Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvilke højtalere dur IKKE til TA2020

christoffer
 Share

Recommended Posts

Hej - fed side i har lavet her! Jeg er (også) igang med forberedelser til årets roskilde. Jeg har fundet to højtalere i kabinet og det hele på mit loftrum (tak til den tidligere ejer af lejligheden), som jeg pønser på at bruge til vores roskildeanlæg. Jeg tænker på at købe en TA2020-forstærker, som alle roser meget. Problemet er dog, at der absolut intet står på forstærkerne. Jeg aner ikke hvor mange, watt ohm eller noget andet de er. Når jeg plugger dem til mit anlæg herhjemme (der ikke er specielt godt) lyder de dog helt fint. Tænkte derfor på, om der er noget jeg skal være specielt opmærksom på, hvis jeg køber en TA2020? Worst case er vel, at den ikke er god nok til højtalerne, men ellers - er der så noget jeg risikerer ved ikke at vide noget om mine højtalere? Eller vil det altid virke med en TA2020? Takker meget for enhver hjælp i kan give mig (eller måder man kan finde ud af specs om højtalerne).

Reply To: Hvilke højtalere dur IKKE til TA2020 En TA2020 forstærker er sandsynligvis, næsten uanset hvor billig den er, lydkvalitetsmæssig dit hjemmeanlæg langt langt overlegen. Vi snakker altså om en forstærker der i tests slår alle traditionelle forstærker op til 3000-5000. Da jeg havde købt og samlet min første amp6b og lyttet til den derhjemme på vilkelige kvalitetshøjtalere i en uges tid, så satte jeg mine 14000 kroner stykket Denon monoblokke til salg. Amp6b slog dem på alle punkter bortset fra hvor mange watt de kan give. Og her havde jeg ikke noget problem for jeg har et hornsystem hvor man hvis spiller på mere end én watt så kommer naboerne bankende på døren alligevel. En TA2020 forstærker fungerer ikke godt på højtalere med lav følsomhed, for eksempel bilhøjtalere eller nyere hjemmehøjtalere er skrækemsempler. Jeg har ingen anelse om hvorfor højtalere de senere år siden midt-90erne er blevet mindre og mindre følsomme, men det har nok noget at gøre med at de så er billigere at producere. Forresten. Hvis du tilfældigvis har en far der interesseret i lyd skal du ikke lade ham teste den på sine egne højtalere hvis du køber en TA2020 forstærker. Du for den garanteret aldrig igen.

Reply To: Hvilke højtalere dur IKKE til TA2020 Perfekt.. det var også det jeg regnede med. De to jeg har her ligner også nogle gamle 90'er-svin, så det er perfekt - tror det er den jeg kører med. Ved du hvor den købes billigst? Det jeg har fundet er: http://cgi.ebay.co.uk/NEWEST-TA2020-T-Amp-Class-Stereo-Amplifier-20Wx2-Power-/200596860863?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item2eb4812fbf Ellers kan man selvfølgelig købe den fra kina til lidt omkring 200 kr, men hvis der kommer told, moms og forsendelse oveni (+ længere ekspeditionstid) tror jeg ikke det kan betale sig. Eller tror du evt. det kan betale sig at købe ovenstående Boss amp? Og tak for hjælpen! :)

Reply To: Hvilke højtalere dur IKKE til TA2020 Tror også det er for sent allerede, hvis man bestiller fra Kina :) Tager sgu en evighed at få sendt ting derfra :-/

Er det fitzmaurice-horn som du har lavet, Saturnus? - og hvilke? :)

Reply To: Hvilke højtalere dur IKKE til TA2020 Nej da, Det er Fostex horn. Oprindeligt med Fostex FE206E'er men nu har jeg Lowther EX3'er i dem istedet. Det er 8" fuldtoneenheder til over DKK4500 stykket, og sidder i færdighøjtalere til langt på den anden side af 100.000 kroner. Jeg bruger i dag 2 amp5 også fra 41hz.com. Det er uden tvivl det bedste jeg nogensinde har eller sikkert kommer til at høre.

Reply To: Hvilke højtalere dur IKKE til TA2020 Ville bare lige sige tak for hjælpen drenge.. har lige bestilt TA2020 i en billig kina-udgave. Der står levering 7-14 dage og så koster den kun 15,26 $ dvs. 79,50 kr og så går den under bagatelgrænsen (på 80 kr) hos told, så man både får den told, moms og afgiftsfrit. Så det kan jeg da anbefale, hvis andre står og skal købe en: http://us.aliexpress.com/snapshot/101173604.html?isRedirect=false

Reply To: Hvilke højtalere dur IKKE til TA2020 @Saturnus Vildt setup! Lige til et festivalsanlæg? ;) Har du forresten set min PB? (jeg ved ikke helt om systemet fungerer ordentligt)

@Christoffer Fed pris du har fundet der! Tror jeg køber en til at lege lidt med - når nu den ikke koster mere end de der 79,5 kr :)

Reply To: Hvilke højtalere dur IKKE til TA2020 En enkelt ting mere dog, er det nødvendigt at have en sikring fra forstærker til batteri? Har læst at sådan et bilbatteri er fyldt med syre og kan eksplodere, hvis man er uheldig og det kortslutter. Og hvilken sikring skal man så bruge?

Reply To: Hvilke højtalere dur IKKE til TA2020 Sikringer er altid en god idea når man fjumrer rundt med noget der har en potentiel sprængkraft som 2-3 kilo dynamit og er fyldt med syre og blyplader. Nu sidder der alle sikringer i 99% er alle forstærker men man kan jo godt sikre sit liv og helbred med at smide en 10-15A sikring på en af batteripolerne.

• 2 weeks later...

Reply To: Hvilke højtalere dur IKKE til TA2020

Christoffer
:
Ville bare lige sige tak for hjælpen drenge.. har lige bestilt TA2020 i en billig kina-udgave. Der står levering 7-14 dage og så koster den kun 15,26 $ dvs. 79,50 kr og så går den under bagatelgrænsen (på 80 kr) hos told, så man både får den told, moms og afgiftsfrit. Så det kan jeg da anbefale, hvis andre står og skal købe en:

Tak for tippet! Har du modtaget den? Og hvad med porto + ekspeditionsgebyr?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.