Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
Ulrik Nielsen

Hjælp til setup af anlæg

Recommended Posts

Hejsa,

Har anskaffet 4 Kappa LFA15, 2 EV SX300 en GM-D8604 samt en Bass Face DB 1.2S 

Hvordan er dette smartest at sætte op? 
Umiddelbart har vi i tankerne at parallelforbinde 2 kappaer og smide dem på Bass Face,  og så gøre det samme med de sidste 2 kappaer og smide dem på gm-d8604'eren sammen med de 2 ev'ere?

Ulrik

Før du kommer så langt, skal du nok tænke over hvilken højttaler kasse du vil bygge til dine LFA15. Det er langt vigtigere end hvilen forstærker der driver hvilen enhed :)
Cubo15 er et populært valg her på siden da den er nem at bygge og du får meget output på trods af den relativt lille størrelsen på kassen

Det er højest sandsynligt også det vi kommer til at gøre ja, men i så fald hvordan skulle det så sættes sammen hen over de to forstærkere for at få mest muligt output?? :)

Jeg tror vi er kommet frem til at køre med 3 cuboer og 1 cubo kick.
Dertil skal der vel bruges et miniDSP såvidt jeg har forstået?

- Hvordan ville i foreslå at sætte det op på forstærkerne og få det hele til at spille? :) 

1 hour ago, Ulrik Nielsen said:

Hvordan ville i foreslå at sætte det op på forstærkerne og få det hele til at spille? :) 

Fornuftigt valg. 

3x cubo på bassface 

Brokobbel ene kanal på gmd8604 til kick og smid toppene på de resterende 2 kanaler 😊 

Del det hele med miniDSP 😊

Lige præcis det alex siger. Deling kunne være cubo 40-80hz, kick 80-160hz og toppe 160-20k hz

Lyder godt, mange tak for hjælpen.. 

er dog lidt i tvivl om hvordan det ser ud rca og med ledninger fra alle enhederne til forstærkerne samt fra hvad der skal gå til minidsp og fra minidsp’en.. 
hvad skal jeg bruge der? Altså vi har en smule til at ligge fra tidligere år, så vidt jeg husker har vi 2x 4 polet speakon kabler og 2x 2 polet speakon samt en djævlens masse alm højtalerledninger

lav evt en kasse til elektronik hvor du har speakon stik ud fra, og byg dine cuboer/kick med speakon stik ind. så er det bare at smide speakon kabel mellem.

mellem forstærkere og minidsp bruger du ganske rigtigt rca. minidsp har 4 udgange, du kan bruge en til mono sub, en til mono kick og de sidste to til l/r toppe

Er der nogen sandsynlighed for at du gider lige at lave sådan en hurtigt paint tegning af hvordan det lige skal laves.. F.eks hvor der står phono+aux ledning fra telefon til minidsp og RCA fra minidsp til forstærkerne osv? Har lidt svært ved at få det til at hænge sammen må jeg sige 😂

Orker ikke lige at tegne det, min find manualer for forstærkere og for minidsp, så giver det sig selv hvad der skal hvor hen :)

13 minutes ago, Ulrik Nielsen said:

Ved i hvordan man brokobler på Bass Face DB 1.2S'en ?

Du kan ikke brokoble den, det er en mono forstærker (altså 1 udgang). 

Men hvilke af de to forskellige minusser og plusser skal jeg så smække højtalerledningen i, og hvilke af de 4 skal de phono kablet smækkes i?

Udgangene er parallelforbundet, så det er ligemeget. Det er blot for at gøre det lettere at tilslutte f.eks. 2 enheder i parallelforbindelse :)

Kig i manualen, det lærer man altså meget af. Men det hurtige svar er i input. 

Har kigget i manualen men uden held for at finde det jeg ledte efter, men mange tak for hjælpen på trods af min imkompetence til at finde noget i en manual 😂

men kan det godt nok passe at jeg ved at smide de to Electro Voices på 2 kanaler på GM-D’en, at forstærkeren kun kan smide 50 watt i røven på dem hver?? 🧐🧐
Synes det lyder af utroligt lidt, kan jeg på nogen måder brokoble toppene hen over de to kanaler og samtidig få det hele til at passe i dsp’en? 

men kan det godt nok passe at jeg ved at smide de to Electro Voices på 2 kanaler på GM-D’en, at forstærkeren kun kan smide 50 watt i røven på dem hver?? 🧐

Det er mere end rigeligt. Vi har kørt 2 omnitops på en bassface 4.2, som har en udgangseffekt på cirka 30 watt, og det var nok til at rive ørene af dig og lidt til ;)

17 minutes ago, Alex said:

Det er mere end rigeligt. Vi har kørt 2 omnitops på en bassface 4.2, som har en udgangseffekt på cirka 30 watt, og det var nok til at rive ørene af dig og lidt til ;)

Men kan det andet lade sig gøre? fordi så kan de da i hvert fald få op til 150 watt hver?

Ellers så har jeg en 3. forstærker jeg kan sætte til, og så brokoble toppene på den, fordi om det er stereo eller mono på toppene er for mig at se lidt ligemeget i vores situation 

Btw, ville koblingen på DSP'en så se sådan her ud med toppene og kick på gmd'en?
image.png.e451549415baeff70a15068814a1c0a3.png

Men kan det andet lade sig gøre? fordi så kan de da i hvert fald få op til 150 watt hver?

Du kan godt, ja. De kommer til at spille mono, men det skulle heller ikke været et problem :)

Btw, ville koblingen på DSP'en så se sådan her ud med toppene og kick på gmd'en?

Ja :)

14 hours ago, Alex said:

Du kan godt, ja. De kommer til at spille mono, men det skulle heller ikke været et problem :)

Hvordan gør jeg det i forhold til phono stik osv?
Fordi når alle 4 kanaler er brokoblet til 2 skal den stå på 2CH ifølge manualen, og derved kun køres igennem input A på gm-d'en
Eller behøves man ikke det, og så skal jeg bare sætte den på 4CH og så præcis ligesom ovenstående billede?

On 25.6.2020 at 00:08, Ulrik Nielsen said:

Eller behøves man ikke det, og så skal jeg bare sætte den på 4CH og så præcis ligesom ovenstående billede

Jeg har lige prøvet lidt af på en bassface 4.3, og der var der problemer ved at have den i 2 channel mode, 4 channel mode løste problemet 😊