Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvad er det lige vi står og mangler?

mikkellinden
 Share

Recommended Posts

Hej kloge mennesker. Det kunne være så lækkert hvis der var nogle som kunne hjælpe os lidt på vej. :lol: Vi har tænkt os at købe 2 PA højtalere på 12" - so far regner vi med at købe de her: http://www.djz.dk/interaktivt/marked/annonce/34703/ Hvis i har en bedre ide så skriv. Vi har et traktorbatteri på 180 ah og en masse træ til at bugge kassen/vognen, men hvad mangler vi? Skal vi købe så noget som en TA2020- eller TK2050-forstærker og en minidsp, og hvilken omformer skal vi ud i? Hvis i har gjort det på en anden og bedre måde, eller vi har fat i noget helt forkert, så må meget gerne hjælpe os!! :D På forhånd mange tak og go' festival.

Bare hold dig til dit første Topic. Som jeg sagde tidligere, så find et par PA-højtalere med en følsomhed (sensitivity) på 99db eller højere. Til dem vil jeg anbefale en TK2050 forstærker, også købe en 12-24V omformer. Til det skal i så købe en miniDSP til at indstille EQ etc. Jeg kan ikke finde følsomheden på de højtalere du linker til, så jeg skal ikke kunne sige om de er gode eller ej.

Re: Hvad er det lige vi står og mangler? Imo så drop miniDSP'en - det er alt for mange penge at bruge i et skrabet budget på en funktion i højest sandsynligt ikke får brugt.. Brug så mange penge som overhovedet muligt på højttalere med så høj følsomhed som muligt - det er alfa omega!

Re: Hvad er det lige vi står og mangler? Jeg har i flere omgange både brugt Amp9, Hifimediy T1-m, T2 og T3s, Sure TK2050 og lign forstærkere og jeg syntes faktisk at Sure forstærkerne var "most bang for the buck".. Hifimediy har en lav input følsomhed så der skal skiftes nogle modstande for at få dem til at yde max med ipod/minidsp.. Jeg ville købe en Sure 2x100w med STA508 hvis jeg var jer og så en 240w 12>24step up converter på ebay.. Så hedder jeres setup: batteri > sikring > (udskiftelig strømkabel) > forstærker > PA højttalere.. Det udskiftelige er så muligheden for at skifte imellem 12 og 24v.. Hvis du forstår? Om dagen når i ikke skal spille højt nøjes i med direkte kabel for 12v og om aftenen når der skal presses alt ud, så sætter i converteren ind så forstærkeren får 24v.. forstærker: http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1586 Converter: http://www.ebay.co.uk/itm/New-240W-DC-D ... 53f84b62f1

Re: Hvad er det lige vi står og mangler? Det så fedt det der! tusinde mange tak. :D så med udskiftelig menes der: dag tager vi ledningerne direkte til batteriet og spiller lavt. Nat, så sætter vi ledningerne til converter så vi får 24v? Det lidt nyt for mig så jeg skal bare være sikker på jeg gør det rigtig første gang, men du en kæmpe hjælp! Er den her ikke også okay? http://www.ebay.com/itm/DC-12V-TO-DC-24 ... 2a24afff70

Re: Hvad er det lige vi står og mangler?

Glemte lige: Skal der loddes noget på forstærkeren? og er det et must med en kasse til den når den har køler?? Nu ved jeg ikke om jeg spørg dumt' date=' men på mange andre modeller er der en volume knap, men jeg kan ikke se den på billedet :P [/quote']

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.