Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til det sidste

Kaarkrogh
 Share

Recommended Posts

Hej superseje anlægsbyggere, og mega fedt forum! Til Sagen: Min kammerat og jeg står og skal bygge et anlæg til roskilde og sommerferien, vi byggede også et sidste år så vi ikke helt grønne på det punkt. Problemet er bare hvilke diskanter/ horn og delefilter vi skal bruge, har forsøgt at søge og andre steder, dog uden held. Vores setup er: 2 x 100W solceller 4 x 60Ah bilbatteri i serie ( altså to par) 1 x sure klasse d 150W*2 forstærker 2 x SkyTec Pro-music basenhed 15"/600W/8 ohm fandt følsomheden til ca 93 dB. 1 x stor trækvogn 1 x belkin l28 bluetooth reciever ( det er ikke sikkert vi bruger denne, vi havde bare mange problemer med kablet sidste år, iform af nogle piger hele tiden rev det i stykker) Men hvad ville i kloge hoveder anbefale til dette setup? Tak på forhånd :)

Re: Hjælp til det sidste Ja Viktor, vi har allerede købt tingene :) Men jeg har idag bestilt en mini DSP, efter hvad jeg læste kan den også bruges som delefilter (hvor man selv kan indstille overgange, eq osv.), så nu er det egentlig bare noget disakant lyd vi mangler eller er jeg helt forkert på den :) Hvad kunne være til fordel at skifte ud, efter vi har købt en mini DSP? :)

Re: Hjælp til det sidste Ved ikke hvorfor vi ikke købte nogle færdige, det havde nok været det smarteste... må prøve og se om jeg kan få dem byttet.. Ellers har jeg (min far) nogle meget gamle pa højtaler som bare står og står og ikke fejler noget, som jeg bare kunne tage enhederne fra, og overbevise ham om at vi kunne få lov til at bytte dem ud. Jeg ved dog ikke hvilke enheder der sidder i, mener faktist det er to forskellige, kan desværre først tjekke det i weekenden! :( Men var det en helt tosset ide med mini DSPen eller ej. :)

Re: Hjælp til det sidste desværre købte vi dem ved en privat over dba, så det kan desværre nok ikke lade sig gøre... Men jeg husker at de gamle pa højtalere er Sisme eller Ev, så håber de kan klare det istedet :)

Re: Hjælp til det sidste

desværre købte vi dem ved en privat over dba' date=' så det kan desværre nok ikke lade sig gøre... Men jeg husker at de gamle pa højtalere er Sisme eller Ev, så håber de kan klare det istedet :)[/quote'] Du kan ikke bare bytte rundt på enhederne - de skytech kan ikke sættes ind i et random kabinet med forventning om et godt resultat - det får du ikke..

Re: Hjælp til det sidste nej det gør jeg nok ikke desværre, må lige prøve og snakke med min hvad vi gør så.. Men det kan være vi kan få lov til at låne de andre enheder, for anlægget bliver måske brugt 2-3 gange om året, så håber det bliver en mulighed :)

Re: Hjælp til det sidste

nej det gør jeg nok ikke desværre' date=' må lige prøve og snakke med min hvad vi gør så.. Men det kan være vi kan få lov til at låne de andre enheder, for anlægget bliver måske brugt 2-3 gange om året, så håber det bliver en mulighed :)[/quote'] Det jeg lige skrev går selvfølgelig også den anden vej - du kan ikke tage enhederne ud af hans PA højttalere og forvente at de bare kan sættes over i et andet kabinet - sådan fungerer det ikke..

Re: Hjælp til det sidste Lån dog hans højtalere, byg dem på en vogn, også får han dem tilbage i helt tilstand. Hvis du finder et sæt passivt delt top kasser så er din minidsp fuldstændig ligegyldig :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.