Jump to content
Festivalanlæg dk

Opgradering af anlæg

padig2670
 Share

Recommended Posts

Hey derude

Sagen er den at vi byggede et anlæg med udsigt til festivalen i år, Men eftersom det jo ikke bliver til noget har vi valgt at se på den lyse side (STØRRE ANLÆG!) 

Vores setup lige pt lyder på, 
2x titan 39 dobbelt
2x Cubo 15
2x omnitop 12
2x PA højtalere fra JBL

Vi syntes dette setup spiller utrolig godt, Meeeeeen vi vil gerne ha lidt mere 😉 

Tanken var at vi opgraderet med 2x cubo 18 og 2x noget hjemmebygget Mid-Top højtaler. 

Vi har pt vognen fyldt ud, men tanken var at vi ville bygge 2 tårne vi kan have stående ved siden af, på den ene eller anden måde. 

Vores spørgsmål er hvilke højtalere ville i anbefale vi opgradere vores setup med, Da jeg tænker vi måske kan få mere for pengene. Det skal siges vi er ikke blege for at bygge det selv. 

Tak på forhånd ❤️ 

Første og største opgradering i burde kigge på, er at finde ud af hvilke subs og toppe i bedst kan lide og så sælge de andre og købe/bygge flere af jeres yndlings. I vil få langt bedre lyd, færre problemer med fase osv hvis i ikke har forskellige slags højttalere der dækker samme frekvenser.

Hej

Som tc87 skriver, så vil i have bedst resultat ved at fastlægge jer på een type top- og bundkasse, og udbygge med flere af denne type. Når i blander de forskellige kasser, opstår der meget ufordelagtige faseforskelle de forskellige højttalere imellem, som ikke kan korrigeres med hverken placeringsforskydninger eller DSP.

Jeg har 4 stk. Cyclops CB-18e, som har været brugt på de seneste to festivaler, og som skulle have været brugt igen i år. Nu er situationen jo som den er, og jeg står egentlig uden varig opbevaringsmulighed i det kommende år, så dem kan du gøre et kup på. Du kan læse om dem på nettet, men jeg mener nok de dækker samme frekvensområde som en Cubo18, men med dobbelt følsomhed (105 dB/w mod 102 dB/w). Ergo får du med een Cyclops samme output som med 2 Cubo, hvis der ses bort fra effektgevinsten ved modstandhalveringen, når 2 Cuboer forbindes i parallel. Jeg har også forstærkere, mv., hvis du mangler noget.

Bh Søren

Hej 

Tak for svar, men planen var ikke at skulle sælge ud i det vi har, men derimod tilføje noget ekstra. Vi har som sagt 2 JBL PA højtalere som vi tænekr at gå af med, da vi gerne ville lave noget lækkert hjemmebyg istedet. 

Kan godt være jeg gentager mig selv her men, vores plan var at beholde 2x titans 2xcubo15, x2omni, på vognen, Og så bygge 2x (hjemmelavet PA /mid-top) og 2x horn af en art. Som også skal på vognen. 
Derefter ville vi bygge 2 "tårne" 60 x 180 ish som kan stå bag på vognen og derefter tages ud og sættes på siden af vogenen i hver side eller bare på jorden.  Der ville vi gerne ha hjælp til hvad der kunne bruges med vores setup. ? :) Håber jeg gir mening  

Men har i nogle idéer til hvad vi kunne bygge af (mid-tops), også hvis vi skal ramme samme frekvens som som vores cubo/titans. 

Det skal siges vi er ikke de skarpeste knive i skuffen med alt hvad angår frekvens Indstillinger af lyd osv. :P 

33 minutes ago, padig2670 said:

Det skal siges vi er ikke de skarpeste knive i skuffen med alt hvad angår frekvens Indstillinger af lyd osv. :P

Præcis, og derfor burde I også lytte til os. Det kunne ende ud i, at I får mindre output og dårligere lydkvalitet ved bare at tilføje mere af et eller andet. Det er spild af tid og penge. 

Hvis det skal være vildt og stort, så gå efter: TH18 designet af xoc1 som bund. Hvis I har 4 af dem, så lover jeg, at der er fest for alle pengene! 

Så kunne I smide noget cubokick12 eller 15 ovenpå og til sidst toppe som omnitop12 eller helt droppe cubo kick og blot bruge smt212 toppe. 

Vanvittigt anlæg, færdigt arbejde. 

1 hour ago, tc87 said:

Men når nu i har et ekstra år, hvorfor så ikke gøre det ordentligt? 😉

Vi vil skam gerne lave det ordenligt, Syntes måske bare det er en anelse ærgerligt at ha brugt untrolig mange timer på at få Titans lavet, bare for at sælge dem alt for billigt 😅 Så dem vi vi MEGET gerne beholde selv 

Kunne man evnt lave en løsning hvor vi bare arbejder ud fra 2xTitans 2xcubo 15, og 2x omni 12 som vi har, og så tilføje derfra evnt ? 

55 minutes ago, Alex said:

Præcis, og derfor burde I også lytte til os. Det kunne ende ud i, at I får mindre output og dårligere lydkvalitet ved bare at tilføje mere af et eller andet. Det er spild af tid og penge. 

Hvis det skal være vildt og stort, så gå efter: TH18 designet af xoc1 som bund. Hvis I har 4 af dem, så lover jeg, at der er fest for alle pengene! 

Så kunne I smide noget cubokick12 eller 15 ovenpå og til sidst toppe som omnitop12 eller helt droppe cubo kick og blot bruge smt212 toppe. 

Vanvittigt anlæg, færdigt arbejde. 

Kan godt se hvad du mener med det bliver noget rod bare at tilføje til højre og venstre.

Ville det kunne fungere med et setup af 2 titans. 2TH18. 2 cubo 15, 2omni 12, 2 stmt212 toppe ? 

1 hour ago, padig2670 said:

Kan godt se hvad du mener med det bliver noget rod bare at tilføje til højre og venstre.

Ville det kunne fungere med et setup af 2 titans. 2TH18. 2 cubo 15, 2omni 12, 2 stmt212 toppe ? 

Det er der ingen, som kan svare på desværre. Den eneste måde er ved at bygge det og måle på det. 😕 

Spørgsmålet er jo egentligt også, hvad I synes I mangler. Er det dybere bas, mere volumen, mere kick, midrange eller diskant. Bedre lydkvalitet? Hvilke forstærkere har I, kører I med miniDSP, har I overhovedet nok strøm til at køre det hele? Hvad med lys, uden det er der ingen fest ;)

12 hours ago, padig2670 said:

Vi vil skam gerne lave det ordenligt, Syntes måske bare det er en anelse ærgerligt at ha brugt untrolig mange timer på at få Titans lavet, bare for at sælge dem alt for billigt 😅 Så dem vi vi MEGET gerne beholde selv 

Kunne man evnt lave en løsning hvor vi bare arbejder ud fra 2xTitans 2xcubo 15, og 2x omni 12 som vi har, og så tilføje derfra evnt ?  

Jamen hvis i er glade for jeres titans, så er det da dem i skal gå med som bund 😊 ud med cubo, ind med mere titan (de ryger af og til til salg her inde) Start der og når i så har nogle flere titans tager i fat i os igen og så får vi guided jer igennem opsætningen. 

Hvad har i for øvrigt af forstærkere og dsp? 

Jeg vil indskyde, at de Cyclops jeg har til salg, minder meget om TH18. Der er modsat TH18 lidt mere mundingsareal og lidt kortere hornforløb, så man får lidt mere effektivitet i frekvensbåndet, men et lidt mindre frekvensbånd. 

Hvis i ikke vil sælge ud af det I har og købe andet, vil jeg, som tc87, anbefale jer at beholde jeres titans og supplere med flere.

Bh Søren

On 16.6.2020 at 22:58, Alex said:

Det er der ingen, som kan svare på desværre. Den eneste måde er ved at bygge det og måle på det. 😕 

Spørgsmålet er jo egentligt også, hvad I synes I mangler. Er det dybere bas, mere volumen, mere kick, midrange eller diskant. Bedre lydkvalitet? Hvilke forstærkere har I, kører I med miniDSP, har I overhovedet nok strøm til at køre det hele? Hvad med lys, uden det er der ingen fest ;)

On 17.6.2020 at 09:49, tc87 said:

Jamen hvis i er glade for jeres titans, så er det da dem i skal gå med som bund 😊 ud med cubo, ind med mere titan (de ryger af og til til salg her inde) Start der og når i så har nogle flere titans tager i fat i os igen og så får vi guided jer igennem opsætningen. 

Hvad har i for øvrigt af forstærkere og dsp? 

Okay jamen jeg tror vi satser på at skaffe 2 titans yderligere, måske sælge vores cubo, beholde omni 12 og så tage den der fra.
Tænker med dette setup kommer vi nok til at mangle mellemtone, Hvilken vil i gå efter der :)

Vi har rigeligt med strøm og lys :D 
Vi har pt 2x Bassface dB 1.3 og 1x gm-d8604
Vi har ikke købt nogen dsp endnu, en i vil anbefale ? 

On 17.6.2020 at 20:11, SørenJH said:

Jeg vil indskyde, at de Cyclops jeg har til salg, minder meget om TH18. Der er modsat TH18 lidt mere mundingsareal og lidt kortere hornforløb, så man får lidt mere effektivitet i frekvensbåndet, men et lidt mindre frekvensbånd. 

Hvis i ikke vil sælge ud af det I har og købe andet, vil jeg, som tc87, anbefale jer at beholde jeres titans og supplere med flere.

Bh Søren

Ville helst ha titans, men hvis ikke vi kan finde dem, så skiver jeg :) 

4 hours ago, padig2670 said:

Okay jamen jeg tror vi satser på at skaffe 2 titans yderligere, måske sælge vores cubo, beholde omni 12 og så tage den der fra.
Tænker med dette setup kommer vi nok til at mangle mellemtone, Hvilken vil i gå efter der :)

Super fornuftigt, ud med cubo og ind med titans. 4 titans og 2 omni skal nok sparke røven ud af bukserne. Jeg vil sige vent med at tænke "mellemtone" til i har fået testet det med ovenstående setup. Titans kan gå relativt højt, så kunne feks køre 40-150hz og se hvordan det lyder, der fra kan omni i hvert fald sagtens være med. og husk at få lave noget eq på omni, ellers skriger de lidt i ørerne.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.