Jump to content
Festivalanlæg dk

Test sang

Viktor
 Share

Recommended Posts

Reply To: Test sang

Gamst
said
:
http://www.fatberris.com/2010/05/03/brandi-the-new-blogger/
Sådan. Nu burde det virke! (fejlen var vidst parantesen til slut)

Damn, det er fedt! Har du flere i den stil?

Saturnus
said
:
I always play this song in a high quality version:
Layered chorus and layered brass/sax music is incredibly hard music to reproduce correctly.

Det er sikkert bare hos mig, men kan ikke komme ind på linket der :-S

Reply To: Test sang Normalt når jeg skal testlytte et hifi-anlæg er det med denne sang: Nils Lofgren: Kieth Don't Go. muligvis den bedst indspillede liveoptagelse nogensinde!

et festivalanlæg vil naturligvis aldrig kunne genskabe en "korrekt" musikalsk klang, der kan fremspille alle de fine nuancer der vil ligge i det brede lydspektrum på et velindspillet nummer, men dette er jo heller ikke meningen med et festivalsanlæg efter min mening. det skal kunne spille højt uden at forvrænge samt ha' god bas. jeg vil nok teste noget musik, jeg ved vil blive spillet på anlægget til festivalen.. typisk med god basgang, da det typisk er det der lokker folk til, hvis der er fest. deadmau5 - Not Exactly
Chris Brown & Benny Benassi - Beautiful People http://www.youtube.com/watch?v=qHxlzcAPbBE Lulu Rouge - Sweeter Than Sweet

Reply To: Test sang

hifibanditten
:
Normalt når jeg skal testlytte et hifi-anlæg er det med denne sang: Nils Lofgren: Kieth Don't Go. muligvis den bedst indspillede liveoptagelse nogensinde!
et festivalanlæg vil naturligvis aldrig kunne genskabe en "korrekt" musikalsk klang, der kan fremspille alle de fine nuancer der vil ligge i det brede lydspektrum på et velindspillet nummer, men dette er jo heller ikke meningen med et festivalsanlæg efter min mening. det skal kunne spille højt uden at forvrænge samt ha' god bas. jeg vil nok teste noget musik, jeg ved vil blive spillet på anlægget til festivalen.. typisk med god basgang, da det typisk er det der lokker folk til, hvis der er fest. deadmau5 - Not Exactly
Chris Brown & Benny Benassi - Beautiful People http://www.youtube.com/watch?v=qHxlzcAPbBE Lulu Rouge - Sweeter Than Sweet

Det er jeg temmelig meget uenig i. Hvis man ikke har god detaljeret lyd som mål sætter man barren for lavt. Det kan gå an på de første spæde forsøg ud i festivalanlæg men derefter må ambitionsniveauet hæves.

Boominatoren er for eksempel designet til at spille bedre udenfor end mindst 90% af alle konsumanlæg kan derhjemme. Målet er virkelig god mellemtone hvor stemmer lyder helt naturligt og upressede, en bas med kant og en tilfredsstillende følelse af dybde. Når vi taler om noget der fortrinsvis skal spille mp3'er ved vi også at diskanten vil være et problem så her det vigtigst at den er der uden at gøre opmærksom på sig selv med uheldige ekstra T'ss og S'ss lyde.

Reply To: Test sang Selvfølgelig skal man forsøge at eliminere mislyde og forsøge at få en så klar lyd med så mange detaljer som muligt, jeg formulerede mig heller ikke særligt klart. Når jeg sagde "korrekt klang", mente jeg fra high-end hifianlæg i omegnen af +25000kr. man kan dog sagtens få fornuftig lyd for meget billigere penge. "korrekt klang" er i øvrigt også relativt, da det jo er individuelt hvad man syntes lyder bedst... nogle foretrækker det ene og andre foretrækker det andet. Jeg er temmelig imponeret over din Boominator og syntes den er overdrevet fed! jeg er sikker på at den har en god lyd uden at jeg dog har hørt den endnu, men jeg tænker også helt klart at komme forbi boominater meet up på roskilde. No offence, men jeg tvivler på at f.eks dine piezo-NTX3711 diskanter kan konkurrere med dyre hifi-enheder? der er økonomiske begrænsninger og jeg tror at det kan være svært at høre forskel iblandt larm og råb fra fulde mennesker og andet musik i nærheden, at man har brugt 3-4000kr ekstra på gode diskant-enheder. på den anden side ville det også være dumt at bringe med hvis det bliver stjålet, smadret eller oversvømmet af regn. (***7-9-13!!)

Reply To: Test sang kan kun foreslå denne test sang :D

For at være seriøs, skal man teste sit anlæg er det en god start hvis man lige lukker youtube ned, finder sine gamle hits for kids cd'er frem og prøver med dem.. Ellers i hvert fald at man henter en sang som ikke er mp3 men FLAC eller noget andet kval.. Jo man kan teste om anlæggene spiller højt, bevares. Og om der er nogen form for basslyd :) når folk er fulde er det eneste der tæller hvor meget éns bundhøjtalere kan fyre den af:) men samtidig.. et festival anlæg skal vel ikke have den klare "cerwin vega" lyd.. Personligt tester jeg med en 320kbps udgave af xpy - left/right og en cd med Red Hot Chili Peppers. Nærmere bestemt albummet "Stadium Arcadium" og nummeret "wet sand".

• 2 weeks later...

Reply To: Test sang Faldt lige over den her: 'Wiseguys, Ooh La La – Brynjar Bootleg' http://www.fatberris.com/2011/05/26/brynjar-bootlegs-x2/ For mig bliver det ikke meget bedre til de sene, eller tidlige om man vil, timer på festivalen:)

Reply To: Test sang electro og house.. må jeg foreslå "house of house" og "NG Dance" til jeres samlinger.. bangers fo' real mofo's ! alle alien nations er også rigtigt fede.. dog ret svære at fremskaffe.. tror kun 2 af dem er blevet udgivet officielt .. hurra for the internet

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.