Jump to content
Festivalanlæg dk

PA Højtalere

kento
 Share

Recommended Posts

Hej Alle. Har fulgt dette forum lidt fra sidelinjen et stykke tid, og havde egentlig planlagt at lave en Halfinator. Men da vi (campen) er blevet lidt pressede, og det ser ud til, at de to billigste enheder HP10W og GW-1058, enten er udsolgt, eller ikke kan nå at komme hjem til at gruppen her kan mødes, og få det samlet, har vi kigget lidt efter nogle udemærkede, og samtidig billige alternativer (så kigger vi mere efter boominator næste år) Vi har derfor lige bestilt en TA2020 - Indeed HiFi, hos CanopySound, og vil så købe nogle PA højtalere. PGA vi er sent ude, er budgettet ikke det store, og vi har derfor kigget på disse: http://www.conradelektronik.dk/MC-CRYPT-PRO12-PA-H%d8JTALER.htm?websale7=conrad-dkπ=304644&ci=SHOP_AREA_221444_1407010 Vi er en forholdsvis lille camp (8 personer som det ser ud nu) og vi vil komme til at sidde tæt omkring højtalerne. Ingen vilde fester med øredøvende musik vi går efter her :) Ser dette ud til at kunne "spille op" i vores camp, eller er det helt hen i vejret? Skal siges at vi de sidste to år, "kun" har haft et bilanlæg, bilforstærker og nogle små stuehøjtalere med, Og en enkelt sub, når der var strøm til at denne kunne trækkes også. Ellers thumbs up, for et fedt forum, at følge med i :D

Re: PA Højtalere Højttalerne har en følsomhed på 96dB hvilket er meget fint. Jeg ka ik udtale mig om hvordan de lyder da jeg ik har hørt dem. De teoretiske ting er på plads og jeg tror godt i ville kunne få et fedt anlæg ud af det. også til mere end 8 personer ;) Tjek evt. DBA for PA-højttalere hvis jeres budget er lavt. Der kan man tit spare en del på ting der er brugte. Efter en tur på roskilde er nye højttalere alligevel brugte. i den grad ;)

Re: PA Højtalere Lyder godt :) Vi prøver dem engang. Om ikke andet, så lærer man da af sine fejl ;) Men nu nærmer Roskilde sig med hastige skridt, og vi havde brug for noget, hvor vi ikke løber tør på en enkelt dag, og som lyder nogenlunde i den klasse vi havde. Hvilket vi så håber på at det her, lever lidt op til. Boominator til 2014, må så være næste plan :)

Re: PA Højtalere @Kento: Skriv meget gerne hvordan resultatet bliver, hvis eller når du har prøvet dem på forstærkeren. Jeg er i samme båd, og kigger pt. efter PA højtalere. Hvis du har mulighed for at måle strømforbruget på dit setup ville det også være nice at høre:)

Re: PA Højtalere Okay, nu er jeg forvirret :P bottom line: TA2020 skal ikke have converter/serie-batterier TK2050 skal have converter/serie-batterier (den kan naturligvis godt fungere i 12 volt, men jeg skriver "skal" fordi der ingen idé er i at bruge en TK2050 på 12 volt)

Re: PA Højtalere Hej Alle. Har bestilt de højtalere nævnt i første post. Men er nu blevet i tvivl om, at de her måske er bedre http://www.conradelektronik.dk/MC-CRYPT ... 44_1407010 De har højere følsomhed, men kører på 8 ohm. Hvad vil det gøre i forskel på, hvor højt de kan spille? Og så vidt jeg har kunne forstå vil 8 ohm give os mere tid, på vores batterier, eller er jeg hlet ved siden af?

Re: PA Højtalere De skriver "Lydtryk: 101 db". På en højtaler til 599 tror jeg ikke du skal regne med at det er følsomheden der menes, men nok snarere det maksimale output den kan levere (på 150 watt).

Re: PA Højtalere

De skriver "Lydtryk: 101 db". På en højtaler til 599 tror jeg ikke du skal regne med at det er følsomheden der menes' date=' men nok snarere det maksimale output den kan levere (på 150 watt).[/quote'] Har hørt de andre på en TA2020, og de var tilfredstillende nok, i forhold til det vi havde før, når man tager det noget mindre strømforbrug i betragtning osv. Så det jeg mener er, om når de er 8 ohm, så vil spille højere end de andre vi har bestilt på 4 ohm? Kan forstå at TA2020 giver mindre watt på 8 ohm, men vil de 101db så lyde lavere end de 96db på de andre, taget det i betragtning? Hvis det er til at forstå hvad jeg mener :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.