Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
Kostecki

Byggetråd - MEGAboominator

Recommended Posts

Hvis I har brugt en ground loop isolator, som det lyder til I har, når det ikke hjælper med et 9V-batteri, tvivler jeg lidt på, at der er meget andet I kan gøre. Der vil altid være lidt støj. Kan være at andre har nogle ideer. :)

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Kom til at tænke på om MEGABoominator havde nogle planer. Går selv lidt med tanken om at få lavet en til næste år, men kunne ikke se om nogle planer var blevet frigivet. Hvis nogle har dem liggende ville jeg være rigtig glad for at kunne få lov at se dem :)

Du kunne også overveje Boominator Bastard, hvis det ikke skal være helt så stort der, men stadig større end en boominator :) Forventer pakker til den hos canopysound i sensommeren allerede. Den er også ret fed, synes jeg :) Du kan høre min til distortion d. 3. juni, hvis det er

Boominator MEGA, som den står i tråden her er tegnet af @Phaedras, så det kommer an på om han har lyst til at frigive den :) 

Jeg har sjovt nok også tegningerne - eller hvad der er af dem. De kræver lidt forhåndsviden da de aldrig er blevet udgivet officielt eller lavet helt færdige.

Men som Viktor siger, så er det op til Phaedras (og han har da været lidt stille på det sidste :P)

Ja okay, kunne være ret lækkert at få fat i dem, så man jo vente på Phaedras og forhåndsviden må jeg jo tilegne mig hvis planerne ikke bliver officelt færdige :P Det er jo et smukt anlæg, så ville være fedt selv at kunne tage et ligende med til roskilde 2016 :D

Ja okay, kunne være ret lækkert at få fat i dem, så man jo vente på Phaedras og forhåndsviden må jeg jo tilegne mig hvis planerne ikke bliver officelt færdige :P Det er jo et smukt anlæg, så ville være fedt selv at kunne tage et ligende med til roskilde 2016 :D

Jeg skal i hvert fald nok være behjælpelig med tricks og tricks til at finde rundt i sketchup-modellen :D

Jeg vil også være med i de her opdateringsposts da vi selvfølgelig også har gået og lavet lidt på anlægget. Det drejer sig dog 100% om gøgl og gadgets :D

Den første "opgradering" er sådan set fra sidste år, men det fungerede af helvedes til så jeg har været i tænkeboks og og version 2 synes uendeligt mere stabil (måske?)
Det drejer sig selvfølgelig om Spotify Connect, eller mere præcist i år: Google Cast.

Raspberry Pi Zero W, 3G USB Modem og en Chromecast Audio med en god omgang Linux-bøvleri og lidt Python-kodning

IMG_0141.jpg.98eb369a62ac4fd604d47666db7c16bc.jpg

IMG_0144.png.8685978bdf52fa773549b801c6b35ac6.png

Anden opgradering af lyset. Vores 5 år gamle rgb strip var ved at være helt færdig, så vi var tunget til at købe nyt i år - men normalt led er jo ikke sjovt. Det skal være addreserbart og vi skal kunne programmere ting! Klassikere er Neopixels, men de er helt vildt dyre hvis man skal bruge 4-5 meter. Man kan dog bare købe dem uden at de bliver kaldt Neopixels (så hedder de bare WS2813) og så er det fint ?

Ideen er selvfølgelig at der skal være animationer og alt det fede man nu kan - der er vi ikke helt så langt endnu, men der har været mest fokus på controller-delen som består af en ESP8266 (med et level shifter shield) som gør at vi kan tilgå controlleren ved hjælp af samme WiFi som vi bruger til vores Chrome Audio.

IMG_0142.jpg.6433d1bf8b894fb49c7257096173d397.jpg

Det er dog lidt bøvlet hvis man skal logge på WiFi for at styre lyset, så det har vi selvfølgelig tænkt på:

https://mega.re

Det er rimelig stadig et work-in-progress men det går stille og roligt fremad med udvikling af API og alt det andet gøgl vi kan finde på. Lyset er allerede blevet meget meget mere omfattende end først forventet ?

Hvis man gerne vil følge med i arbejdet har jeg et par repos med noget dokumentation og kode:

Google Cast på en Pi: https://github.com/Kostecki/MEGAPi
Controller: https://github.com/Kostecki/MEGAPanel

Fedt lavet! :) 

Hvis du kunne have lyst til at skrive en artikel på sitet om jeres setup/projekt må du endelig sige til :) 

1 hour ago, viktor said:

Fedt lavet! :) 

Hvis du kunne have lyst til at skrive en artikel på sitet om jeres setup/projekt må du endelig sige til :) 

Gerne. Kan jo eventuelt skrive om det efter festivalen når jeg ved hvor godt det har virket (eller ikke) ?