Jump to content
Festivalanlæg dk

Amp 9 eller hvad ?

skottyboy
 Share

Recommended Posts

Er ved at bygge boominatoren fra sidste år om da det ikke blev super godt :( I år får den dog den store tur :) (er gået i gang - billeder kommer en af dagenen) Jeg har en samlet AMP9 liggende som egentlig var planen og bruge (24 volt) - men i det originale design brokobler du jo enhederne så man spiller med 2 kanaler og 4ohm på TA2020 forstærkeren ? Sidste år havde vi bare en hp10w og en motorola tweeter på hver af de 4 kanaler på AMP9 - men det er vel så i 8 ohm ? - mit spørgsmål er om jeg ved kun at bruge 2 kanaler på AMP9 vil få højere lyd ? og kan man overhovedet det ? har hørt lidt om at AMP9 ikke har det så godt med kun at spille ud af 2 kanaler! Skal jeg måske i stedet købe en sure 2x100 watt forstærker ? Eller skal jeg gå endnu større og købe rigtige diskanter og en miniDSP? Hvad vil give det bedste resultat ? :) Vil virkelig gerne lave det ordenlig denne gang... Håber i kan hjælpe ! På forhånd tak !

Re: Amp 9 eller hvad ? Du har gjort det rigtig allerede. Amp9b spiller fint i 8 ohm. Hvis du skal udvide så er det med PHT407N og miniDSP. Her skal enhederne så parallelkobles til 4 ohm i 4 kanaller. 2 til basserne og 2 til diskanterne. Det er nok en god idé at finde ud af det før du samler skidtet ;)

Re: Amp 9 eller hvad ? Og det er jo netop derfor jeg forhører mig ad :) Hvis jeg vælger at udvide med PHT407N og en miniDSP - hvordan vil lydkvalitet og volumen så være i forhold til amp9 ? Det koster jo lidt basseøre - så er det dét værd ? :)

Re: Amp 9 eller hvad ? Ja. PHT407N er langt bedre end piezoerne (specielt fordi er umuligt at få de originale piezoer til en rimelig penge). Da miniDSP indstilles til at rette frekvensgangen, skære bassen bedre, dele mellem bas og diskant meget længere nede, osv. Er det helt klart en kæmpe forskel i lydkvalitet. I lydstyrke er der dog stort set ingen forskel.

Re: Amp 9 eller hvad ? Ja okay - Nu er det de originale Motorola KSN tweeters jeg ligger inde med - og ikke monacor kopierne! Hvis jeg vælger at bruge miniDSP løsningen - så skal jeg vel stadig bruge min AMP9 ikke ? Så vidt jeg ved er miniDSP kun delefilter ? am i right ? Problemet er med min AMP9 at den slår fra ? Det er rev 1.20 modellen - den bliver åndsvagt varm og så slår chippen fra ? dette sker selv ved halv volumen - jeg er næsten sikker på at du havde et fix til det sidste år ? men da roskilde var overstået kom jeg helt fra det igen - og nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det igen :( Kan det passe at AM mode ved en fejl var on hele tiden ? Derudover - så blev den brugt 2 år i streg hvor den slog fra måske 50 gange ! Er den forstærker død ? eller kan den stadig bruges ? (der kommer stadig lyd ud)

Re: Amp 9 eller hvad ? Hvis den spiller så virker den nok stadig :P Men ja. Post billede så viser jeg hvor lusen skal sidde. miniDSP er ikke "kun" delefilter. Det er en digital sound processer, endda en rigtig god en af slagsen. Den kan stort set alt. Og hvis den ikke kan noget du ønsker så er det kun fordi der ikke er skrevet et program til netop det endnu. Men ja, du skal selvfølgelig stadig bruge amp9b ellers har du jo ikke nogen forstærker.

Re: Amp 9 eller hvad ? 947014_10151578976164860_1112284641_n.jp Det er vel pin 5 og 6 der skal sættes sammen så ? den hedder On/off Mute AM Awoke LED Overload LED Mute LED Anyway - jeg går sgu hele vejen med den miniDSP der så... Hvilken skal jeg bruge ? kan ikke finde en der hedder 4x4 ? kan du linke den rigtige ? EDIT: kom lige i tanke om at den egentlig gerne må box versionen - og så har vi jo 24 volt - det kan den godt klare ikke ? Er det i øvrigt svært at sætte op ? jeg har sådan average styr på det - men har aldrig rodet med andet en et helt almindelig 2 vejs delefilter med spoler på :) Så det er lidt nyt for mig...

Re: Amp 9 eller hvad ?

947014_10151578976164860_1112284641_n.jp Det er vel pin 5 og 6 der skal sættes sammen så ? den hedder On/off Mute AM Awoke LED Overload LED Mute LED Anyway - jeg går sgu hele vejen med den miniDSP der så... Hvilken skal jeg bruge ? kan ikke finde en der hedder 4x4 ? kan du linke den rigtige ? EDIT: kom lige i tanke om at den egentlig gerne må box versionen - og så har vi jo 24 volt - det kan den godt klare ikke ? Er det i øvrigt svært at sætte op ? jeg har sådan average styr på det - men har aldrig rodet med andet en et helt almindelig 2 vejs delefilter med spoler på :) Så det er lidt nyt for mig...

Re: Amp 9 eller hvad ? Perfekt - så fik jeg det på plads :D Søgte lige rundt og tror umiddelbart at det er denne miniDSP jeg skal købe ? http://www.minidsp.com/onlinestore/detail/15-minidsp-in-a-box/flypage/62-minidsp-2x4-reva?sef=hcfp Det er dog en REV A og en REV B - kan ikke umiddelbart se forskellen ? og er det den rigtige miniDSP - den skal jo bestilles fra USA - så vil egentlig gerne købe den hjem i aften så den når at komme i tide :)

Re: Amp 9 eller hvad ?

Perfekt - så fik jeg det på plads :D Søgte lige rundt og tror umiddelbart at det er denne miniDSP jeg skal købe ? http://www.minidsp.com/onlinestore/detail/15-minidsp-in-a-box/flypage/62-minidsp-2x4-reva?sef=hcfp Det er dog en REV A og en REV B - kan ikke umiddelbart se forskellen ? og er det den rigtige miniDSP - den skal jo bestilles fra USA - så vil egentlig gerne købe den hjem i aften så den når at komme i tide :)
Du skal bruge REV A, den har 0.9v input følsomhed.. Den kommer ikke fra USA - men Hong Kong.. Du kan bare bestille Kit versionen som ikke er i kasse hvis du vil spare 25$ hvilket alligevel bliver en del med told og moms.. Så kan du også i samme ombæring bestille en Volume Pot med til 2$.. http://www.minidsp.com/onlinestore/deta ... t?sef=hcfp

Re: Amp 9 eller hvad ? Jeg tænkte bare at kassen måske var en god ide ? mvh til varme - støv osv. Anyway - kit versionen er samlet ikke ? den er bare ikke i kasse ? og den volume pot ? hvad gør den helt præcist ? booster den input eller hvad ? så jeg slipper for at skulle bruge preamp ?

Re: Amp 9 eller hvad ? Jeg tænker bare at det er nemt lige at lave en lille kasse til den hvis det er.. Ja, den er helt samlet, bare ikke kasse.. Volume Pot er bare til at justere volumen.. Hvis du vil styre den et andet sted end blot på mobilen/mp3 afspilleren.. Men hvis du bruger en preamp med volume kontrol, så bare glem det :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.