Jump to content
Festivalanlæg dk

Tvivl om opgradering?

Ananassen
 Share

Recommended Posts

Hej alle :D Jeg kunne, som så mange andre her inde, godt tænke mig at få min Boominator fra sidste års Roskilde til at larme noget mere. Og hvad jeg kan læse mig til, ville det være en god ide at købe en Sure TK2050 og en 12-24v converter. Men jeg har også læst at det anbefales at man køber 4stk PHT-407N diskanter, men da min Boominator ellers er limet og skruet sammen har jeg ikke mulighed for at udskifte mine MPT-001ér. Mit spørgsmål er derfor så, om jeg vil få noget ud af at at sætte en større forstærker i uden at skifte til PHT-407N diskanter? Og skal jeg købe en forstærker med 2 eller 4 kanaler? På forhånd tak for hjælpen VH Jesper :)

Re: Tvivl om opgradering? Faktisk kunne det være interessant at høre, hvor stor en forskel det reelt vil føles som, når man opgraderer en Boominator fra en TA2020 til en TK2050? Hvor meget højere vil det føles som, at den spiller? Der skal trods alt en hel del udstyr til en sådan opgradering.

Re: Tvivl om opgradering? Tak for jeres svar ;) Og STOR ROS til dette forum Ja det kunne nemlig være interessant at høre hvor stor forskel der er, jeg har lige bestilt denne.. http://www.ebay.co.uk/itm/4-X-100-Watt- ... OU:GB:1120 Og så håber jeg at der kan høres forskel :D:D Men i henhold til converter er den her så fin nok eller skal det være mere end 10A ?? http://www.ebay.co.uk/itm/New-240W-DC-D ... OC:GB:3160 Jesper

Re: Tvivl om opgradering? Der er tydelig forskel. Men det spiller altså ikke dobbelt så højt bare kraftigere. Om det er 5 gange så stort strømforbrug værd skal jeg være op til den enkelte. Jeg synes det ikke med de forstærkere der er på markedet i dag (her hintes der til at jeg nok ved noget om noget :P).

Re: Tvivl om opgradering?

Jeg synes det ikke med de forstærkere der er på markedet i dag.
Jeg forventer heller ikke resultat med Sure'en som gør at jeg vil overveje det ekstra strømforbrug - men jeg vil stadig lige høre det :D

Re: Tvivl om opgradering?

Der er tydelig forskel. Men det spiller altså ikke dobbelt så højt bare kraftigere. Om det er 5 gange så stort strømforbrug værd skal jeg være op til den enkelte. Jeg synes det ikke med de forstærkere der er på markedet i dag (her hintes der til at jeg nok ved noget om noget :P).
Har jeg forstået det korrekt ud fra denne side, at opgraderingen fra TA2020 til TK2050 kun giver 1.52 gange højere volumen, dvs en halv gang højere? Så selvom man skal have et dobbelt så stort batteri og en forstærker der bruger 4-5 gange mere strøm ved maks, får man kun en halv gang mere volumen? Det lyder jo ikke som et super fantastisk tradeoff, med mindre man har et virkelig stort anlæg, hvor en halv gang oveni volumen vil have en stor effekt?

Re: Tvivl om opgradering? Ja, jeg havde regnet det samme. Men som altid er teori og praksis ikke altid helt det samme. Og hvis man (som jeg) har 10 stk. 10watt solpaneler på boominatoren, kunne det godt tilgives at smide TK2050 (og converter) i den. imo :)

Re: Tvivl om opgradering? Har også gået med tanken om man skulle prøve en tk2050 i min boominator. Jeg har lige færdigbygget den, og tog den med i parken til efter sidste skoledag. Og der spillede den sku super, men kunne sku godt tænke mig lidt mere! Men 5 gange så meget i strøm, og kun en halv gang højere... selv med 10w solpanel er det jo meget...

Re: Tvivl om opgradering? Mange tak! Ja, men prøver bare lige at bestille men sure forstærker hjem men er det rigtigt at de er så dårlige i 4?, at man skal op at have en 4 kanals? (undskyld for lån af tråd!)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.