Jump to content
Festivalanlæg dk

Halfinator spørgsmål

Senox
 Share

Recommended Posts

Hej derude! Vi er 2 drenge der så småt er igang med at finde ud af, hvordan vores roskilde anlæg 2013 skal sættes sammen. Med vores budget kom vi så frem til, at vi gerne vil bygge noget lignende en halfinator, dog ikke med P.Audio HP10W, da de ikke er til at grave op. Vores plan indtil videre er, at købe en halfinator pakke fra Canopysound uden Hp10W. (http://canopysound.dk/halfinator-pakke-46) Efter lidt research her på forummet fandt vi disse http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=290-380 som eftersigende skulle være et udemærket alternativ. Vi har kigget på dette batteri: http://www.marinetorvet.dk/visprodukt.a ... uktID=1129 Er vi på vej i den rigtige retning, eller er der noget vi skal være opmærksomme på inden vi begynder at bestille delene hjem? Det skal siges, at vi har bygget et anlæg før, men vi begik simpelthen så mange rookie-mistakes at det halve kunne være rigeligt, og vi vil nødigt gøre det samme igen! ;)

Re: Halfinator spørgsmål Alt for stort batteri. Tag hellere 2 x 7,2 ah batterier og skift mellem dem når de løber tør (de holder ca. 3 dages tid hver, afhængig af hvor længe man spiller på det, naturligvis)

Re: Halfinator spørgsmål Men Viktor, er det ikke et startbatteri du har valgt? Batteriet er i kategorien: Forside >> Blybatterier >> Multipower >> 12V >> Standard >> Multipower 12V - 7,2Ah (6.3mm) Hvis du (i ovenstående sitemap) går tilbage til underkategorien 12V, kan du her vælge enten forbrug, special eller standard, hvor ovenstående batteri er i standard kategorien. Dette batteri: http://www.batteribyen.dk/blybatterier/multipower/12v/forbrug/batteri-til-golfvogn-hill-billy-22ah-980 er under forbrugsbatterier og det står også trykt, at det kan bruges til mange op- og afladninger samt langsom afladning. Bemærk dog, at dette batteri er en lille smule for stort til at være i skillerummet i Boominatoren (76 vs. 66 mm). Dette kan vel løses med at gøre skillerummet i kabinettet en smule større, da det ikke har nogen akustisk indflydelse. Jeg er langt fra ekspert og jeg håber ikke det skaber forvirring. Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte min påstand med batteriet?

Re: Halfinator spørgsmål

Men Viktor, er det ikke et startbatteri du har valgt? Batteriet er i kategorien: Forside >> Blybatterier >> Multipower >> 12V >> Standard >> Multipower 12V - 7,2Ah (6.3mm) ?
Min fejl! :oops:

Re: Halfinator spørgsmål Det kommer som en overraskelse, at jeg er aldrig er snublet over FIAMM batteriet, siden jeg har læst på både på Boominator.dk, her på Festivalanlaeg.dk og Boominator-tråden på DiyAudio.com. Har længde ledt efter det batteri som passer præcist til Boominatoren. Tak! Dog fremgår det ikke særlig tydeligt at det er et forbrugsbatteri på BatteriByen.dk (grundet deres dårlige hjemmesidestruktur), hvilket irriterer mig.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.