Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvilken forstærkere er bedst?

Schjeldechef
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen, jeg vil lave en vogn med disse to højtalere på http://www.dba.dk/hoejttaler-andet-maerke/id-91396001/ Hvor meget skal denne forstærker kunne holde til, og hvad ville være et godt bud på det? jeg har set på Ta2020' som jeg har hørt sagtens kunne holde til at spille de valgte højtalere.. men har også hørt at de ikke kan holde til at spille på fuldt tryk, nogle der kan hjælpe?

Re: Hvilken forstærkere er bedst?

Hvad ville umiddelbart være den bedste forstærker så?
Det er jo ikke til at svare på. Det er ikke noget der hedder den bedste forstærker. Det handler om at finde den forstærker der bedst kan klare det man ønsker.

Re: Hvilken forstærkere er bedst? Du har vel 2x højtalere med hver 2 12'' bass, 1 mellemtone og 1 diskant. Hvad der er opgivet af Watt skal du glemme. Det er ikke vigtigt. Har du overhovedet læst den guide jeg sendte dig?

Re: Hvilken forstærkere er bedst? Vi har almindeligt 60aH bilbatteri. hvis jeg anskaffer mig en tk2050 vil den så godt kunne spille på 1000 max watt? jeg forstår ikke dit sprog indenfor dette emne, men formoder du mener om vi bruger de 2 kasser, eller om vi piller alt indmaden ud, og sætter i en ny kasse, ikke også?

Re: Hvilken forstærkere er bedst? for at en tk2050 skal kunne betale sig skal man kører 24v. man kan kun få 24v med ét batteri hvis man har en 12-->24v converter.. ellers skal man have 2 ens batterier og sætte dem i serie. Hvis i kun har ét 60aH batteri som måske har 40aH effektivitet så ender i med under 20aH @24v .. Det giver spiller tid på ca. 12 timer på max med sin 24v forstærker, hvilket ikke er særlig længe. edit: Glem ALT ALT ALT om det med de 1000watt på højttaleren. det betyder intet overhovedet. Skal du slet ik tænke på

Re: Hvilken forstærkere er bedst? Han snakker om I vil have forstærkeren i en kasse, eller det bare er al 'indmaden' i får på et printboard. Drop de 1000 watt. Siger ingenting. Med en TK2050 vil I kunne spille pænt højt hvis I kører 24 volt, og har nogle følsomme højttalere.

Re: Hvilken forstærkere er bedst? Glem alt om de 1000 Watt. Forstærker med kasse: http://www.ebay.com/itm/MUSE-DT-50-2x50 ... 1c2204c6db Forstærker uden kasse: http://hifimediy.com/index.php?route=pr ... duct_id=52 Men hvis i kun har et normal 60AH startbatteri, så vil jeg anbefale at købe en TA2020 forstærker. Den kan levere omkring 10Watt til jeres højtalere.

Re: Hvilken forstærkere er bedst? vi har en vogn som er helt plan uden sider eller noget. der skal de 2 højtalere ligge på, ved siden af vil bygge en kasse, hvor bilbatteri og forstærkeren skal sætte, ville ta2020 som virker til den nemmeste løsning overhoved kunne holde til at spille de 2 højtalere? hvis ja, hvad er ulemperne ved ta2020 - hvad kan gå galt, hvad er dårligt?

Re: Hvilken forstærkere er bedst? ulempen er at den ik spiller så højt som en tk2050, men med jeres batteri er tk2050 ikke en mulighed. fordelen er at de bruger meget lidt strøm og billigere da ik skal ud og ha omformer osv. ekstra batteri og alt det der. Der er ik noget der kan gå galt (højttalerne kan ikke "springe" en forstærker)

Re: Hvilken forstærkere er bedst? okay, har du lyst til at finde et par links på hvordan det skal se ud, med tk2050, hvilket batteri som er godt, og hvad for en omformer jeg skal skaffe? det er fordi jeg ingen forstand på dette har, og jeg er skide glad for i kan hjælpe! jeg tænker også på budgettet, vi vil gerne have det så billigt som muligt!

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.