Jump to content
Festivalanlæg dk

Byggetråd - Boominator Mini

Phaedras
 Share

Recommended Posts

Ja jeg var så en af de heldige der nåede at bestille en flok Aura NS6-255-8A hjem fra Parts Express samt alle de andre dele til en Boominator Mini. De har nu ligget i en kasse i snart 2 mdr og ventet på mig.. Selvom jeg egentlig ikke har tid er jeg så småt begyndt at arbejde lidt på den, da den selvfølgelig skal være klar til at komme med på Roskilde.. Som altid så følger jeg retningslinjerne der er lagt ud for designet og sætter så mit eget præg på byggeriet. Jeg har valgt at bygge den i 6mm birk krydsfiner for at holde vægten på et minimum og så benytte ekstra afstivning der minder om det man bruger når man bygger modelfly i balsatræ for at opveje det tynde materiale.. Planen er at bruge en Arjen Helder TA2020 med 9800mAH lithium batteripakker fra Ebay - 2 styks så jeg kan lade den ene op imens jeg bruger den anden.. Diskanterne er 4 små fine Dayton ND16FA-6.. Er ikke nået så langt endnu, men har da hapset et enkelt billede fra da jeg forleden var ved at lave bafflerne.. foto.JPG[/attachment:edqpj9jq] Skal nok sørge for at komme med lidt opdateringer og folk er velkommen til at skyde løs hvis der melder sig nogle spørgsmål :)

Re: Byggetråd - Boominator Mini Så er der sket lidt mere.. Tilpasser afstivningen i midten.. Her er det meste af kabinettet samlet - der mangler lidt yderligere afstivning hist og her, men ikke meget. Fra en anden vinkel Sådan en Mini bygget i 6mm kryds vejer virkelig ikke meget - kan uden problemer holde den i een hånd! Der mangler selvfølgelig ca. et kg med batteri/forstærker osv.. Men utrolig let!

• 2 weeks later...

Re: Byggetråd - Boominator Mini Nå, jeg fik tid til at lave lidt mere i dag.. 2 styks filtre færdiglavet.. De er testet og virker helt efter hensigten :) En anden vinkel.. Altid godt lige at notere hvad der er hvad ;) Fik i farten noteret forkert polaritet på tweeterne, men det er ikke nogen katastrofe når nu jeg ved det! Godt pakket med akustisk uld.. Der skulle ha' været en smule mere i, men havde ikke mere liggende og gad ikke til at bestille hjem for den smule.. Så blev bunden sat på og det skrider kraftigt fremad.. Testede idag med blot en enkelt tweeter og 2 woofere og må sige at den spiller virkelig virkelig fint..

Re: Byggetråd - Boominator Mini Søreme om ikke der lige var lidt tid til at lave lidt mere på min Mini Boominator.. Der er et godt stykke vej endnu, men finishen er ved at komme lidt på plads.. PT ser den sådan ud.. Tweeterne er ikke færdig monteret og knapper/kabel osv er heller ikke, men lidt er der da sket.. Kan i bedst lide den sådan her UDEN hjørner? Eller MED hjørner? :) Et billede mere oppe fra.. Lige et så man kan fornemme størrelsen.. Sammen med en alm. halvliters flaske.. Og et nærbillede.. Tweeters bliver undersænket - de er monteret midlertidigt.. Alt i alt lidt godt fremskridt.. Filtrene fungerer super fint og forstærkeren lige så.. De to li-ion batterier jeg havde bestilt hjem fra eBay virker dog ikke, så det er lidt noget crap.. Må finde ud af om jeg skal have bestilt nye hjem eller finde på en anden løsning.. Daftley er iøvrigt navnet på et firma jeg går og arbejder på :)

Re: Byggetråd - Boominator Mini Tak Maple :) Det er ikke fordi der er så slemt meget slibearbejde faktisk.. En fornuftig spartling og korn 80 er fint - duratex dækker godt.. Og ja, så bruger jeg en speciel teksturrulle som jeg køber hjem fra usa og så en god pose erfaring for at få det pænt :)

• 2 weeks later...

Re: Byggetråd - Boominator Mini Hvordan spiller det? Og hvad er vægten med batterier? Vi står og overveje at lave et lille mobilt anlæg til kollegiegangen. Èt man let kan flytte rundt på, men så skal det også gerne kunne spille lidt op naturligvis. Det her design kunne meget muligt være den slags vi skulle se nærmere på... :-) Tog du nogenside et billede af den her sammen med din boominator for at sammenligne de to? Evt et med både plastikflaske, mini boominator og boominatoren :-)

Re: Byggetråd - Boominator Mini

Hvordan spiller det? Og hvad er vægten med batterier? Vi står og overveje at lave et lille mobilt anlæg til kollegiegangen. Èt man let kan flytte rundt på, men så skal det også gerne kunne spille lidt op naturligvis. Det her design kunne meget muligt være den slags vi skulle se nærmere på... :-) Tog du nogenside et billede af den her sammen med din boominator for at sammenligne de to? Evt et med både plastikflaske, mini boominator og boominatoren :-)
Skulle efter sigende spille himmelsk. Enhederne der er brugt er desværre ikke bare udsolgt men udgået af produktion for bestandigt.

• 2 weeks later...

CHOK! Jeg fik tid til at lave lidt mere på min Boominator Mini - tænkte at der skulle ske noget hvis den skal nå at være færdig inden Roskilde :) Anyways, jeg har lavet lidt lir til forside og bagside på den - syntes skriften ovenpå var for lidt og der manglede ligesom et eller andet, så jeg gik i det kreative hjørne og fandt på noget godt.. Jeg kan ikke selv finde ud af om jeg synes det er 100% awesome eller om jeg har et lidt lunkent forhold til det.. Her et billede hvor den ene side er monteret midlertidigt med tape.. Det er heller ikke malet færdig, bare fået en enkelt gang for at se farven.. Hvad synes i?

Det er fandme fedt! Jeg elsker den oversizede grafik i orange! Får man den at høre på Roskilde?
Hehe yea, den kommer med til Roskilde - Viktor har jo stort anlæg med til vores camp, så regner med at jeg bare vil bruge min til hvis man lige skal på en lille tur rundt og lure - den spiller ret højt og vejer jo som sagt INTET - så med en skulderstrop er den let at have med :)
Do it! (uden hjørner, eller i al fald de hjørner. Find nogen i messing)
Har lige bestilt nogle forskellige hjørner hjem - har ikke kunne finde nogen i messing og ved heller ikke om det vil gøre sig godt sammen med sort og orange - men har bestilt nogle almindelige metal kabinethjørner i krom/sølv - så skal det testes.. Ellers beholder jeg de små plastikhjørner :)

Sad og drak nogle øl igår aftes og sludrede med en veninde alt imens vi bruge Mini Boominatoren som musikanlæg - jeg synes virkelig den spiller lækkert indendørs - uendeligt meget bedre end nogen ipod dock eller lign jeg har hørt..

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.