Jump to content
Festivalanlæg dk
jape9310

Bestilling fra Sure (Wondom)

Recommended Posts

Nogle af jer der har noget erfaring med bestilling fra Sure ift. import told osv.?

Jeg har prøvet at kontakte dem over mail for at høre, om de kan sætte prisen ned på pakken, men de har ikke meldt svar endnu (Skrev til dem første gang d. 28 feb.)

Skal man bare tage chancen og bestille med en kommentar på ordren også håbe på, at de er villig til at sætte prisen ned?

De skriver trods alt dette på deres hjemmeside:

de2f0f169f92a3288e2767943753563c.png

Tak på forhånd 🤞

Jeg har tilbage i 2018 købt en bluetooth reciever fra Sure til lidt mere end 20$. Jeg fik ikke problemer, men jeg kender så heller ikke til, hvornår der skal betales told (ift. prisniveau).

3 minutes ago, EmilBster said:

Jeg har tilbage i 2018 købt en bluetooth reciever fra Sure til lidt mere end 20$. Jeg fik ikke problemer, men jeg kender så heller ikke til, hvornår der skal betales told (ift. prisniveau).

Jeg har altid brugt 80 kr. som en tommelfingerregel, ved dog ikke om det passer længere så? 

Det lyder meget rigtigt med de 80 kr. Jeg har før bestilt noget, der er blevet taget i tolden. Der kunne jeg nøjes med ikke at betale afgiften og så blev pakken sendt retur. 

Det er over 80kr så skal der betales, men det der koster er håndteringsgebyr som plejer at ligge på omkring 160kr. Dog skal det tilføjes at de gange jeg har bestilt fra sure har jeg ikke skulle betale da de havde mærket den til 5$

22 hours ago, jape9310 said:

Jeg har prøvet at kontakte dem over mail for at høre, om de kan sætte prisen ned på pakken, men de har ikke meldt svar endnu (Skrev til dem første gang d. 28 feb.)

Jeg talte med dem den 6. februar. Har bestilt to Bluetooth moduler som er blevet meget forsinket pga. Corona - de lød pressede så måske derfor du ikke har fået svar endnu..

Jeg synes dog ikke, der er grund til at snyde med importmoms - den er der jo for en årsag og beløbet er som regel til at overskue...

27 minutes ago, Tobi-Wan Canopy said:

Jeg talte med dem den 6. februar. Har bestilt to Bluetooth moduler som er blevet meget forsinket pga. Corona - de lød pressede så måske derfor du ikke har fået svar endnu..

Jeg synes dog ikke, der er grund til at snyde med importmoms - den er der jo for en årsag og beløbet er som regel til at overskue...

Jeg har eller ikke noget i mod at betale selve momsen, men jeg er ikke specielt begejstret for PostNord's gebyr på 160 kr. Jeg har prøvet før, hvor jeg skulle betale 14 kr i moms også 160 kr i håndteringsgebyr. Det er sku en smule til grin imo.

41 minutes ago, Tobi-Wan Canopy said:

Tja, speditøren skal jo bruge den samme tid om varen er 100kr eller 10.000kr værd. Jeg plejer bare at smide de 160kr til prisen og så overveje om varen kan fås indenlands billigere :)

Det er jo lige det. Det er et bluetooth panel til 30USD ~ 210 kr jeg kigger på. Så hvis vi lige laver regnskabet hurtigt:

210 kr + 21 kr (fragt) = 231 kr eksl. moms

231*1.25 = 289 kr incl. moms

289+160 = 449 kr total inkl. moms og håndteringsgebyr.

Så er man ved at være derude, hvor jeg ikke synes det giver mening længere ift. værdien af bluetooth panelet. Så er problemet jo bare, at det ikke er muligt at skaffe det panel indenfor EU's grænser 😕