Jump to content
Festivalanlæg dk

Klinikkens VOGN !

Steezie430
 Share

Recommended Posts

Hej forum !!! Vi er igang med vores vogn til roskilde !!! Vi har sån 4 Eltax power 15 her hjemme på 4-8 ohm 600w og så tænkte vi at købe en billige forstærker til at give dem noget power !! de blev så en billig en fra importas http://www.importas.dk/3550_watt_5_kana ... p-225.html Eltax Power Solution 15 :årg. Type speaker 3-vejs Antal speakere 3 Music power 600 watt Sinus 250 rms watt Freq: 30 - 20.000 4 - 8 Ohm Vægt 24,8 kg Mål (H x B x D) 800x360x480 mm hyWTYrs.jpg De får strøm igennen et mega Sprinter 12v batteri. Da vi så lavede lyd prøve så syntes vi overhovedet ikke at lyden var ligeså god i højtaler som når vi bruger min Normale Denon forstærker .... De spillede ikke særlig højt og der var ikke så meget bund så det lød till særlig godt ... Nogle der har nogle forslag ??? vi brugt en xzsound sm-30 bilradio .... Som vi så aflevere da den ikke ahvde subwoofer outputs. Nogle forslag til en billig radio med det ? :) Tak på forhånd

• Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Klinikkens VOGN ! Hej har læst den tråd er der står jo ikke rigtig noget ? ville du have jeg lave er reposer der eller hva ? OG så har vi 4 af de battieri + vi kan lade dem op på 2 timer og vi bor kørt fra festival :D

Re: Klinikkens VOGN !

Hej har læst den tråd er der står jo ikke rigtig noget ? ville du have jeg lave er reposer der eller hva ? OG så har vi 4 af de battieri + vi kan lade dem op på 2 timer og vi bor kørt fra festival :D
Du kan ikke lade et blybatteri op på to timer. Og jeg vil på det kraftigste råde Jer fra at prøve med mindre i vil skifte navn til Brandsårsklinikken. Hvor mange amperetimer er det på?

Re: Klinikkens VOGN ! Vores kammerats far ejer et værksted og han lader dem op på 2 timer .... er ikke sikker på hvad de er på ... strøm er ikke noget problem. Problemet er at vores højtaler ikke lyder særlig godt igennen den forstærker og vi ved ikke rigtig hvorfor

Vores kammerats far ejer et værksted og han lader dem op på 2 timer
Nej. Det gør han ikke for det er nemlig ikke fysik muligt. At lade dem så hurtigt op vil kræve fysiske egenskaber som blybatterier ikke besidder. Han lader dem måske op fra 75-80% til 100% på 2 timer. EDIT: Men hvorfor have besværet. Brug 2 batterier i serie for 24V og en TK2050 forstærker. Så behøver I slet ikke lade dem op.

Re: Klinikkens VOGN ! Okay vi har prøvet alt nu, nye kabler osv. Så vi prøver med en ny forstærker til disse 4 stue højtaler. Nogle der har nogle forslag ? det er vist efterhånden mange W's vi skal bruge til dem. Men strøm er igen intet problem ..

Re: Klinikkens VOGN ! Hey Marlicous Den der "3550 WATT 5-KANAL MONSTER FORSTÆRKER SUPER DESIGN". Den er til grin. "3550 watt monster" er i "rigtige" watt 380... Jeg ville ikke bruge den forstærker hvis jeg var jer 4 x 675 Watt(2 x 1350 watt brokoblet) + 1 x 850 watt 4 x 70 Watt RMS(2 x 140 watt brokoblet) + 1 x 200 watt RMS Men mål spændingen på batteriet med et multimeter alligevel. Jeg ville nu helt klart finde en anden forstærker, hvis jeg var jer. En TK2050 med 12->24volt omformer kan give jer nogenlunde det samme og sikkert til 1/10 af det strømforbrug "Monster forstærkeren" har. Prøv højtalerne på en anden forstærker og se om det lyder bedre?

Re: Klinikkens VOGN ! Hej viktor har siddet og kigget lidt på, TK2050, skal vi lave det hele fra bunden så, eller kan man få allerede samlede, TK2050? En anden ting, der står på dem jeg har kigget på 4x100 watt med 4 ohm, er det nok til vores 4 højtalere, som tidligere er blevet linket :)

Hej viktor har siddet og kigget lidt på, TK2050, skal vi lave det hele fra bunden så, eller kan man få allerede samlede, TK2050? En anden ting, der står på dem jeg har kigget på 4x100 watt med 4 ohm, er det nok til vores 4 højtalere, som tidligere er blevet linket :)
tk2050 leveres samlet. amp9 fra 41hz.com (sverige) skal man selv lodde. sidst nævnte er noget bedre kvalitet, men tk2050 er nemmest

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.