Jump to content
Festivalanlæg dk

Forstærker til 2x4512 subs

Citrus
 Share

Recommended Posts

Aloha! 

Vi er så småt ved at få styr på vores anlæg, og har i den forbindelse fået skaffer 2 stk 4512 kabinetter med tilhørende https://www.manualsdir.com/manuals/174047/phl-audio-b38.html drivers. 

Hvad ville i anbefale til dem?

Vi har kigget lidt på en pioneer 8604, men er i tvivl om det er helt nok. 

Vores toppe (2x halfinator) bliver trukket at seperat forstærker, så den kommer kun til at trække de to subs :)

11 hours ago, Citrus said:

Tjo, men spørgsmålet er om sådan en var nok. 

Syntes ikke vi fik meget saft ud af vores 8601 😕

Hvis jeres 8601 ikke var nok for jer, så er 8604 nok heller ikke, og 9601 vil “kun” give cirka 3db ekstra på toppen. Måske er løsningen 2 kasser mere sammen med 9601? Så kan i nok mærke forskel!

hvordan har i sat filtre op? Der er meget at hente med low og high cut

Vi har gain på "normal" og freq filter er sat til 100hz 

Tænker om de måske skal brokobles? 

Altså at de køre på 4 istedet på 8ohm? :)

18 hours ago, tc87 said:

Hvis jeres 8601 ikke var nok for jer, så er 8604 nok heller ikke, og 9601 vil “kun” give cirka 3db ekstra på toppen. Måske er løsningen 2 kasser mere sammen med 9601? Så kan i nok mærke forskel!

hvordan har i sat filtre op? Der er meget at hente med low og high cut

Vi har gain på "normal" og freq filter er sat til 100hz 

Tænker om de måske skal brokobles? 

Altså at de køre på 4 istedet på 8ohm? :)

En dsp enhed vil gøre underværker her, så i kan skære de helt dybe frekvenser fra og forstærkeren dermed kan fokusere sin energi på det frekvens område som i rent faktisk får noget ud af.

der ud over får i også bedre kontrol over crossover og eq, som begge også vil hjælpe gevaldigt. Jeg vil mene at det er hvad i bør prioritere at få tilføjet som det næste før i køber store forstærkere osv.

11 minutes ago, tc87 said:

En dsp enhed vil gøre underværker her, så i kan skære de helt dybe frekvenser fra og forstærkeren dermed kan fokusere sin energi på det frekvens område som i rent faktisk får noget ud af.

der ud over får i også bedre kontrol over crossover og eq, som begge også vil hjælpe gevaldigt. Jeg vil mene at det er hvad i bør prioritere at få tilføjet som det næste før i køber store forstærkere osv.

havde håbet at undgå en dsp, vi desværre ikke alt for tekniske 😕 

Der er vel heller ikke rigtigt billigere muligheder end en minidsp?

12 hours ago, Citrus said:

https://www.ebay.com/itm/Bluetooth-2-1-Volume-Control-DSP-8W-or-15W-Amplifier-Board-Adapter-Speaker/143317203396?hash=item215e5ef9c4:m:m-0O59Fl4Ndk9BfuyPHlzvg er faldet over denne (den med DSP board og interface extension) 
eller er jeg helt ude i hampen med den?

2 hours ago, Citrus said:

https://www.ebay.com/itm/Bluetooth-2-1-Volume-Control-DSP-8W-or-15W-Amplifier-Board-Adapter-Speaker/143317203396?hash=item215e5ef9c4:m:m-0O59Fl4Ndk9BfuyPHlzvg er faldet over denne (den med DSP board og interface extension) 
eller er jeg helt ude i hampen med den?

Kender ikke den konkrete dsp enhed, men ved at flere bruger den.

14 hours ago, Citrus said:

Dsp er ikke så farligt og når i først forstår det basale kan i ikke leve uden da den bare giver så meget mere kontrol.
Jeg vil klar mene at dsp er den billigste måde at få presset mere ud af hvad i allerede har, og så kan dett jo også bruges hvis i vælger at opgradere på et tidspunkt

19 hours ago, Citrus said:

MiniDSP er den mest simple og lette mulighed. 

Sure's DSP kræver et programmer board udover DSP board og kræver at I kan "kode" i sigma studio. Det er ret simpelt, men hvis du ikke vil bruge så meget tid på at få det til at virke, så kan jeg anbefale miniDSP. Mener de kan fås til cirka 800 med fragt 😊

Jeg kunne evt. være klar på at splitte noget fragt, hvis I holder til nær Odense 😊

On 21.2.2020 at 17:57, Alex said:

MiniDSP er den mest simple og lette mulighed. 

Sure's DSP kræver et programmer board udover DSP board og kræver at I kan "kode" i sigma studio. Det er ret simpelt, men hvis du ikke vil bruge så meget tid på at få det til at virke, så kan jeg anbefale miniDSP. Mener de kan fås til cirka 800 med fragt 😊

Jeg kunne evt. være klar på at splitte noget fragt, hvis I holder til nær Odense 😊

For at gøre det kort har vi været knap så skarpe... 

Vi er som sagt ikke helt så gode til det her endnu, så vi glemte at brokoble de to subs 😅

Skal siges vi fik rigeligt med smæk på, så snart det blev gjort. Vi venter derfor nok med en dsp indtil vi skal opgradere igen næste år :)

Takker dog for alt hjælpen! 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.