Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til anlæg

jesper
 Share

Recommended Posts

Hey alle. Jeg vil gerne bygge mig et anlæg til Roskilde Festival, og andre udendørs festligheder ! Mit budget ligger på omkring de 1500-2000. Jeg har nogle gamle højtalere, som jeg tror godt kan bruges - i kan lige få alt info om dem her, de hedder Audioscan 3880. Principle: 3 way Acoustic resistance Frequency range: 35-22000 hz. Impedance: 8 ohm. Power rating: 60 watt. Music power: 90 watt. Sensitivity: 90dB AT 1 W/ 1 m. Efficiency: 4,0 watt. og de er 50x29x26 cm. - og der er 2 af dem. Ville disse højtalere fungere godt til mit forbrug ? En camp på 20 mennesker ca. og med god dejlig musik. Hvis de ikke er gode nok - hvad skal jeg så købe til at erstatte/supplere ? Hvis de er gode nok, hvad skal jeg så ellers købe til min vogn - hvilken forstærker, kabler kabinet, mm. Tusind tak på forhånd.

Reply To: Hjælp til anlæg De kan godt bruges, men jeg ville nu kigge efter nogle med højere følsomhed og tage en TA2020 forstærker.

Af kabler skal du have en phono til mini-jack og højtalerledninger. Så skal du også have nogle klemmer, så du kan sætte forstærkeren til dit batteri.

Reply To: Hjælp til anlæg Hvor højt ville de kunne spille, hvis jeg beholdt dem, og købte en ta2020 forstærker, og købte det her batterihttp://www.marinetorvet.dk/visprodukt.asp?ProduktID=1129 - hvor højt og hvor lang tid ? :D I såfald at mine højtalere ikke kan bruges, ville du så anbefale mig at beholde dem, men købe nogen flere som supplement, og så en ekstra ta2020, eller smide dem helt ud ? - Eller evt kun bruge nogen af enhederne fra dem ? Hvilke højtalere vil du anbefale ? Mange spørgsmål på lidt tekst - håber du kan besvare dem - mange tak

Reply To: Hjælp til anlæg

Jesper
said
:
Hvor højt ville de kunne spille, hvis jeg beholdt dem, og købte en ta2020 forstærker, og købte det her batterihttp://www.marinetorvet.dk/visprodukt.asp?ProduktID=1129 - hvor højt og hvor lang tid ?
:D
I såfald at mine højtalere ikke kan bruges, ville du så anbefale mig at beholde dem, men købe nogen flere som supplement, og så en ekstra ta2020, eller smide dem helt ud ? - Eller evt kun bruge nogen af enhederne fra dem ? Hvilke højtalere vil du anbefale ? Mange spørgsmål på lidt tekst - håber du kan besvare dem - mange tak

Hmm, de ville spille omkring 100-102db.. Ikke vildt højt, men kunne nok være ok til en lille camp.. Det er 8 ohm højtalere så på fuld volume bruger en Amp6basic omkring 210mA, dvs den kan spille ca: (75Ah*0,8)/0,210 = 285 timer på fuld volume.. Taget i betragtning af at Roskilde Festival er omkring 210 timer i alt, ville du nok kunne klare dig med et mindre batteri ;)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.