Jump to content
Festivalanlæg dk

beskyttelse af højtallere

emilhein
 Share

Recommended Posts

Hej dejlige forum.!! Har brug for lidt råd/tips/ideer til hvordan jeg beskytter mine højtallere på Roskilde. anlægget virker perfekt: Indeed Ta2020 2 stk. rl 60.2 - http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=659 og et 12V ,110 ah batteri (flere kommer muligvis til.) har også købt en - FiiO E3 Headphone Amplifier (er dog ikke kommet). mit spørgsmål drejer sig om kabinettet. har planer om at bygge den ind i kasse af støbekrydsfiner med dimensionerne ca. 140 cm X 60 cm X 50 cm. 2013-05-14 21.43.04.jpg[/attachment:292h0cft] Mit spørgsmål er så hvordan jeg skal beskytte mine højtalere. Kan se at alle jer der bygger boominators, bruger de runde gitre, hvilket ikke rigtig er en mulighed for mig, da jeg har den store firkantede front. Hvad ville i gøre? Mvh Emil

Re: beskyttelse af højtallere støbekrydsfiner er måske lidt overdrevet, hvis det bare er for at beskytte kasserne. Fyr er billigt og beskytter ligeså godt (hvis det males, altså) Til foran kunne du sømme noget hønsenet eller lignende i. Kønt er det ikke, men det kunne holde lidt slag ude tænker jeg.

Re: beskyttelse af højtallere javel ja. Ja der kan vi ligeså godt spare så.. Ja har tænkt over hønsenet, men du har ret. Det er satme grimt. Nu har jeg lige bestilt nogle lækre plastik hjørnebeslag hjem fra Amazon, så ved ikke om hønsenet er sofistikeret nok til os :) Vil lyden bliver dårligere hvis man montere nogle træstivere foran, så det ligner et flag med højtalerne bagved??

Re: beskyttelse af højtallere

javel ja. Ja der kan vi ligeså godt spare så.. Ja har tænkt over hønsenet, men du har ret. Det er satme grimt. Nu har jeg lige bestilt nogle lækre plastik hjørnebeslag hjem fra Amazon, så ved ikke om hønsenet er sofistikeret nok til os :) Vil lyden bliver dårligere hvis man montere nogle træstivere foran, så det ligner et flag med højtalerne bagved??
Nah, det vil ikke ødelægge noget voldsomt.. Det kan reducere diskanten en smule hvis man står i en dum vinkel, men det er ikke noget folk vil tænke over efter en øl eller to :)

Re: beskyttelse af højtallere Det anden batteri skulle også være til lidt lys, samt opladning af tele mm. og hvis det ikke skader lyder voldsomt, så kan det godt være det bliver løsningen. Det skal jo bare kunne holde et slag eller to :)

Det anden batteri skulle også være til lidt lys, samt opladning af tele mm. og hvis det ikke skader lyder voldsomt, så kan det godt være det bliver løsningen. Det skal jo bare kunne holde et slag eller to :)
Sæt noget hønsenet på indersiden og så noget alm højttalerstof foran - wupti - pænt og nydeligt :)

https://www.sanistaal.com/da/produkter/perforeret-plade' date='-galv-rund/c-205979.aspx det er stift og beskytter rigeligt :) Koster 500 kr for en plade på 2x1 meter, men tilgengæld er det også lækker finish :)[/quote'] De duer slet ikke, skal være minimum 60% luftåbning for at få et ordentligt resultat..

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.