Jump to content
Festivalanlæg dk

Generelle spørgsmål om Tk2050.

Nissie
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen! - Jeg skrev her før Roskilde sidste år, og fik en masse hjælp til valg af forstærker til vores anlæg, jeg valgte at købe en Ta2020, men kunne hurtigt konstaterer at den overhovedet ikke spillede mine højtalere nok op, så min plan er at opgradere til Tk2050'eren i år ( http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1586 ) men jeg har nogle spørgsmål til dette først. 1. SKAL den have 24v eller vil et 12v's være nok? jeg har to 12v bilbatterier, så ville jeg evt kunne bruge begge her? 2. Er Tk2050 den ultimative fest forstærker? Vi havde problemer med at ta2020 kun lige dækkede vores behov for at chille i campen. 3. eventuelt andre ting jeg skal være opmærksom på, før jeg køber denne forstærker? Håber i vil hjælpe mig, jeg har virkeligt haft gode erfaringer med jer indtil videre, så regner med det! :)

Re: Generelle spørgsmål om Tk2050. TK2050 spiller ikke højere end TA2020 hvis de får samme forsyningsspænding.. Det er først når den får 24v at der sker en forøgelse af outputtet.. Den kan derimod godt bruges på 12v.. Hvis en TA2020 ikke var nok til chill i campen, så er det ikke forstærkeren der er problemet - men jeres højttalere der ikke er effektive nok :)

Re: Generelle spørgsmål om Tk2050. altså, jov ta2020 var gode nok til chill i campen, og man kunne da også godt holde fest med den! - MEN vi vil virkeligt gerne kunne brage op med de højtalere vi har, som foresten er 2stk' koncert højtalere jeg har klunset fra en gammel dj, som før har smadret igennem til en fest herhjemme med en 500w forstærker (bare for lige at gøre det klart, at det IKKE er højtalerens skyld) Men hvis nu at jeg skaffer et 24v batteri, vil Tk2050 så kunne sparke røv? eller skal jeg finde på noget helt andet? :)

Re: Generelle spørgsmål om Tk2050. Batterierne er forskellige, men er 1 ældre bil batteri, og 1 helt nyt, som kun har været brugt på roskilde med ta2020 ( hvilket vil sige det slet ikke er blevet afladet) kender ikke mærke osv.

Re: Generelle spørgsmål om Tk2050. Hvorfor skulle det ikke kunne være højttalerens skyld? Der laves masser af dårlige PA højttalere med lav følsomhed og der er masser af DJ's der ikke ved bedre.. Rettelse, de fleste DJ's ved faktisk ikke bedre - men det er så en anden snak.. Altså, når man fordobler spændingen firdobles outputtet, men det er selvfølgelig et drømme scenarie.. Firdobles output vil du i teorien få 6db ekstra.. Så meget vil du nok ikke opleve, men hvis højttalerne ikke er til det, så vil du skulle bruge virkelig meget hammer fra en forstærker for at det bliver højt :)

Re: Generelle spørgsmål om Tk2050. Ja okay. - Men har haft en ven af familien, som arbejder med lyd og højtalere, til at sige god for dem, så jeg ER SIKKER på at disse højtalere har potientiale. Spørgsmålet er så om jeg kan sætte et 24v batteri sammen med tk2050 og få noget ud af det ! :-)

Re: Generelle spørgsmål om Tk2050. oka. forbrugsbatterier er jo altid at foretrække og efter at ha stået et år er det ik sikkert hvor godt det er. Hvis i vil være på den sikreside skal i skaffe jer nogle forbrugsbatterier måske.. ellers køb et par af anders' lastbil batterier 12v-225ah-lastbilsbatterier-t464.html Det bedste ville være at købe amp9 istedet for en fra sure

Re: Generelle spørgsmål om Tk2050. Har du et link til en Amp9? - Men der skal man selv igang med at samle det, ikk? kan jeg godt sætte mine 2 bilbatterier sammen, og dermed få 24v? og er der nogen guide til dette?

Re: Generelle spørgsmål om Tk2050. Amp9 kan købes på 41hz.com.. Du kan godt finde en på deres forum der vil samle en for dig.. Hvis du sætter to batterier i serie og du har dit liv kært, så skal de for alt i verden være 100%! ENS!!

Re: Generelle spørgsmål om Tk2050. Mange tak, jeg regner med at købe 2 nye 60A 12v batterier, og serieforbinde dem, med enten Amp9 eller tk2050. her må jeg lige se om en af mine venner evt. kan lode det for mig. :-) - Ellers noget jeg bør have med i overvejelsen?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.