Jump to content
Festivalanlæg dk

Semi-noob laver anlæg ;)

AndreasLarsen
 Share

Recommended Posts

Goddag allesammen! Dejligt forum må jeg sige! Jeg står og skal bygge mit første anlæg til Roskilde i år, jeg har set mig lidt omkring her og generelt på nettet, og overvejet mine muligheder og vil gerne spørge jer, hvad i synes og hvad i vil anbefale :D Jeg har tre bilbatterier , har læst at jeg kan serieforbinde to og lave 24 volt istedet? og så have et til hvis de andre skal lades op? 24volt skulle være så denne forstærker http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=960 kan køre optimalt? har læst mig til at denne er the shit :) Derudover har jeg 3x http://worldwide.bose.com/pro/en_us/web ... /page.html liggende, som jeg ville bruge til anlægget og har en: http://www.ebay.co.uk/itm/FiiO-E06-Port ... 8634496033 til at forstærke signalet :) Her er så nogle spørgsmål :) for det første, hvordan virker dette setup? Derudover : jeg har overvejet at købe en woofer til alla http://www.thomann.de/dk/behringer_vp1800_s.htm til at få bedre bass, grunden til dette er , at der nok skal høres en del tramp og andet elektronisk musik udover hiphop osv, vil dette fungere sammen? og vil det være nødvendigt? :) Derudover vil forstærkeren kunne køre højtalerne og subwooferen godt nok? eller kan man, som jeg tror jeg har læst mig til, forbinde forstærkeren med en anden forstærker og dermed få bedre lyd? :) Håber i kan hjælpe mig med mine mange nybegynder spørgsmål! På forhånd mange tak ! :D

Re: Semi-noob laver anlæg ;) Husk at hvis man skal serieforbinde, så skal batterierne være fuldstændig 100% identiske. Det vil bl. a. betyde at du ikke kan serieforbinde, for så at smide et batteri til opladning. Så vil batterierne som du har serieforbundet ikke være 100% identiske. Det vi har gjort i vores camp er istedet at bruge en 12v - 24v step up converter. På den måde kan vi nøjes med et batteri af gangen, og så må vi tage til takke med et mindre batteri tab. Dine BOSE højtalere er alt for ineffektive. De har kun en følsomhed på 91db. Find istedet for nogle med en følsomhed på >99db. Gerne PA-højtalere. Din forforstærker (FiiO E6) skal oplades med USB. En FiiO E3 kan tage imod AAA-batterier. Jeg har ingen erfaring med subwooferen.

Re: Semi-noob laver anlæg ;)

Husk at hvis man skal serieforbinde, så skal batterierne være fuldstændig 100% identiske. Det vil bl. a. betyde at du ikke kan serieforbinde, for så at smide et batteri til opladning. Så vil batterierne som du har serieforbundet ikke være 100% identiske. Det vi har gjort i vores camp er istedet at bruge en 12v - 24v step up converter. På den måde kan vi nøjes med et batteri af gangen, og så må vi tage til takke med et mindre batteri tab. Dine BOSE højtalere er alt for ineffektive. De har kun en følsomhed på 91db. Find istedet for nogle med en følsomhed på >99db. Gerne PA-højtalere. Din forforstærker (FiiO E6) skal oplades med USB. En FiiO E3 kan tage imod AAA-batterier. Jeg har ingen erfaring med subwooferen.
+1 Jeg har rimelig gode erfaringer med Behringer. Synes de er meget fine til prisen. Har ikke hørt wooferen der, men specs ser meget gode ud.

Re: Semi-noob laver anlæg ;) Tak for de gode svar og gode råd! jeg køber en ny FiiO så (: batterierne har siddet i samme bil, så de burde være helt identiske. hvad med tk2050 forstærkeren ville det være optimalt at forbinde den med en ta2020 fx? kan man overhovedet og hvis ja er det ligegyldigt? :)

• 2 weeks later...

Re: Semi-noob laver anlæg ;) Angående den Fiio der så kan du jo bare oplade den via USB. 12v-5v stepdown. Kan købes i tHansen og lignende for en 20-ish. Så kan i også lade telefoner ;)

Re: Semi-noob laver anlæg ;)

batterierne har siddet i samme bil' date=' så de burde være helt identiske. hvad med tk2050 forstærkeren ville det være optimalt at forbinde den med en ta2020 fx? kan man overhovedet og hvis ja er det ligegyldigt? :)[/quote'] At batterierne har siddet i samme bil er underordnet :-). Det gør dem ikke nødvendigvis identiske. Når de siger identiske, så mener de samme mærke, type, ens spænding, helst produceret samme år, helst samme sending og alt det der :-) Forbinde en TK2050 med en TA2020? Hvordan skulle det lige foregå i praksis? Tror ikke engang jeg forstår hvor du vil hen :). Det er jo to forstærkere? :-)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.