Jump to content
Festivalanlæg dk

Ingen Bas i min boombox?

Flammen100
 Share

Recommended Posts

Hej alle i meget kloge folk. Jeg har nu bygget min halfinator efter de mål jeg har fundet på en tegning i skethup, samt. af de højtalere det er meningen man skal bruge. (HP10W og 001 tweeters) kablerne er gode tykke hifi kabler. Men der er meget lidt "bund" i den i forhold til diskant? Jeg har forberedt min meget på byggeriet og fulgt de tegninger jeg har fundet links på herinde og krydstjekket dem for at se om de var de samme alle steder. Det jeg gerne vil vide er om det bare er sådan eller jeg alligevel har gjort et eller andet forkert.. Jeg er på helt bare bund

Re: Ingen Bas i min halfinator? Ja der er modsand på + ledningen der går fra forstærker (TA2020 Indeed hifi) til sub til modstand og videre til tweeter som det ses på diverse diagrammer. Spændingen på batteriet? Det er et nyindkøbt forbrugsbatteri Vision AGM 12v og 55 AH.

Re: Ingen Bas i min halfinator?

Når du sig bytte om mener du så fra forstærker og til højtalerenhederne?
Ja. Prøv at bytte rundt på plus og minus ved forstærkeren. Selvsagt kun i den ene kanal. Jeg skal også lige huske at spørge om højtalerne er frisk fra fad om man så må sige? Eller på en anden måde, er de spillet til?

Re: Ingen Bas i min halfinator? Det er muligt (især fordi begge ledninger er hvide kan det være svært at holde styr på. Bare prøv det fordi det vil heller ikke være første gang hvor jeg ser en forstærker hvor plus og minus er byttet rundt i en kanal. Nogle gange går det måske lidt stærkt mandag morgen med tømmermænd nede på fabrikkerne i Kinaland.

Re: Ingen Bas i min halfinator? Hehe det gør de ikke når det er samlet det var et hurtigt billede af hvordan minus og plus så ud bagpå om det var forkert eller ej.. Tror måske jeg har haft for store forventninger til kassen. Jeg har lavet en kasse med bilhøjtalere med nogle kammerater som spiller overdrevet godt, hvilket jeg virkelig ikke syntes min boominator gør... tror jeg sælger den og går tilbage til autosetero selv om mange her inde fraråder det er det, det eneste jeg har oplevet spiller super.

http://tinypic.com/view.php?pic=313jb6v&s=5 Sådan ser det ud + og - bag på forstærkeren men kan det passe der ikke er nogen forskel når jeg bytter om på kablerne?
Nej. det er helt galt. Måske prøv en anden kilde eller i hvert fald check kablet. Evt. prøv med en anden kilde. Det vil være stupidt i min optik at gå tilbage til bilstereo bare fordi vi ikke lige kan finde årsagen til at din ikke virker som den skal.

Re: Ingen Bas i min halfinator? Kilde? jeg er ikke helt inde i jeres slang endnu, du mener strømforsyning, billedet af selve ledningerne er ikke repræsentabelt. Det er ikke sådan de sidder når jeg spiller med den. Det skal lige siges jeg har overbevist min gym klasse om at idéen med en halfinator til studenterrunden ville være en mega fedt. Det er derfor også dem der har betalt og når det så ikke spiller godt, eller så godt som jeg har reklameret for blev jeg sku lidt deprimeret.

Hej igen! nu har jeg fiflet og ved ikke hvad jeg har gjort men det virkede! Tak for hjælpen og de meget hurtige svar :)
Haha, sådan går det nogen gange ;) men forhåbentlig kan du se nu at en halfinator spiller 100xbedre én to 6x9" bilhøjtalere med en SUPER MONSTER POWER BOOSTER 100.000.000W bilforstærker og samtidig bruger meget mindre strøm :P

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.