Jump to content
Festivalanlæg dk

hjælp til en flok stædige unge damer

sinehelth
 Share

Recommended Posts

Hej folkens Vi en er flok (15 stykker) unge damer på henholdsvis 19-21 år, som for 3 år i træk danner camp sammen på Roskilde festival. Vi har de to tidligere år snakket om at investere i et ordentligt anlæg, som kan genbruges til næste år i hvert fald. Dog er der ikke blevet gjort noget ved det, men det skal der laves om på! Vi (det er løgn, kun jeg) har siddet og kigget rundt på dette forum, men er kun blevet mere forvirret end klog på området.. Jeg har simpelthen brug for en guide fra ende den anden mht hvad jeg skal købe til et anlæg.. jeg er godt klar over at der skal bruges højtalere, batteri, forstærker osv, men hvilke helt præcis er jeg helt grøn på. Derfor spørger jeg nu jer kloge hoveder om det kan lade sig gøre at bygge et anlæg der kan spille vores camp på 15 mennesker op (det skal ikke overdøve andre, bare kunne høres af os) når det skal: - kunne bæres af 2 (stærke) piger - have indgang til jackstick - kunne holde det meste af ugen uden at skulle oplades flere gange - holde sig på et budget på omkring 3000 kr i alt? Håber i kan hjælpe en forvirret ung dame lidt på vej.. P.S. undskyld for endnu et nybegynder indlæg..

Re: hjælp til en flok stædige unge damer Det er lidt ærgeligt at I ikke spurgte om hjælp sidste uge. Jeg ville have foreslået en Halfinator, men enheder som skal bruges er desværre blevet udsolgt overalt i Europa idag. Hvad har I i forvejen? Jeg vil give jer det samme råd, som jeg har givet alle andre. Se om I kan finde nogle PA-højtalere med en følsomhed på >99db. Læg 400-500 til side til forstærker (TA2020 eller TK2050). Hvis i vælger en TK2050 vil jeg foreslå at købe en converter med (ca. 150-200 kr ekstra) Hvis I finder nogle fornuftige PA-højtalere vil det være smart at smide dem på en vogn. Der kunne man foreslå en vogn fra Harald Nyborg (Den plejer at koste 300 kr.) Ang. batteri kan I købe af Anders Hegner (12v-225ah-lastbilsbatterier-t464.html): 800 kr for et batteri, men det er meget stort og sandsynligvis for stort/tungt til jeres brug. En anden må gerne komme med input her, da jeg ikke har meget styr på batterimarkedet. Der er lidt at starte med her.

Re: hjælp til en flok stædige unge damer Kiggede selv rundt og blev mødt af det triste syn af udsolgt på halfinatorpakken, den ville nok have været brugbar! Vi har ingen former for elektronik, men har alt hvad der skal bruges for at lave kabinet.. Ang. batteri, synes jeg bare at have læst at man skal holde sig fra bil og lastbilbatterier, eller er det bare mig? Tak for svaret btw! :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.