Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til Anlægsbyggeri

Victor2740
 Share

Recommended Posts

Hej herinde! I år skal mig og min klasse (selvfølgelig) på Roskilde festival! Vi har besluttet at vi gerne vil lave et fedt anlæg til dette. Problemet er så bare at vi er helt på bar bund. Ingen af os har leget med elektronik og enheder på den måde før. Desværre. Vores budget er ca 4000, da vi er nået frem til at man burde kunne få et aldeles velfungerende anlæg til den sum. Planen er at anlægget skal bygges direkte i en trækvogn, sådan at det er mobilt og samtidig kan hjælpe med at slæbe diverse øl, telt og andet festivalsgrej. Men som sagt er vi helt på bar bund og derfor spørger vi jer - kloge hoveder - hvordan man skal gøre det? Jeg ved det er utallige tråde om emnet, og dem læser vi da også, men vi vil gerne have anbefalet nogle specifikke enheder/sammensætninger af enheder samt forstærker, da vi ikke ønsker tekniske problemer under festivalen. Det ville være rigtig rart hvis der var en god hjertet mand/dame der gad tage os under sine vinger og forklarer os "step by step" hvad vi skulle gøre og hvordan. Anlægget skal så vidt muligt være "idiotsikkert" da ingen af os har de samme tekniske kompetencer som jer herinde. Mvh

Re: Hjælp til Anlægsbyggeri hmm.. kan ikke finde ud af at rette i det første indlæg men... Vi vil gerne have et anlæg der kan spille højt (det er jo en festival), nogenlunde klart samt ikke går død lynhurtigt. Evt en løsning med flere batterier dertil? Tænkte det var vigtigt at have med. Håber meget på noget hjælp udefra.

Re: Hjælp til Anlægsbyggeri Hvor mange mennesker ønsker i at spille op? Har i adgang til en trækvogn, eller skal i ud og købe en? Hvis vi kigger på jeres budget, så kan det se ud som følgende to scenarier: Scenarie 1 (TA2020): TA2020-forstærker, ca. 400-500 kr. FiiO E3 Forforstærker, ca. 70-100 kr. Jeg er desværre på bar bund omkring batteripriser. men nok omkring 400-500 for et lille batteri. Træ til at bygge kasse udenom højtalere til at beskytte dem mod slag, øl etc, 600-800 Kabler 100-200 Se om i kan få lidt overskydende træmaling af jeres forældre. Der skal ikke bruges særlig meget, og det er desværre utrolig dyrt. Men det efterlader ca. 2000-2200 til at købe et par PA-højtalere. Disse kunne være et fint forslag: http://www.thomann.de/dk/behringer_eurolive_b215xl.htm Scenarie 2 (TK2050): TK2050 forstærker, 300-500 12v-24v step up converter, 150-200 FiiO E3 forforstærker, 70-100 Batteri fra Anders (12v-225ah-lastbilsbatterier-t464.html), 800. Et af disse batterier er mere end rigeligt hele festivalen. Træ til at bygge kasse udenom højtalere til at beskytte dem mod slag, øl etc, 600-800 Kabler 100-200 Se om i kan få lidt overskydende træmaling af jeres forældre. Der skal ikke bruges særlig meget, og det er desværre utrolig dyrt. Men det efterlader ca. 1600-2000 til at købe et par PA-højtalere. Disse kunne være et fint forslag: http://www.thomann.de/dk/behringer_eurolive_b215xl.htm Scenarie 2 overskrider jeres budget en smule. Men i skal huske at dette kun er prisoverslag. Jeg har selv overskredet min egen camps budget med et par tusinde...... Scenarie 2 spiller desuden højere end scenarie 1 ;)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.