Jump to content
Festivalanlæg dk

PA Højtalere på Roskilde

stmp
 Share

Recommended Posts

Hej ... Vi kigger i øjeblikket på forstærker og højtalere til årets festival. :) Vi har i øjeblikket kig på den her højtaler: http://www.thomann.de/dk/the_box_pa502_b_stock.htm Er det noget der vil kunne bruges (2 stk naturligvis) ordenligt på festivalen, eller har i nogle forslag til nogle andre i nogenlunde samme prisklasse? Desuden hvilken forstærker vil i sige der skal bruges til dem, hvis de er gode nok, har set mange snakke om TA2020, men synes os samtidig jeg har set at man ikke skal købe den samlet af "Lepai" hvilket virker som den eneste TA2020 jeg lige kan finde til salg på nettet .... Håber i kan hjælpe mig, for har sgu lidt svært ved at forstå alt det watt og ohm der skal til for at højtalere og forstærker spiller ordenligt sammen. :D

Re: PA Højtalere på Roskilde Okay - Jeg kan se de også er til at skaffe over amazon. Men hvilken højtalere ville så matche den godt? Vil gerne kunne spille godt op i lejeren, ikke kæmpe fest hver aften, men der må gerne kunne blive larmet lidt når der øl bowles og naboerne os larmer med deres anlæg :) Ville det være helt forkert hvis jeg tænker at udover højtalerne, er det eneste jeg ellers skal bruge et par højtaler kabler, strøm mellem et bilbatteri og forstærkeren samt en jack -> phono som input til forstærkeren? :)

Re: PA Højtalere på Roskilde

Okay - Jeg kan se de også er til at skaffe over amazon. Men hvilken højtalere ville så matche den godt?
Skaffe hvad over amazon? De her ser gode ud: http://www.thomann.de/dk/hk_audio_premium_pro_15x_b_stock_2.htm Jeg skal nævne at jeg ingen erfaring har med HK Audio og det er selvfølgelig ikke til at sige om deres stats er helt til at stole på, men på papiret en rigtig god højtaler.
Ville det være helt forkert hvis jeg tænker at udover højtalerne' date=' er det eneste jeg ellers skal bruge et par højtaler kabler, strøm mellem et bilbatteri og forstærkeren samt en jack -> phono som input til forstærkeren? :)[/quote'] Jeg ville også anbefale at have en multimeter med til at tjekke batteriet med i ny og næ.

Re: PA Højtalere på Roskilde TA2020 kan skaffes over amazon ... Okay, tror måske højtalerne er lige i overkanten med de 2600 kroner, men tak for forslaget - Hvad er det, der gør du siger de ser gode ud? Læser tit folk herinde snakker om følsomhed men det står der jo ikke noget om på disse :) Er der andre der har erfaring med HK Audio?

Re: PA Højtalere på Roskilde Okay - Jeg regner med at bestille TA2020 fra canopy sounds så, det skræmte mig bare det der stod med at man skal lodde ... Efter at have snakket lidt budget med campen er det blev besluttet at højtalerne bliver nød til at være lidt billigere, hvordan ville sådan 2 her spille sammen med den ta2020 fra canopy? :D Så vidt jeg forstår er følsomheden 125 db? Men jeg er selvfølgelig os helt ny på det område :)http://www.thomann.de/dk/the_box_pyrit_15.htm

Re: PA Højtalere på Roskilde Begge HK'er der er linket til levere ringe lyd efter min smag, har spillet på begge som dj de kunne ikke presse noget indenfor så tvivler stærkt de skulle være anderledes udenfor. Bare lige til info :)

Re: PA Højtalere på Roskilde Har snakket med folk nu og vores budget rækker til sådan 2 her: http://www.thomann.de/dk/hk_audio_premium_pro_08.htm eller lign selvfølgelig. Ved godt der var en der skrev han synes HK Audio leverede ringe lyd, men har hørt et par HK Audio Premium PR:O 10 spille, og synes nu det lød fint, og i hvert fald til vores behov, det var dog indendørs og trukket af en 220v forstærker, tror i at det ville være 2 okay højtalere at slutte til en TA2020, tror i den kan trække dem? Og tror i "på papiret" at de kommer til at levere en okay volume i okay kvalitet? - Husk det er ikke fordi vi skal holde fester dernede, vi skal bare kunne sætte musik på i løbet af dagen, så der sker lidt :D

Re: PA Højtalere på Roskilde De er begge noget skrald. Du kan godt regne med at en PA-højtaler i 500-600 kroners klassen vil være noget lort. Prøv at overvej hvor billig elektronikken i sådan en skal være for at et firma kan tjene penge på at sælge dem? Men jeg kan selvfølgelig umuligt svare uden at have hørt dem, men det skulle virkelig undre mig hvis de gør :)

Re: PA Højtalere på Roskilde Der har du selvfølgelig en pointe :) Hvad nu hvis jeg køber den her TA2020 http://canopysound.dk/indeed-ta2020 Og sætter den sammen med 2 af de her: http://www.4sound.dk/shop/pa-hoejttaler ... olive.html Med en følsomhed på 96db ... Hvordan vil det påvirke lydniveauet at højtalerne er 8ohm og forstærkeren levere 2*12w ved 8ohm, så vidt jeg forstår?

Re: PA Højtalere på Roskilde ... Og og og hvor mange Ah vil jeg ca skulle op på for at kunne holde anlægget kørende i et godt stykke tid? Gerne et par dage :) (regner kun med at have et forbrugsbatteri slået til af gangen)

Re: PA Højtalere på Roskilde en ta2020 bruger ca. 210mah (0,21aH) med 8 ohm højttalere på hver kanal. Så batteri kapacitet/0,21=levetid. træk så ca. 1/6 eller 1/5 af tiden hvis du bruger forbrugs batteri også har du tiden. f.eks. et 20aH batteri / 0,21 = ca. 100 timer. dvs måske 85 timer i alt. på maks

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.