Jump to content
Festivalanlæg dk

Råd til højttalere

rflensted
 Share

Recommended Posts

Hej FA! Vi er to gutter der er ved at samle et lille festivalsanlæg.Vi går efter et anlæg der kan spille 10-15 mennesker op, som samtidigt ikke er så dyrt. Til det har vi købt en Lepai LP-2020A+ på 2x20w, da vi har læst alt det gode der er sagt om den. Vi er bare i tvivl om hvilke højttalere vi skal købe, og lige nu har vi haft kig på bilhøjttalere, da det virker meget overskueligt. De højttalere vi har kigget på er: http://www.thansen.dk/product.asp?c=889 ... 1065273175 x2 ! http://www.thansen.dk/product.asp?c=889 ... 1497877463 Vi har fået de 360w højttalere anbefalet af 12-v.dk, men vi har derefter fundet det andet par på tilbud, og tænkt om vi kunne serie- eller parallelforbinde dem (afhængigt af ohm, det står der ikke på hjemmesiden), da der kun er 2 kanaler på forstærkeren. Vi er ikke sikre på om det overhovedet er gode højttalere eller om forstærkeren kan køre det, derfor vil vi meget gerne have hjælp til at vælge. Kom endelig med andre bud på højttalere i den prisklasse! Vh rflensted

Re: Råd til højttalere Utroligt dårlige råd.. Lepai er en af de ringeste TA2020 baserede forstærker på markedet - og hvis 12-v.dk virkelig har anbefalet jer de højttalere, så vil jeg for fremtiden regne 12-v.dk for rene dilettanter.. Hvis jeg var jer, så skyndte jeg mig at fortryde det Lepai køb og skaffe mig en ordentlig TA2020 forstærker.. Hvis de skal være så uber simpelt at i bare vil have 2 højttalerenheder i kan slutte på en forstærker, så køb hellere et sæt HP10t og brug dem fullrange - det vil spille højere og lyde bedre end de bilhøjttalere i har kig på..

Re: Råd til højttalere @Phaedas, mht. forstærkeren, hvad vil du så anbefale i stedet for, hvis den er så ringe? I øvrigt ville jeg gerne vide ud fra hvilke kriterier du bedømmer den, hvad kan andre TA2020-baserede forstærkere? Jeg er lidt forvirret for jeg har stort set ikke hørt noget skidt om den :) Vi fik at vide af 12-v.dk at de højttalere er supergode til prisen, så vi gik ud fra at de havde styr på det, og at vi sagtens kunne stole på det, men åbenbart ikke! Hvor slemt ser det ud? Vi prøver ikke at få verdens bedste lyd; sidste år kom lyden fra en af de "smarte" ION Block Rocker

Re: Råd til højttalere

@Phaedas, mht. forstærkeren, hvad vil du så anbefale i stedet for, hvis den er så ringe? I øvrigt ville jeg gerne vide ud fra hvilke kriterier du bedømmer den, hvad kan andre TA2020-baserede forstærkere? Jeg er lidt forvirret for jeg har stort set ikke hørt noget skidt om den :) Vi fik at vide af 12-v.dk at de højttalere er supergode til prisen, så vi gik ud fra at de havde styr på det, og at vi sagtens kunne stole på det, men åbenbart ikke! Hvor slemt ser det ud? Vi prøver ikke at få verdens bedste lyd; sidste år kom lyden fra en af de "smarte" ION Block Rocker
Erfaring. Har haft flere af dem og byggekvaliteten er tarvelig, komponenterne billige og de distorter forfærdeligt når de bliver presset en smule.. Køb hellere Muse, Amp6, Arjen Helder eller fx Canopy Sounds Indeed.. Alle sammen bedre kvalitet - dog til en højere pris, det er klart.. Alt hvad der er lavet til biler, er netop, til biler og fungerer ikke specielt godt på en mark.. Bilhøjttalere har typisk et 2-3db boost i diskanten for at fungere i en bil - hvilket gør at de lyder utroligt lyse uden særligt meget bass.. Jeg ville bygge en halfinator hvis jeg var jer - det kan gøres for et par tusind ca og vil give jer et fedt lille anlæg til det antal mennesker i er..

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.