Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til strømforbrug

Manniche92
 Share

Recommended Posts

Hej guys. Har nu brugt lidt tid på at finde svaret på mit spørgsmål, men synes ikke rigtig jeg er blevet meget klogere. Jeg har et 90AH forbrugsbatteri. Jeg er med på at afladningsprocenten er på ca. 80, så jeg har cirka 900 watttimer til rådighed (ret mig hvis jeg er forkert på den). Jeg har en Muse DT-50 (TK2050) på vej med posten. Jeg har læst på Canopysound, at den bruger ca. 6 watt ved lav volumen og 36 ved fuld skrald, hvis den får tilført 24V. Jeg har jo kun 12V til rådighed (er blevet anbefalet ikke at bruge en konverter), så jeg ville høre hvordan man finder ud af strømforbruget ved 12 volt. Og kan den stadig levere ligeså mange watt ved 12V som ved 24V? Bruger den bare mere strøm på det? På forhånd tak for hjælpen :)

Re: Hjælp til strømforbrug Lige et ekstraspørgsmål: Det ville være ret fedt hvis vi kunne lade vores mobiler op i campen. Jeg har dog læst mig frem til, at én opladning tager cirka 1 ah fra batteriet. Det er jo en del hvis 8-10 mennesker skal lade deres telefoner op i 9 dage. Hvordan får vi lettest 230V så vi kan lade vores telefoner hvis det er? http://www.harald-nyborg.dk/p6656/inver ... 0w-12-220v Sådan en?

Re: Hjælp til strømforbrug Jeg skal ikke kunne svare for forbruget i en muse-version tk2050, men ellers passer det nok nogenlunde. Forstår ikke dit 12 vs 2 4 volt spørgsmål? Hvis du bruger en converter kører den jo netop i 24v og ikke 12. Forstærkeren leverer ikke ligeså mange watt i 12 volt som ved 24 volt. Du kan bruge et cigarretstik udtag i 12 volt (altså før converteren sluttes til) og så kan du tilkøbe sådan en bil-oplader. Det er nemmest og mest effektivt, fremfor at have 2 convertere kørende. Det sluger en masse strøm at lade batterier. Jeg har normalt bare brugt ladestationer på Roskilde og det generer mig egentlig ikke så meget. 10kr er jo ikke alverden.

Re: Hjælp til strømforbrug Det er fordi jeg er blevet anbefalet IKKE at bruge en konverter. Derfor ville jeg vide hvad strømforbruget og udgangseffekten er ved 12 volt. Det er nu heller ikke de 10 kroner der er problemet. Det er mere det at tage sig sammen til at gå derop, stå i kø osv. ;) Forresten god idé med det cigaretstikudtag. Skal den bare smides direkte på batteripolerne?

Re: Hjælp til strømforbrug Hvordan vil du så køre 24volt, når der kun er ét batteri? Jeg ville anbefale dig at tage en converter på eller, hvis du vil køre 12volt, få en TA2020-baseret forstærker. Ja, cigarretudtag kan bare smides på polerne (efter din sikring).

Re: Hjælp til strømforbrug Yep det er jeg med på nu. Det er derfor jeg linkede til en converter i mit forrige anlæg. Det hele bunder ud i at jeg blev anbefalet ikke at bruge en konverter. Men når du siger god for det, så napper jeg sådan en og kører 24 volt.

Re: Hjælp til strømforbrug Tak for linket. Jeg napper sådan en så. Lige mht til opsætning. Batteri --> Sikring --> Konverter --> TK2050 Right? Hvordan skal cigarudtaget implementeres her? Og kan du btw give et link til en der kan bruges?

Re: Hjælp til strømforbrug nu er 90aH til en tk2050 ik alverden. Det bedste ville være at købe et ekstra batteri (præcis samme slags) og serieforbinde dem (to 12v batterier i serie=24v).. eller købe 2 helt nye ens batterier. Når man serieforbinder skal det være de samme batterier.

Re: Hjælp til strømforbrug Godt nok Viktor :-) Palmedrengen: Ja jeg ved godt det bedste ville være at skaffe endnu et batteri, men økonomien er ikke lige til endnu et :-/ Det må blive næste år! Evt må jeg få opladt dette batteri en enkelt gang. Har I erfaringer med at gøre dette på selve festivalen?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.