Jump to content
Festivalanlæg dk

Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W

Simonlund52
 Share

Recommended Posts

Hej Er der nogen, der ved kender til forskellen mellem enhederne, når de bruges i en haflinator eller boominator? GW'erne har en sensivity på 94,2db, mens hp-10w'erne vidst har en på 96db. Hvor stor en indflydelse vil det have på lydniveau og batterikapacitet? Hvad er forskellen i lydkvaliteten. på forhånd tak!

• Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W Selvfølgelig kender jeg forskellen. HP10Wernes følsomhed er lidt overdrevet i databladet. De ligger på lige omkring 95dB når det er magnet mod magnet, og lidt mindre hvis de ikke er. GW1058ernes følsomhed er korrekt angivet. Den bliver ikke højere magnet mod magnet (tjah måske gør de men ikke når der er 36mm mellem magneterne som en Boominator, det ville alligevel være forsvindende lidt ekstra... regn med 0.2-0.3dB max). Lydmæssigt er de meget ens. HP10Werne er bare en lille smulle bedre på alle punkter. Og så har GW1058erne et uheldigt dyk mellem 500hz og 600hz der gør at specielt vokaler lyder markant bedre på HP10Werne. De kan heller ikke helt nå op til optimalt skifte til piezoerne så hi-hats og bækkener lyder lidt mere udtværende. EDIT: datablade er her: frekvensgang http://www.goldwoodsound.com/Woofers1_f ... graphs.pdf øvrige data http://www.goldwoodsound.com/Woofers1_files/GW1058.pdf

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W hvis du ik limer toppen på og kun skruer den (ka man godt) og sætte højttalerne fast med bolte og møtrikker istedet for skruet ind i træet. så kan du godt, men vi blive lidt besværligt må jeg siges. + man mister muligheden for at lave et fantastisk flot design. Jeg ville nok ikk gå efter det.

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W Byg den, nyd den og brug den.. Når du så har adgang til HP10w så er der sikkert en masse ting du gerne vil lave anderledes i finishen osv og så bygger du en ny.. Sådan gør vi andre engang imellem :)

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W Eller også beslutter du dig for det ikke er besværet værd og at den med GW1058erne er glimrende som den er. Husk at når du køber i USA skal du lægge fragt, importafgift, fortoldningsgebyr, og moms på. Køb gennem shopUSA eller lignende og undgå ubehagelige overraskelser og lang fortoldningstid.

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W Ja, men husk hvis du ikke forfortolder dine varer (som fx. ved at købe gennem shopUSA) så de skal igennem Postens fortoldning og så er det knapt at de overhovedet vil komme frem i tide hvis du bestiller nu.

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W Okay. Mht. batterier og diskant'er. Har det nogen særlig betydning hvilke jeg bruger, hvis bare det er forbrugsbatterier og piezo'er? For det kunne være nemt og billigt, hvis jeg kunne købe det hele hos parts-express! http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=140-366 http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=270-011

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W Tror ikke du får blybatterier igennem tolden som privatperson ;) Bare lige et godt råd hvis du nogensinde vil se din pakke. Piezoerne er de rigtige. Sjovt nok er Goldwoods MPT-001 pendant GT-1001 ufattelig ringe og ikke en gang 2 dollars værd, Så køb de GW-1005 eller Monacorene lokalt. (Personligt ville jeg nu vælge Monacor MPT-001... goldwoods piezoer er virkeligt dårlig kvalitet ift. Pris og kvalitet hænger nogen gange sammen du ved. GW piezoer er ok hvis man parallel og serie kobler mange af dem så hver af dem belastes meget lidt, men brugt alene er de forfærdelige).

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W Tjaah.. så må jeg hellere holde mig til Monacor MPT-001. Vi er jo 10 personer, så de 150,- ekstra gør jo ingen forskel ;) Jeg har vidst nok en mulighed for at få nogle enkelt celle 3,5v li-ion polymer batterier gratis igennem min far, men så skal jeg til at kreere et SBS til dem, så de ikke dør!

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W Jeg vil på det kraftigste fraråde li-po batterier på Roskilde festival. Specielt nogen pakker du har samlet selv. Det er simpelthen alt for risikabelt. Tænk på at hvis det skulle ske at de futter af så spredes en brand meget hurtigt når det er tørt og telte af ekstra brandfarligt materiale. Sker det om natten når folk sover, så har de ikke en chance for at overleve, og så kommer du til at tilbringe flere år i fængsel for uagtsomt manddrab.

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W Det hedder WISAFORM Birch. Og nu arbejdede jeg jo som maskinsnedker dengang, så det var bare noget jeg bestilte hos vores normale leverandør. Skriv/ring evt. til WISA i DK og spørg hvor de forhandler det til private. Men Rubenn snakkede om et sted på Østerbro der forhandlede det og skar det ud med en nøjagtighed på 0.1mm hvilket er nødvendigt da det er så stivt og hårdt at det tager evigheder at slibe bare en halv mm af. Brug handsker når du arbejder med det. Kanterne er knivskarpe og bliver ved med at være skarpe indtil de er slebet ned eller afrundet. Det er helt uforståeligt hårdt og stift ift. alm. høj kvalitets birkekrydsfinér. Og langt langt bedre til formålet. Rigeligt pengene værd mange gange.

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W Jeg vil nu meget gerne skærer det ud selv. Tror også hurtigt, det bliver for dyrt, hvis jeg skal have et firma til at udføre al skærearbejdet. Hvad kan du ellers anbefale af træ, som jeg selv kan skære?

Re: Goldwood GW-1058 vs. p.audio HP-10W

palmedrengen: Okay! skar de så både huller' date=' sleb kanter og hjørner til og det hele?[/quote'] Jeg kan godt svare for PD. Nej, ikke til den pris. Det er noget med at de tager 10 kroner per snit. Så passer det med ca. 160 kroner. De skærer pladerne ud i de rigtige mål. Alle huller, udfræsninger osv står du selv for. Og jeg kan ligeså godt sige det med det samme. Bassen er meget bedre, dybere, og mere punchy med støbefinér end med alm. fyr- eller birkefinér. Klart hørbar forskel. (Kræver selvfølgelig at resten er lavet efter bogen ellers er det jo hip som hap.)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.