Jump to content
Festivalanlæg dk

Festivalsanlæg - spørgsmål :D

RoskildeElite
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen! Jeg skal bygge et anlæg til min Camp, jeg har læst en del herinde, men er helt ny på området :) Målet med anlægget er, at det skal spille godt op og helst kunne høres frem for andres anlæg!:D Her er det setup jeg havde tænkt mig efter hvad jeg har læst i har anbefalet, skal siges det skal være rimeligt simpelt og ville mene jeg ikke ville være i stand til at bygge en boominator: forstærker: http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=960 eller http://www.avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=2731 - bilforstærkeren har jeg fået anbefalet af en ven, men har læst her, at i anbefaler en tk2050 frem for bilforstærker, hvad er fordelene ved de forskellige angående lyd og strøm? (: højtalere: 2x http://www.thomann.de/dk/behringer_eurolive_b215xl.htm Udover dette har jeg to 70ah bilbatterier, som har siddet i samme bil, dvs de burde være lige brugt og derfor kunne serieforbindes for at opnå 24V - ville dette være en god idé til forstærkeren? Yderligere spørgsmål: Har hørt folk herinde snakke om at bruge en miniDSP i systemet, ville dette være en god idé til og hvad ville den skulle bruges til? (: Og er der yderligere ting jeg skal bruge til mit setup? :) Ved i får mange af sådan nogle rookie spørgsmål, men håber nogle vil hjælpe en nybegynder som mig lidt!:D På forhånd mange tak!

Re: Festivalsanlæg - spørgsmål :D Bilforstærkeren bruger grotesk meget mere strøm for at yde mere - hvilket jo selvfølgelig er et valg man tager sig. Vil man spille hele ugen eller nøjes med en enkelt dag for at få lidt mere ydelse? :) Du har ikke brug for en miniDSP.. Du kan sagtens serieforbinde dine batterier for 24v.. Hvis du laver en DPDT switch så kan du skifte imellem slukket/12v/24v på samme knap.. Google series/parallel DPDT switch

Re: Festivalsanlæg - spørgsmål :D

Super, tak!:) sidste to spørgsmål: Har hørt at tk2050 forstærkere er brændt sammen, er dette en reel mulighed? :) og hvad ville jeg kunne gøre for at opgradere mit setup og få højere og bedre lyd? (:
Ja, alle forstærkere kan jo i princippet brænde af hvis der ikke er tilstrækkelig varmeafledning.. Smider du din forstærker ind i en lufttæt trækasse så kan du være ret sikker på at den dør på et tidspunkt :) Ja, bedre højttalere ;)

De behøver ikke være i 1000kr klassen' date=' dyrere ville være okay :D[/quote'] JBL's JRX serie fungerer fint i prisklasssen omkring 2000kr.. Men der er selvfølgelig ingen tvivl om at man kan få meget bedre til prisen hvis man bygger selv ;)

Det tror jeg gerne på, tror bare ikke jeg ved nok om det til at gøre det ordentlig :b Men mange tak for hjælpen! ved ikke helt hvad jeg havde gjort uden denne hjemmeside !:D
Det var så lidt.. Check Billfitzmaurice.com - hvis man har hænderne skruet ordentlig på så har man mulighed for at bygge virkeligt gode PA højttalere.. Jeg er selv authorized builder her i Danmark..

Re: Festivalsanlæg - spørgsmål :D Helt sikkert, tak Anders Hegner!:) Nogle der kunne hjælpe mig med en sidste ting og linke til en tk2050 eller lignende, som kan spille op!:) synes der er ustyrligt mange forskellige, og har læst mig til, at der er blevet proppet forkerte chips i? :) Til sidst: jeg overvejer at smide en subwoofer: http://www.thomann.de/dk/behringer_vp1800_s.htm oveni de to højtalere, hvordan ville det fungere? :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.