Jump to content
Festivalanlæg dk

Rød Boominator

Hafde
 Share

Recommended Posts

Ja, så er jeg her igang med min version af Boominatoren. Den er holdt i original målene, og bruger 2 7ah SLA batterier. Den får solceller, 12v udtag, LED pære rundt om hver højtaler med mulighed for "always on" og "blink til musikken". Derudover får den et voltmeter så jeg kan holde øje med batterierne. :) Billeder er på vej!

Re: Rød Boominator EL tråd vil se endnu bedre ud. Og hvis der skal være en overraskende effekt så kunne man sætte en meget kraftigt LED pære i hullet i magnetten. Da støvhætten på membranen blot er et gitter og luft render frit ind og ud (hvilket også er grunden til at det skal stoppes til ved at lime det til centerstykket) vil det have en slags diskokugle effekt når det kraftige lys brydes forskelligt med membranens bevægelser. En LED i spidsen af diskantens faseplug kunne også se fedt ud.

Re: Rød Boominator

EL tråd vil se endnu bedre ud. Og hvis der skal være en overraskende effekt så kunne man sætte en meget kraftigt LED pære i hullet i magnetten. Da støvhætten på membranen blot er et gitter og luft render frit ind og ud (hvilket også er grunden til at det skal stoppes til ved at lime det til centerstykket) vil det have en slags diskokugle effekt når det kraftige lys brydes forskelligt med membranens bevægelser. En LED i spidsen af diskantens faseplug kunne også se fedt ud.
Jeg synes dog at LED er at foretrække :) mere fordi at mine er forholdsvis kraftige og lyser hele enheden op :) i forhold til det billede på facebook, hvor de kun markere kanten :) Jeg kunne forstille mig at EL wire også kun ville markere kanten? :)

Har du ikke et billede af den helt færdig? ;) Jeg uploader dem på Boominator siden hvis det er fint med dig? Skal jeg vente til der er billede af den færdig med?
Den er desværre ikke helt færdig, jeg går også og glæder mig til den skal på facebook siden, men kunne bare ikke lade være med at vise fremskridt :D Men inden for de næste 14 dage.. håber jeg den er færdig. Jeg har massere af tid den skal bare med på VIG festival :) Men du må gerne smide dem ind hvis det er :)

Jeg synes dog at LED er at foretrække :) mere fordi at mine er forholdsvis kraftige og lyser hele enheden op :) i forhold til det billede på facebook, hvor de kun markere kanten :) Jeg kunne forstille mig at EL wire også kun ville markere kanten? :)
Nu kan jeg ikke lige se idéen med at lyse enheden op da jeg som bekendt foretrækker og anbefaler såkaldte "mesh"-gitre fremfor de gitre med firkantede huller som mange benytter. Synes mesh gitre er pænere og lyder bedre. Og så har de den klare fordel at de beskytter anheden langt bedre mod støv, snavs, vand og andre væsker. Men det gør så også at man ikke kan se enheden overhovedet. De fåes forresten her: http://www.esr.co.uk/electronics/hardware-grilles.htm

Ser godt ud' date=' men venter bare til den er færdig.. Så er jeg fri for at skulle opdatere når det kommer flere billeder :) Smid mig en mail når den er færdig med et link, så smider jeg billederne op..[/quote'] Det vil gøre! :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.