi men også KLART den bedste til meget tæt på alt. Bl. a: 
      - Handling temperature fra -20 til +50 grader celsius
      - Guaranteed 1500 cycles. (Så batteriet mister ikke sin værdi!) 
      - Max continuate er 80A.
      Pris ligger på 6.000kr stykket. 
      Skriv gerne en SMS på 60720015, hvis du er interesseret. 
      De er selvfølgelig i en casing, men ville bare give jer et billede af designfasen, så I er sikre på at det er lavet ordentligt. 

• By Eiser
      Jeg har planer om at købe 2 stk 12V LiFePO4-batterier fra EV-Power, der har indbygget PCM: http://www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1-1/LiFePO4-Battery-Pack-12V-7Ah-PCM.html
      Jeg har hele tiden haft planer om at parallelkoble disse som jeg har gjort med mine SLA's i min Boominator, men kan dette lade sig gøre, når de har PCM??

Desuden er jeg i tvivl om en almindelig laderegulator kan fungere sammen med batterierne. Er der nogen, der med sikkerhed ved dette? Og hvad forskellen på SLA- og LiFePO4-egnede laderegulatorer egentlig er?
    • By xqzme
      Hej Festival lydoholics!
      Er der nogen af jer der har hørt om, testet, eller på anden måde stiftet bekendtskab med disse batterier fra Shido ?
      Eller er der nogen der med almen snedighed kan se en grund til, at de ikke skulle kunne bruges ?
      Shido batterier:
      12v 12 ah
      http://www.amazon.de/Batterie-LiFePO4-Lithium-LTX14-BS-YTX14-BS/dp/B017M33VEE?ie=UTF8&keywords=lifepo4%2012v&qid=1459754454&ref_=sr_1_23&sr=8-23
      12v 8 ah
      http://www.amazon.de/Batterie-LiFePO4-Lithium-LTX9-BS-YTX9-BS/dp/B017M33U54?ie=UTF8&keywords=lifepo4%2012v&qid=1459754487&ref_=sr_1_33&sr=8-33

Jeg syntest prisen virker helt okay, og leverings prisen er lidt mere børnevenlige end hos EV-Power.
      På deres hjemmeside står der at, de er med indbygget bms.

• By magnus h
      Jeg har haft et lifepo4 batteri med på Roskilde, som er hævet i størrelse. Spændingen på batteriet er omkring 7 v men må ikke komme under 12 v. Jeg har en mistanke om at det skylles at batteriet er blevet afladt for meget, da det er blevet brugt mens jeg ikke har kunne tjekke spændingen på batteriet.
      Hvordan jeg kan vurdere om skaden skyldes en fabrikationsfejl, eller forkert brug?
      Det anvendte batteri er fra Hobbyking.
    • By Skayze
      Hej derude.
      Jeg skal have købt mig et batteri til min Boominator (det gamle døde), og vil gerne have et LiFePO4 batteri. 
      Inde på www.ev-power.eu har de nogle 40AH celler til ca. 40 euro stykket (uden moms og fragt). Jeg ville derfor gerne forhøre mig, om jeg kan købe 4 af disse celler http://www.ev-power.eu/Sinopoly-40Ah-300Ah/SP-LFP40AHA-Lithium-Cell-LiFePO4-3-2V-40Ah.html?cur=1 samt et BMS af en art og så sætte det sammen. Ved en del om elektronik osv, men har ikke lavet et batteri før - hvor svært kan det være

• Create New...

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..