Jump to content
Festivalanlæg dk

Lille anlæg til sommeren

sjuft
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu gennem flere år haft planer om at bygge et roskilde anlæg. Og nu er tiden kommet. Det skal bruges til roskilde, og lidt små fester indendørs såvel som udendørs. Jeg havde desuden håbet på at bygge noget som kunne være på ladet af min cykel. Men jeg har brug for lidt hjælp til design og valget af dele. Jeg forestiller mig en kasse som måler ca: 45x45x45. Helst ikke meget større, da det bliver for stort at have på laddet. Vægten ville jeg gerne holde under 10 kg. Jeg vil selvfølgelig gerne have så meget (og god lyd) som budgettet og dimensionerne tillader. Vil gerne holde budgettet under 1500,- hvis det kan lade sig gør? Dette er dog uden træ, da jeg har gratis adgang til dette. På sigt kunne det være fedt at opgradere det med solceller, men i første omgang bliver det batteri. Men hvad siger eksperterne herinde? Er det muligt at bygge ovenstående?

Re: Lille anlæg til sommeren

Men hvad siger eksperterne herinde? Er det muligt at bygge ovenstående?
Nej. Dit budget er for lille. Normalt er ca. 2000 minimum hvis man starte med at bygge noget selv fra bunden. Under dette er det bedst at finde brugte højtalere eller kineser-lorte-PA som f.eks Skytronics eller lign. og sætte en billig TA2024 forstærker til.

Re: Lille anlæg til sommeren ok. Jeg kan godt hæve budgettet til 2000,- hvis de sidste 500 er godt givet ud. Og det kan jeg forstå de er. Det er nok noget i retning af qubinator og halfinator jeg skal bygge. Halfinatoren er dog lige bred nok. Men man kan vel ændre lidt på designet så den bliver lidt dybere/højere, og så kommer under 50cm i bredden.

Re: Lille anlæg til sommeren haha ja. Det bliver dog lige højt nok på ladet. Skulle også gerne holde tyngdepunktet lavt. Lavede lige en test med 10kg på laddet. Og det er en smule tricky at køre med. Det skal i hvertfald ikke være over 10kg. Nogen der har ca vægt på qubinator og half boominator?

Re: Lille anlæg til sommeren Jeg anbefaler ikke Qubinator før jeg har redesignet den. En halfninator bliver ca. 12-14 kg inkl. batteri. På højkant er det meste af vægten i bunden. Hvis det skal være lettere end det bliver det også betydeligt dyrere, da vi så snakker neodymium enheder og lifepo4 batterier.

Re: Lille anlæg til sommeren Er ved at lave min indkøbsliste. Men har brug for lidt hjælp. 2stk HP-10W højtalere 2stk monacor mpt-001 piezo tweetere EN TA2020 forstærker. Regner med bare at tage en billig færdigbygget lepai. Batteri - Skal lige læse lidt mere omkring de forskellige typer. Sikring? Kan forstå det er klogt at have en mellem batteri og forstærker. Men hvilken? Kondensator og modstande. Får jeg brug for dette? Ledning. Hvilken type?

Re: Lille anlæg til sommeren Kan kun anbefale at købe Canopy-Sound :) Har ikke styr på hvad tingene koster andre steder, men har på fornemmelsen det ikke er meget dyrere at købe gennem dem, og så gør det bare tingene en del nemmere at få det hele og en vejledning med :) Men er også ved at bygge en halfinator, og tror den vil passe fint til dit formål.

Re: Lille anlæg til sommeren

Er ved at lave min indkøbsliste. Men har brug for lidt hjælp. 2stk HP-10W højtalere 2stk monacor mpt-001 piezo tweetere EN TA2020 forstærker. Regner med bare at tage en billig færdigbygget lepai. Batteri - Skal lige læse lidt mere omkring de forskellige typer. Sikring? Kan forstå det er klogt at have en mellem batteri og forstærker. Men hvilken? Kondensator og modstande. Får jeg brug for dette? Ledning. Hvilken type?
Lepai er ikke at anbefale :-) Gå efter muse eller indeed (som canopysound også sælger). Modstande anbefales der et par 47 ohm modstande (som canopysound også sælger). Batterier regner jeg med at saturnus vil sige blybatterier/lifepo4 eller lign. Og til sidst en sikring er altid klogt (et must have) af hensyn til andres og din sikkerhed. En 10 A er vidst mere end rigeligt?

Re: Lille anlæg til sommeren @DaSun: De har ikke halfinator pakken på lager. Syntes også det er lidt uklart hvad der helt præcist er med. Og så er der selvfølgelig prisen. @Soderberg: Hvad er skidt ved lepai'en? Eller skal måske hellere spørge: Hvad er bedre ved muse eller indeed? 10A sikring og 2stk st47ohm modstand tilføjet til listen.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.